شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۰

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک از جذب 10 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، حجت الاسلام سعید علیپور در جلسه ستاد صیانت این شهرستان اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک در سال 1390 موفق شد به منظور حمایت از برنامه‌های فرهنگی این شهرستان 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستانی، استانی و کشوری را جذب کند.

وی افزود: تلاش شده است که این اعتبارات در راستای امور زیربنایی و فعالیت‌های تأثیرگذار در این شهرستان هزینه شود و در این باره دقت نظر زیادی اعمال شده است.

این مسئول فرهنگی در شهرستان اندیمشک تأکید کرد: همان‌گونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس از تمام توان کشور در برابر هجمه دشمن استفاده شد، در جنگ نرم نیز باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا در این صحنه هم پیروز شویم.

علیپور خاطرنشان کرد: جنگ نرم دشمن در شرایط کنونی بسیار خشن‌تر و تأثیرگذارتر است و باید کوشید تا برنامه‌های فرهنگی در راستای خنثی کردن تلاش‌های دشمن باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه ترفندهای دشمنان اسلام، اعتقادات و باورهای دینی جوانان و نوجوانان را نشانه گرفته، باید همه دست به دست هم داده و در بالا بردن سطح کیفی و کمی برنامه‌های فرهنگی تلاش مضاعف کنیم.

علیپور در ادامه تصریح کرد: این مبالغ در راستای ارتقا سطح فرهنگی و بصیرت دینی مردم ولایتمدار اندیمشک در زمینه های مختلفی هزینه شده است.

وی با اشاره به برخی از محل‌های هزینه‌ای اعتبارات فرهنگی تأکید کرد: حمایت از مساجد به منظور ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی، حمایت کانون‌های فرهنگی تبلیغی، تکمیل حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع)، تجهیز حوزه علمیه سفیران هدایت، تجهیز بوستان‌های قرآن کوی بهارستان و کوی رسالت، حمایت از دبیرستان صدرا، حمایت از 60 هیئت مذهبی در قالب طرح بصیرت دینی، برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، حفظ و تفسیر قرآن کریم، شرح نهج‌البلاغه، برگزاری اردوهای قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی در مساجد و مدارس، از جمله مواردی است که با صرف اعتبار به اجرا درآمده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک ادامه داد: برگزاری گفتمان‌های دانشجویی، اعزام مبلغ عمومی، اعزام مبلغ تخصصی، برگزاری طرح اوقات فراغت، حمایت از آثار مکتوب و تألیفات دینی، حمایت از مراسم دینی و ملی، برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مداحی، برگزاری دوره آموزش تخصصی مدیریت مساجد، آموزش تخصصی کاربردی اقشار تأثیر گذار، حمایت از فعالیت‌های بانوان فرهیخته، حمایت از تشکل‌های میانی تخصصی، تکمیل زینبیه نورالمهدی (عج)، حمایت از نشریات فرهنگی، حمایت از توسعه فضای مجازی کانون‌ها، ایجاد ده‌ها سامانه پیام کوتاه، برگزاری 50 یادواره محله ای شهدا، برگزاری دو نمایشگاه کتاب و... از دیگر عناوین برنامه‌های اجرا شده با این اعتبار است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار