شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
معاون وزیرتعاون :
رسانه ها،جامعه هنری، مسوولین فرهنگی وافراد نهادها ومراکز تاثیرگذار در حوزه اجتماعی بایدهمه کمک کنند
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: کشورباید از تمرکز برروی برنامه ها وکارهای عمرانی به سمت تمرکز بر برنامه های رفاهی پیش برود.

ˈاحمد میدریˈ در گفت وگو با خبرنگاران اهوازی درمحل اداره کل بهزیستی استان خوزستان افزود: ازاین منظرمسوولان دستگاههای دولتی باید در ارایه گزارش عملکرد خود به میزان تحقق اهداف در تامین حداقل های زندگی،رفع محرومیت های افراد و میزان تحقق توانبخشی معلولان وتونمندسازی افراد وقشرهای آسیب دیده و محروم بپردازند.

وی ادامه داد: بهبودکیفیت زندگی امروز شعار بسیاری از کشورهای پیشرفته است که البته منظور از ان تنها تامین رفاه مادی به معنای تامین حداقل های زندگی نیست،فراهم کردن امکانات درمان ، تامین بهداشت ،آموزش ومسکن حداقلی برای همه از مهمترین وظایف دولتهاست. 

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: رسانه ها،جامعه هنری، مسوولین فرهنگی وافراد نهادها ومراکز تاثیرگذار در حوزه اجتماعی بایدهمه کمک کنند درک عمومی از مسایل مطرح در حوزه فعالیت بهزیستی و آسیب های اجتماعی افزایش یابد .

میدری خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم به این ترتیب منابع بیشتری را به سمت جامعه هدف بهزیستی هدایت کنیم مشکلات کمتر می شود،اگر نیازهای اولیه مردم را تامین نکنیم اجرای بسیاری از پروزه های عمرانی غیر ضروری می شود.

وی گفت: برای مثال امسال برای گازرسانی در کشور 1600میلیارد تومان بودجه منظور شده ولی مسایلی در حوزه بهزیستی هست که از گاز رسانی بسیار مهمترند وباید با توجیه و ارایه کار کارشناسی و انتقال مسایل به مسوولان آنها را طرح و برطرف کرد.

وی افزود: حداقل 800هزار کودک در سنین زیر شش سال در کشور داریم که حداقل کالری مورد نیازشان را دراین سنین دریافت نمی کنند که این منجر به آسیب بین نسلی می شود وباید حتما آنرا برطرف کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: 11درصد از زنان باردار در کشور ما دچار سوئ تغذیه هستند وباید در اولویت برنامه ریزی قرار بگیرند.

میدری با بیان اینکه دولت امریکا سالانه 75میلیارددلار و 45میلیون وعده غذایی به نیازمندان آن کشور می دهد ,گفت: ما نیز باید حتما کمک غذایی ویارانه کالایی را به این قشر نیازمند بدهیم ودولت هم به خوبی این نیاز را دیده و در دستور کارخود در برنامه هدفمندسازی یارانه ها قرار داده است.

وی گفت:دراین طرح دولت دو هزار و 400میلیارد تومان برای برطرف کردن فقر خوراکی منظورکرده که حداقل در قالب پنج نوبت سبد کالایی به جامعه تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد توزیع می شود.

وی همچنین به استقبال زیاد از طرح بیمه سلامت برای همه ایرانیان ,اشاره کرد و گفت:تا روز گذشته دو میلیون و 400هزار نفر در کشور درخواست دفترچه بیمه سلامت کردند.

وی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط خاص استان خوزستان وچالش ماندگاری نیروی انسانی مجرب و متخصص درآن گفت: متاسفانه در مواردی هم که دولت امتیازات خاصی برای این استان یا استانهای محروم قایل می شود بقیه استانها نیز مطالبه می کنند و به عنوانهای مختلف ازآن امتیازات برخوردار می شوند لذا این امتیاز دیگر کارایی ومزیت نسبی خود را برای یک منطقه خاص از دست می دهد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران در زمینه مشکل کودکان کاروخیابانی گفت: شورای کودکان کاروخیابانی امسال پس از حدود هشت سال وقفه دوباره فعال شده و نشست های آن به ریاست وزیر تعاون برگزار شده است و در مرحله بازنگری در آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی وکار هستیم به این ترتیب اختیارات استانها دراین حوزه دارد افزایش می یابد تامتناسب با مقتضیات استانی برنامه های خود را برای این معضل ارایه و اجرا کنند، راهکارهای این موضوع در کارگروههای تخصصی در دست پیگیری است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ابوعدنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
0
comment هه هه هه
می یخشید خنده ام گرفت فکرکردم لطیفه می گفتند.شرمنده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار