شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۲

روزنامه روزان در ستون ویژه های خود نوشت : مجلس هشتم با تمام ضعف ها و قدرت هایش رو به اتمام است و نمایندگان جدید برای تشکیل بهارستان نهم در حال رفت و آمد به پایتخت هستند. اما نمایندگان استان خوزستان که با یک تغییری چشمگیر انتخاب شده اند و ترکیبی جوان و کم تجربه در زمینه نمایندگی هستند باید راه گذشتگان را طی نکنند و با دیدی جدید و الگویی مردمی دوران نمایندگی خود را پشت سر گذارند.

با مروری بر عملکرد نمایندگان ادوار گذشته استان در مجالس پیشین و مقایسه ای بین آنها و نمایندگان سایر استان های بزرگ، شاهد ضعف مفرط نمایندگان استانی با این همه پتانسیل و اهمیت خواهیم شد.

چطور می شود که یک نماینده در استانی مثل سمنان در دوران چهار ساله خود 20 نطق میان دستور داشته باشد ولی نماینده ای از خوزستان تنها یک نطق و بعضا بی صدا و بی نطق !؟ بعضی از نمایندگان هم که تازه مجلس رو به اتمام است و در دوره جدید موفق به راهیابی به مجلس جدید نشده پس از سخنان تمسخر گونه رئیس جمهور در تحقیر جایگاه خانه ملت و نمایندگان ملت بدون توجه به این جریانات بجای دفاع از حقوق موکلانش به انتقاد از کسانی می پردازد که با انتقال وی به حوزه مطبوعش موافقت نکرده است ! ببینید تفاوت دو نماینده را.

البته این بی سهمی استان خوزستان از نطق های پیش و یا میان دستور مجلس که قویترین و مهمترین تریبون برای فریاد زدن مشکلات مردمی است که با هزار امید و آرزو وکیل به مجلس فرستاده تا زبان گویای مشکلاتش باشد متعلق به یک نماینده نیست بلکه بیشتر نمایندگان استان را می توان جزو کم کارترین نمایندگان برشمرد.

اینکه تعداد نطقهای نمایندگان استان تا این حد کم و غیرقابل دفاع است را فقط باید از خود آنها پرسید. هرچه به ذهن فشار می آورم که یک بار دیده باشم یکی از نمایندگان استان به عنوان موافق یا مخالف یک طرح در مجلس سخن گفته باشد چیز زیادی به یاد نمی آورم.

چگونه هر نقطه از کشور از شهرهای کوچک تا بزرگ نمایندگانشان همیشه در استیضاح و تذکر و نطق در مجلس فعال هستند و نمایندگان استان خوزستان با توجه به اینکه نمایندگان استانی هستند که قطب اقتصاد کشور است و بیش از 80 درصد انرژی کشور را تامین می کند و در همه زمینه ها اسمی در بین دارد باید عملکردی به این ضعیفی داشته باشد.

داشتن نمایندگانی که بتوانند در مجلس نام خوزستان را جاری کنند و مشکلاتی را که در زمان مراجعه آنها به حوزه های خود از زبان مردم می شنوند در صحن مجلس بازگو کنند و فریاد بزنند آرزویی شده که امید می رود این مجلس با این ترکیب تقریبا نو و تازه نفس به این انزوای کرسی های نمایندگان استان پایان دهد و شاهد آن باشیم که حداقل در هر دو جلسه ای از مجلس یک نماینده از استان خوزستان صدایش از تریبون بهارستان شنیده شود و نه مشکلات خود بلکه مشکلات مردمش را به گوش مسئولین برسانند.

چنین نمایندگانی شک نداشته باشند که پس از اتمام دوره نمایندگی اگر بازهم به عرصه رقابت وارد شوند منتخب بی چون و چرای مردم خواهند بود و نتیجه همه این تلاش های خود را به خوبی خواهند دید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار