اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
در راستای شعار سال
برای نخستین بار "فاز اول اطلس کارون شناسی" توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون منتشر شد.

داود سالمی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون گفت:
باتوجه به نامگذاری امسال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی" برای نخستین بار " فاز اول اطلس کارون شناسی" را جهت معرفی ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی شهرستان کارون را منتشر کردیم .

داود سالمی افزود : جاذبه های تاریخی و گردشگری ،محصولات کشاورزی و دامداری ،شیلات و مشاغل بومی، معرفی آداب و رسوم اقوام و عشایر در فاز اول اطلس کارون شناسی بصورت چکیده معرفی شده است و در فاز دوم معرفی جامع تری از تمامی ظرفیت های شهرستان کارون خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: از مهمترین مقولات حفظ هویت فرهنگی جامعه "مستند نگاری" و داشتن انتشارات در این زمینه ها می باشد که بعنوان شناسنامه فرهنگی و مرجع رجوع مورد اهمیت می باشد و ما در تهیه اطلس جامع کارون شناسی از توان فکری صاحب نظران و نخبگان فرهنگی اجتماعی شهرستان کارون استفاده خواهیم کرد و همچنین مشارکت جمعی مسولین ذیربط را خواستاریم.
13:44:15 - 1393/02/25
-
اميد فراز
omid927@yahoo.com
2.145.106.179
 IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
واكنش رييس نظام مهندسي به اظهارات رييس جهاد كشاورزي خوزستان / آقاي رييس ؛ با مردم صادق باشيد !

اظهارات رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان در برنامه زنده تلويزيوني با واكنش رييس نظام مهندسي كشاورزي خوزستان روبرو شده است.
فتح اله ابوعلي رييس نظام مهندسي كشاورزي خوزستان گفت: شب گذشته در برنامه افق روشن از شبکه صدا و سیمای خوزستان، ریيس سازمان جهاد کشاورزی در بخش پایانی مصاحبه خود در پاسخ به سوال مجری آن برنامه در خصوص انتخابات نظام مهندسی علیرغم اظهار بی طرفی در انتخابات، مطالبی را مطرح کردند که کاملا با اغراض خاصی با هدف تاثیرگذاری برای انتخابات بیان گردید.
وي در قسمتی از فرمایشات خود اعلام كرد که سازمان جهاد کشاورزی، امکانات بسیار خوبی دارد که می تواند در اختیار سازمان نظام مهندسی قرار دهد و مثالی زدند از تامین 1000 هکتار اراضی شهر جدید رامین و تصویب وام 7% برای آن که به زعم ایشان موضوع پیگیری نگردید و در پایان نیز اظهار امیدواری فرمودند که شورایی پویا، سکان این تشکیلات را بدست گیرند.
لذا به منظور تنویر افکار عمومی موارد ذیل بعنوان پاسخ اعلام می گردد:
1- شورای سازمان نظام مهندسی استان متشکل از 11 نفر شامل 7 نفر عضو انتخابی و 4 نفر عضو انتصابی است که دو نفر از آنها توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی منصوب می گردند که در شورای فعلی (شورای سوم) 2 نفر از معاونین و دو نفر از مدیران سازمان جهاد کشاورزی عضو بوده اند یعنی 36% اعضاء شورای سازمان نظام مهندسی از معاونین و مدیران ایشان بوده اند و اگر شورای سازمان پویا نبوده باید سوال عمده را از خود ایشان پرسید که چرا نمایندگان و یا مدیران ایشان دچار ضعف بوده اند و اگر به این امر واقفند چرا افراد غیر پویا را در مناصب مهم جهاد کشاورزی منصوب و یا بعنوان نماینده خود به سازمان نظام مهندسی معرفی نموده اند و اگر متوجه این امر شده اند چرا به ماموریت آنان در سازمان خاتمه نداده اند؟ آیا در این صورت این امر خیانت به سازمان نظام مهندسی و 13 هزار عضو آن نیست؟
2- ایشان از تصویب واگذاری 1000 هکتار اراضی شهر جدید رامین و تصویب تسهیلات 7% برای فارغ التحصیلان خبر داده اند که اگر خاطر مبارک ایشان به دلیل ترافیک کاری بالا اجازه دهد قطعا به خاطر خواهند آورد که اولا این طرح جزء پیشنهادات سازمان نظام مهندسی کشاورزی بوده و برای طرح در جلسه کارگروه استان با تردید و شک زیاد ایشان و اصرار این سازمان بالاخره طرح در کارگروه مطرح و به تصویب رسید. ضمن اینکه جهت استحضار ایشان باید اعلام نماییم که این طرح هم اینک در حال پیگیری بوده و بیش از 120 نفر از فارغ التحصیلان به شهر جدید رامین معرفی و مراحل تحویل واحدهای مسکن مهر آنان در حال اجرا بوده و به منظور تحویل اراضی زراعی و باغی مورد نظر نیز مقرر گردید که در قالب یک شرکت تعاونی تولید اقدام گرد که خود ایشان اطلاع واثق دارند که تشکیل شرکت تعاونی تولید نیاز به اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی و طی مراحل اداری در حوزه مربوط به وزارت مذکور در استان دارد که پس از واگذاری زمین محقق خواهد شد. بنابراین ضمن اعلام اینکه موضوع به جد پیگیری شده اما در صورتیکه ایشان معتقد به کم کاری در این طرح هستند لازم است که در حوزه های کاری خود به دنبال کشف مقصر باشند.
3- قطعا سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امکانات بسیار خوبی دارد که می تواند در اختیار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و اعضاء بیشمار جویای کار آن قرار دهد. لذا باید از ایشان پرسید که تاکنون چند طرح و چه امکاناتی به سازمان نظام مهندسی استان ارائه گردیده ؟ آیا به جز الزامات قانونی همچون واگذاری صدور پروانه های دامپروری و شیلات که بر اساس قانون نظام جامع دامپروری به سازمان نظام مهندسی واگذار گردیده اقدام خاصی صورت پذیرفته است؟
هر چند طرح ها و برنامه های زیاد پیشنهادی سازمان نظام مهندسی و یا ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که سازمان جهاد کشاورزی از انجام آنها سرباز زده است که بطور مختصر به چند مورد از آنها اشاره می گردد:
3-1- طرح واگذاری وظایف مراکز خدمات جهاد کشاورزی به شرکتهای فنی مهندسی که طرح اولیه آن توسط سازمان نظام مهندسی استان تهیه و پس از ارائه به مرکز در فروردین ماه سال 91 (بیش از دو سال پیش) توسط وزیر وقت جهاد کشاورزی جهت اجرا به سازمانهای جهاد کشاورزی استانها ابلاغ گردید که تا ظرف مدت 6 ماه وظایف مراکز جهاد کشاورزی را به شرکتهای فنی مهندسی که هر کدام بیش از 10 نفر از فارغ التحصیلان را در عضویت خود دارند، واگذار گردد. سازمان جهاد کشاورزی باید پاسخ دهد که چرا این دستورالعمل وزیر را طی دو سال گذشته اجرا نکرده است. چرا که در صورت اجرا حداقل زمینه اشتغال بیش از 1000 نفر از کارشناسان فراهم می گردد. ایشان و زیرمجموعه شان جمع ساعات جلسات مربوطه و هزینه های بازدید از استانهایی که این طرح را چندین سال است که اجرا نموده اند را برآورد نمایند و بعد خود به قضاوت بنشینند.
3-2- طرح نظارت بر تسهیلات بانکی طرح توسعه کشاورزی که در چند جلسه کارگروه اجرایی طرح توسعه کشاورزی استان به تصویب رسید و سپس توسط حوزه معاونت برنامه ریزی استانداری جهت اجرا ابلاغ گردید. در پی این ابلاغ با هماهنگی بانک کشاورزی تعداد 138 نفر کارشناسان عضو سازمان نظام مهندسی در مرکز آموزش بانک کشاورزی برای اجرای این کار ترتیب و آماده بکار شدند، که متاسفانه دقیقا در آخرین مرحله از اجرا کار معینی در صورتجلسه آخر رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی در ذیل امضاء خود مرقوم فرمودند که اجرای این دستورالعمل منوط به ابلاغ توسط کارگروه کشوری طرح توسعه کشاورزی می باشد که با این کار پیگیری و زحمات چندین ماهه این سازمان همکاری های بانک کشاورزی استان را مسکوت نمودند. این در حالیست که استاندار محترم وقت و ایشان هر دو در جلسات کارگروه طرح توسعه کشاورزی اعلام می نمودند که مصوبات کارگروه در حکم مصوبات هیئت وزیران است. پس اگر چنین بود، چرا این طرح اجرایی نگردید؟ آیا مشکل مجوز این کار بود و یا عدم تمایل به حضور کارشناسان در این طرح ؟
3-3- طرح آمارگیری کشاورزی که می بایست بر اساس تفاهمات وزارت جهاد کشاورزی با سازمان نظام مهندسی کشور از طریق سازمان نظام مهندسی استانها و با بکارگیری شرکتهای عضو صورت پذیرد، در استان ما چه سرنوشتی پیدا نمود؟ چرا این تفاهم نامه در استان خوزستان اجرا نگردید و اعتبار چند صد میلیون تومانی آن که می بایست بابت حق الزحمه به کارشناسان عضو این سازمان پرداخت می شد الآن کجاست؟
3-4- بازپس گیری واحدهای گلخانه ای شوشتر از کارشناسان کشاورزی که در سالهای قبل به آنها واگذار شده توسط حوزه های تحت امر سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و واگذاری به افراد غیر کارشناس از جدیدترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی است که حتی بدون مصوبه کارگروه مربوطه اتفاق افتاده است.
3-5- موارد از این دست بسیار است و لذا به همین چند مورد اکتفا می نماییم. حال این پرسش مطرح است که ایشان منتظر است که چه اتفاقی بیفتند تا امکانات خود را در اختیار سازمان نظام مهندسی و اعضاء آن قرار دهد؟ آیا جز این است که در صورت ورود افراد مورد نظر خود این اقدامات را انجام خواهد داد؟ و آیا این موضوع ضمن غیرصادقانه بودن به نوعی دخالت در سرنوشت انتخابات نظام مهندسی نیست؟
آیا موضوع برنامه ای که ایشان در آن حضور پیدا کرده اند در رابطه با سازمان نظام مهندسی و انتخاب آن بود که اینگونه اظهار نظر فرموده اند؟ و در چند روز مانده به انتخابات مذکور بیان این اظهارات برنامه ریزی شده، دخالت در انتخابات نیست؟
استفاده از امکانات اداری از جمله در اختیار گذاردن فضای اداری مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستانها و یا ماموریت های اداری در این زمان توسط کاندیداهای مورد نظر و موارد مشابه از این دست، دخالت در امر انتخابات سازمان نظام مهندسی محسوب نمی گردد؟
جناب رئیس بیایید صادقانه به مردم بگویید و اگر کارتان صواب است پای حرفتان هم بایستید و گرنه بدانید که خیر و برکت در صدق و راستی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار