اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کتاب روح یک جامعه
علاوه بر مراکز ثابت شهری و روستای،اخیراٌطرح قصه خوانی با در نظر گرفتن مناسبت های تاریخی، در مدارس ابتدای و پیش دبستانی شوشتر توسط قصه خوانان این اداره به مرحله ی اجرا در آمده، که با استقبال بسیار خوب دانش آموزان ،معلمان،مربیان و اولیا روبرو گردیده است.

جهانگیر ترکستانی 

اشاره : در خصوص اهمیت و جایگاه کتاب ،همین بس که بدانیم کتاب؛معجزه پیامبر اسلام(ص) است و در تمام کتب آسمانی از جمله قرآن مجید نخستین آیاتی که بر پیامبر اکرم(ص)نازل شده،خطاب به خواندن عبارات و کلماتی همچون کتاب و قلم و امثالهم آمده است و به طور خلاصه،اهمیت کتاب و کتابخوانی به حدی است که خداوند متعال،به قلم و آنچه می نویسد سوگند یاد می کند.

نقش بارز کتاب را نمی توان در هدایت بشر به سوی رستگاری،پیشرفت های شگرف علمی و فرهنگی،روایت گفتار بزرگان و ثبت و ضبط حوادث و جریانات میمون و نامیمون، که آدمی از زمان خلقت تا کنون از سرگذرانده، نادیده گرفت و بی شک آنچه را که ،بشر به آن دست یافته و در مقایسه با سایرمخلوقات،خویشتن خویش رامتمایز کرده است،قطعاٌ حاصل کتاب و کتابخوانی است.

به همین جهت توجه به بستر سازی های لازم از طرف دولت ها به ویژه سازمان ها و وزارت خانه های مسئول به منظور ایجاد مراکز کتاب خوانی و کتابخانه های مدرن و مجهز به ابزارهای رایانه ای یا به عبارتی هوشمند، و از طرفی اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ زیبا و مؤثر مطالعه از طرق مختلف، به ویژه صدا و سیما ،جراید و سایت های خبری؛امری ضروری است که باید به آن عمل شود، و در همین راستا به سراغ خانم معصومه نیک فرد رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شوشتر آمدیم، و آنچه در پی خواهد آمد حاصل گفت و گویی است که از نظر تان خواهد گذشت.

نیک فرد در خصوص اهمیت مطالعه در شرایط کنونی و عصر حاضر که عصر تکنولوژی نام دارد می گوید:مطالعه و کتاب خوانی یک فرهنگ است وکشور عزیز ما ایران با دو شناسنامه درخشان تاریخی قبل و بعد از اسلام از جمله کشورهایی است که سابقه ی چندین هزار ساله در خصوص تألیف کتاب و کتاب خوانی دارد و همین امر از شاخصه های کشورمان در مجامع بین المللی است و شهروندان شوشتر نیزاز این مقوله مستثنی نیستند،چرا که مطالعه باعث درک معارف بیشتر و فهم افزون تر علوم، و آشنایی با پیشرفت ها و توسعه، و گسترش کمی و کیفی دانش روز می شود، و نهایتاٌ، مطالعه موجب ارتقاع سطح فرهنگ جامعه برای تولید علم بیشتر و تلاش و کوشش دوچندان در لایه لایه های اجتماع می گردد.

رییس کتابخانه های عمومی شوشتردر ادامه گفت:در حال حاضر افزون بر 9هزار500 نفرعضو فعال 9 کتابخانه عمومی شهری و روستایی در سطح شهرستان شوشتر هستند که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون80هزار جلد کتاب در 10 رده عمومی در کتابخانه های این شهرستان در دسترس عموم قرار دارد گفت :علاوه بر  مراکز ثابت شهری و روستای،اخیراٌطرح قصه خوانی با در نظر گرفتن مناسبت های تاریخی، در مدارس ابتدای و پیش دبستانی شوشتر توسط قصه خوانان این اداره  به مرحله ی اجرا در آمده، که با استقبال بسیار خوب دانش آموزان ،معلمان،مربیان و اولیا روبرو گردیده است.

وی گفت:با پیگیری های بعمل آمده ،مبلغ4میلیارد و500میلیون ریال اعتبار برای ساخت وتجهیز دو کتابخانه در شهر گوریه و شهرک اندیشه از توابع این شهرستان اختصاص یافته و بزودی عملیات مطالعه و ساخت این کتابخانه ها آغاز خواهد شد.نیک فرد این را هم گفت که در آینده نه چندان دور کتابخانه ی مجهزی به ابعاد1260 متر مربع درمنطقه ی فرهنگ شهر این شهرستان تأسیس خواهد شد که سعی می شود برابر استاندار د های روز از قابلیت هایی بالایی برخوردار باشد تا ضمن تأمین نیاز های علاقه مند به کتاب و کتابخوانی  نیاز های علمی ،تحقیقاتی و پژوهشی دانش آموزان و دانشجویان را نیز برطرف نماید.

نیک فرد در پایان از خیرین و نیکو کاران استان و به ویژه مردم خیر و نیکو کار شوشتر خواست،تا در تأمین هزینه ی ساخت این کتابخانه که خدمت بزرگ اسلامی،انسانی و فرهنگی است ، این اداره را یاری نمایند.

این را هم بدانید؛ هم اینک مجموع کتابخانه های عمومی شوشتر با12 سالن مطالعه مجزا برای خواهر ان و برادران همه روزه بجز ایام تعطیل ،صبح و عصر آماده پاسخ گویی،بازدید و پذیرای علاقه مندان است.

http://up-is.ir/up93/p1/139807215213.jpg

http://up-is.ir/up93/p1/1398072077131.jpg

http://up-is.ir/up93/p1/1398072077142.jpg

http://up-is.ir/up93/p1/1398072077153.jpg

http://up-is.ir/up93/p1/1398072152091.jpg

http://up-is.ir/up93/p1/1398072152092.jpg

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار