شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵

فرنگي‌كار خوزستاني وزن 84 كيلوگرم پس از كسب سهميه المپيك لندن در قالب مسابقات گزينشي چين گفت: تمام تلاشم را براي كسب بهترين مدال در المپيك انجام مي‌دهم، در هيچ كشتي‌اي كم نمي‌گذارم تا بتوانم خوش رنگ‌ترين مدال را به دست آورم.

حبيب‌اله اخلاقي در گفت‌وگو با ايسنا اظهاركرد: در اين مسابقات پنج كشي گرفتم كه دو تن از رقيبانم مدال‌آور و ساير آن‌ها از مدعيان مسابقات اروپايي و جهاني هستند. مسابقه اولم مقابل كشتي‌گير سوئدي بود كه در آن رقابت مشكلي نداشتم و او را شكست دادم. در مسابقه دومم، برابر كشتي‌گير ارمني كه در مسابقات 2010 گرجستان به آن باخته بودم، توانستم پيروز شوم.

وي با بيان اين‌كه در رقابت سوم كه مقابل كشتي‌گير فرانسوي بود نيز به برتري رسيدم، ادامه‌داد: بازي چهارمم مقابل فرنگي‌كار گرجستاني بود كه او را هم مغلوب كردم و در فينال رقيبم كشتي‌گيري از كشور كرواسي بود كه او هم در مسابقات جهاني 2010 مقام سوم را به دست آورده بود. من در رقابت‌هاي جهاني 2009 توانسته بودم او را شكست دهم و در اين مسابقات نيز او را مغلوب كردم. تقريبا اصلي‌ترين حريفانم، كشتي‌گيران گرجي و فرانسوي بودند.

دارنده نشان برنز بزرگسالان جهان با بيان اين‌كه شرايط برگزاري مسابقات خوب بود، افزود: تقريبا تمام كشتي‌گيراني كه سهميه المپيك را در مسابقات گذشته به دست نياورده بودند در اين رقابت‌ها حضور پيدا كرده بودند. تمام رقبايم را در دو تايم بردم ولي در مسابقه با كشتي‌گير گرجستاني، كمي اذيت شدم و در سه تايم او را مغلوب كردم.

وي با اشاره به رضايت بنا از عملكردش در اين رقابت‌ها گفت: او از نحوه كشتي گرفتنم در چين بسيار خوشحال شد و اكنون نيز به شدت با ما تمرين مي‌كند. در حال حاضر تمام بازيكنان در شرايط خوبي براي حضور در مسابقات جهاني روسيه ‌به سر مي‌برند.

اخلاقي در پاسخ به اين سوال كه تيم‌ملي چه برنامه‌هايي تا قبل از مسابقات المپيك دارد؟ اظهاركرد: دقيقا نمي‌دانم. البته تيم‌ملي 30 و 31 ارديبهشت‌ماه رقابت‌هاي جهاني روسيه را پيش‌رو دارد. قرار نبوده كه من در اين مسابقات شركت كنم. البته اين موضوع به صورت صد درصد مشخص نشده است.

وي بيان‌كرد: بعد از مسابقات گزينشي المپيك، تقريبا دچار يك افت شده‌ايم. اكنون در حال ريكاوري هستيم تا آماده شويم. بعد از كسب آمادگي لازم نيز دوباره وارد فشار تمرينات‌مان مي‌شويم.

دارنده طلاي بزرگسالان آسيا به عدم موفقيت فرنگي‌كار تيم‌ملي در كسب سهميه 74 كيلوگرم المپيك در مسابقات انتخابي قزاقستان اشاره و عنوان‌كرد: ما در مسابقات قزاقستان به راحتي مي‌توانستيم سهميه المپيك را در اين وزن به دست آوريم ولي در اين مسابقات، عليزاده بر اثر يك اتفاق، مقابل كشتي‌گير تركمنستاني ضربه شد و نتوانست مقامي كسب كند.

وي افزود: در مسابقات گزينشي المپيك چين نيز هادي عليزاده مقابل حريف اوكرايني بازي كرد كه او در مسابقات 2006 نقره گرفته بود و باتجربه بود. به نظر من عليزاده در اين رقابت‌ها به دليل بي‌تجربگي بازي را به حريف خود واگذار كرد. فرشاد عليزاده ديگر فرنگي‌كار تيم‌ملي، در مسابقات فنلاند ‌كه آخرين شانس كسب سهميه المپيك در وزن 74 كيلوگرم بود، مقابل كشتي‌گير چك باخت و متاسفانه ما در اين وزن در مسابقات المپيك لندن نماينده‌اي نداريم.

اخلاقي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه بنا به چه علتي از تيم‌ملي قهر كرده بود؟ گفت: نمي‌دانم بنا از چه عواملي ناراحت شده بود ولي در اين زمان نبايد اين مسايل پيش بيايد. زيرا ما ديگر فرصتي تا مسابقات المپيك برايمان باقي نمانده است و بايد همه همدل باشيم و براي موفقيت در اين رقابت‌ها تلاش كنيم.

وي ادامه‌داد: بنا از يكسري مسايل كه ما هم از آن بي‌اطلاع هستيم، ناراحت است ولي اكنون با آن‌ها كنار آمده و خود را قانع كرده است كه در اين فرصت باقي‌مانده تا مسابقات المپيك بدون هيچ حرف و حديثي كار خود را دنبال كند.

اين فرنگي‌كار انديمشكي راه‌يافته به مسابقات المپيك لندن با تاكيد بر اين‌كه در مسابقات المپيك همه كشتي‌گيران مدعي هستند، افزود: هر بازي برايمان يك فينال است و در رقابت‌هاي المپيك بايد روي تك‌تك كشتي‌گيران حساب كنيم زيرا همه رقبا، اصلي و جدي هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار