اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
در همایش استارتاپ ویکند در دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان شد :
دکتر سید مرتضی افقه که به عنوان سخنران در دومین همایش استار تاپ ویکند اهواز حضور داشت گفت:بشر می تواند با ابزارهایی که در اختیار دارد طبیعت را برای رفع نیازهایش در اختیار بگیرد و استارتاپ ویکند فرصتی برای استفاده از نیروی اندیشه و تفکر انسانی است .
شوشان- سارا ممبینی : استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی برگزار می گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا در طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.

دکتر سید مرتضی افقه که به عنوان سخنران در دومین همایش استار تاپ ویکند اهواز حضور داشت گفت :بشر می تواند با ابزارهایی که در اختیار دارد طبیعت را برای رفع نیازهایش در اختیار بگیرد و استارتاپ ویکند فرصتی برای استفاده از  نیروی اندیشه و تفکر انسانی است . 

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ،محور پیشرفت تمامی جوامع را  نیروی انسانی آنها ذکر کرد و تاکید کرد که کشورها باید سرمایه های فکری خویش را حفظ کنند ، وی افزود :  
همان کشورهایی که نمی توانیم از در سفارتشان رد شویم در کشورهای در حال توسعه  می گردند و فکرها را جذب می کنند و این در حالی است که مادر کشورمان فکر ها را منزوی یا فراری می دهیم و دل بسته ایم به چند بشکه نفت که تمام شدنی است !

وی در عین حال از جوانها و صاحبان فکر خواست که با جدیت ایده هایشان را پیگیری کنند و از دولت نیز خواست تا برای اجرایی شدن بهترین تفکرات بستر های لازم را فراهم آورد . 

همچنین دکتر قدرت الله شاکری نژاد ،رئیس جهاد دانشگاهی اهواز که میزبان این همایش بود، اظهار کرد :  
در این دوره ی آموزشی سعی بر این است که از علم تولید ثروت شود چون در حال حاضر اشتغال در بخش دولتی پاسخگوی جوانها نیست و جوانان باید در بخش خصوصی به کسب و  کار بپردازند . 
وی تفکر خلاق را مهمترین عامل در موفقیت جوانان دانست و  تاکید کرد :جوانان باید در کنار تحصیل علم خلاقیت نیز داشته باشند تا بتوانند در زمینه ی علومی که می آموزند ایده های جدید ارائه دهند و در جهاد دانشگاهی برای ارائه ی ایده های آنها بستر سازی های لازم صورت گرفته است .
در ادامه همایش ،  مهندس علوی مدیر دفتر اشتغال جهاد دانشگاهی، ضمن اداره ی جلسه از صاحبان  اندیشه  خواست که ایده های خود را مطرح کنند . گفتنی است که همایش دومین استار تارپ با شعار از "ایده های کوچک تا کسب و کار بزرگ " به میزبانی جهاد دانشگاهی اهواز و حمایت کانون کار آفرینی ایران و پارک علم و فن آوری خوزستان از سوم اردیبهشت ماه در دانشکده ی اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز شده است و به مدت سه روز ادامه دارد . 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار