شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
همزمان با 27 اردیبهشت ماه روزجهانی ارتباطات و در خوزستان افتتاح شد:
شرکت همراه اول با کسب 5 شاخص در شاخص های بین المللی جهت معرفی شرکت های برتر توانسته پارسال شرکت برتر در زمینه درآمدزایی، ایجاد فرصت شغلی و همچنین خدمات رسانی از سوی سازمان مدیریت شناخته شود و این مهم یعنی تحولی بزرگ در حوزه ارتباطات که لازمه پیشرفت هر کشوری است.
همزمان با فرا رسیدن 27 اردیبهشت ماه مصادف با روزجهانی ارتباطات 383 پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر 994 میلیارد ریال در خوزستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

در مراسمی و با حضور عبدالعظیم قنبریان معاون شبکه شرکت مخابرات ایران، آیت‌الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ناصر سودانی، سید شکرخدا موسوی و سیدشریف حسینی نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از مسئولان استانی ۳۸۳ پروژه مخابراتی با اعتباری بیش از ۹۹ میلیارد تومان شامل ۴۸ سایت و ۶۰ دفتر روستایی در مناطق دورافتاده روستایی و افتتاح چندین سایت جدید باند ۹۰۰ و اجرای یک‌هزار و ۴۶۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق مختلف استان خوزستان مورد افتتاح قرار گرفتند.

در ابتدای این مراسم مهندس کریم آرمات مدیرعامل مخابرات خوزستان گفت: شرکت مخابرات خوزستان سابقه 90 ساله در زمینه خدمات رسانی به هم استانی های عزیز را داشته است و خوشبختانه طی سال های گذشته با تلاش همکاران موجبات رشد و تعالی سرویس های مخابراتی در راستای پیشرفت فرهنگی و اجتماعی با سرمایه گذاری وسیع در بخش تلفن همراه، نوسازی 50 درصد شبکه، تجهیز شبکه جهت آمادگی ارائه خدمت به 5 میلیون مشترک همراه اول و همچنین نصب کافوهای نوری و فیبرنوری جهت روی کار آمدن سوئیچ ثابت و همراه در کل استان را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در بین پروژه های افتتاح شده پروژه انتقال بین مراکز در استان بزرگترین پروژه ایی است که با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان در اهواز و شهرهای حومه افتتاح می شود، لازم به ذکر است که با وجود مشترکین ثابت، همراه اول و دیتا نیازمند یک تحول عظیم برای رسیدن به سرویس های روز دنیا هستیم و تلاش های عمده ایی در راستای شبکه های کابل فیبرنوری، پورت های دیتا و ... جهت سرمایه گذاری صورت گرفته است، زیرا نیازمند یک بستر با پهنای باند وسیع هستیم تا بتوانیم ارتباط مشترکین را تامین نمائیم.

آرمات بیان داشت: اکنون نیاز جامعه ارتباطات در کل دنیا پهنای باند وسیع است و تمامی سعی ما این است که در این زمینه سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد تا بتوانیم بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم، اما پروژه انتقال بین مراکز که از آن به عنوان بزرگترین پروژه خوزستان نام برده می شود تنها در 5 استان کشور به اجرا درآمده است که خوزستان هم یکی از این 5 استان است، لازم به ذکر است که در حال حاضر بیش از 3 میلیون مشترک همراه اول در خوزستان وجود دارد و این آمادگی وجود دارد که مشترکین همراه اول به 5 میلیون افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان تصریح کرد: از دیگر برنامه های مد نظر شرکت مخابرات تکمیل پروژه فاز 5 است که نوسازی شبکه در شمال استان از اهم این پروژه در سال جاری است و تجهیزات جدید را وارد مدار می کنیم و خوشبختانه با توجه به وارد شدن تجهیزات جدید در 6 ماه اول سال این مهم مورد بهره برداری قرار می گیرد، همچنین در تلفن ثابت سرمایه گذاری و خرید کافوهای نوری این امکانات را داده که بخشی از تجهیزات مثل پی سی ام را جمع آوری کنیم و این اجازه را به مشترک بدهیم که از سرویس های بهتری بهره مند شوند.

وی گفت: فعالیت های فوق این توانایی را به ما می دهد که در شرکت های دیتا امکان اینترنت پرسرعت adsl را به مشترکین بدهیم و از 80 هزار ظرفیت به 120 هزار ظرفیت برسیم و همچنین 100 هزار ظرفیت جدید دیگر هم ایجاد خواهیم کرد، زیرا در مخابرات تمامی فعالیت و تلاش ما خدمات رسانی بی قید و شرط است و خوشبختانه این رویه و همکاری باعث افزایش خدمات روز افزون ما شده است و با توجه به شعار رهبر اینگونه فعالیت خود را ادامه می دهیم که بتوانیم مدیریت ویژه و تلاش مستمر در استان را سرعت بخشیم و اگر هر آنچه انجام دهیم بی شک تحفه ایی ناچیز برای خدمت به مردم شریف استان است.

آرمات در پایان گفت: امیدوارم به اراده همکاران بتوانیم در رسیدن به جایگاه در خور شان مردم هر چه سریعتر به هدف نزدیک شویم.

در ادامه این مراسم مهندس عبدالعظیم قنبریان معاون حوزه شبکه، فن آوری و اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: 27 اردیبهشت هر ساله نقطه عطفی است در صنعت ارتباطات و باید در این ایام و تمامی ایام به این فکر باشیم که از صنعت ارتباطات برای توسعه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین آبادانی کشور به خوبی بهره بگیریم.

وی بیان داشت: استفاده از باند پهن براي استفاده از فضاي مجازي شاه‌كليد شاخص‌هاي توسعه اقتصادي در هر كشور است و ما گام‌هاي اساسي براي رسيدن به اين هدف بزرگ برداشته‌ايم.
قنبريان اظهاركرد: در سال 88 حدود 985 هزار مشترك پرسرعت و ADSL در كشور داشتيم و اكنون اين تعداد به 2 ميليون و 800 هزار مشترك رسيده است. همچنين در سال  88، 317 هزار پورت در كشور موجود بود كه اكنون حدود چهار ميليون پورت داريم.

وي افزود: 236 هزار مشترك تلفن ثابت در سال 88 به مخابرات اضافه شد كه اين عدد در سال 92 به 984 هزار تلفن ثابت رسيده و اكنون 28 ميليون و 500 هزار مشترك تلفن ثابت داريم.
قنبريان تصريح‌كرد: در سال 92، 417 هزار مشترك دائم و حدود 6 ميليون مشترك اعتباري داشته‌ايم. همچنين مخابرات در سال‌گذشته با رشدي بيش از 15 درصد به درآمدي بالغ بر 11 ميليارد تومان رسيده است.

معاون حوزه شبکه، فن آوری و اطلاعات شرکت مخابرات ايران ادامه‌داد: سال‌گذشته يك‌هزار و 211 روستا براي ارتباط رساني ديتا در برنامه قرار گرفت كه تاكنون 983 روستا در كشور به اين ارتباط ‌رساني دست يافته‌اند. مبناي تغييراتي كه در حوزه‌هاي شبكه و IT صورت مي‌گيرد توسعه به صورت متمركز و سرويس‌دهي گسترده در كشور است.

وي تاكيدكرد: اكنون 2 پروژه بزرگ در دست طراحي داريم كه اعتبار تخصيص يافته براي طراحي آن بيش از 30 ميليون دلار است. همچنين 350 ميليارد تومان اعتبار براي مهاجرت به سويچ نسل نو در نظر گرفته شده است.

قنبريان خاطرنشان‌كرد: شركت مخابرات ايران در حوزه IT پرچم‌دار سرويس‌هاي IT به بيشتر سازمان‌ها و دستگاه‌ها خواهد بود.

معاون حوزه شبکه، فن آوری و اطلاعات شرکت مخابرات ایران در ادامه افزود: در سال گذشته مخابرات ایران با رشد 15 درصدی در درآمدهای خود به درآمدی بالغ بر 11هزار و 500 میلیارد تومان رسید و امیدواریم در سال جاری با توجه به اینکه ارتباطات شاخص اصلی توسعه پایدار کشور است بتوانیم بر این نحوه خدمات رسانی و همچنین درآمدزایی خود بیافزاییم.

وی بیان داشت: شرکت همراه اول با کسب 5 شاخص در شاخص های بین المللی جهت معرفی شرکت های برتر توانسته پارسال شرکت برتر در زمینه درآمدزایی، ایجاد فرصت شغلی و همچنین خدمات رسانی از سوی سازمان مدیریت شناخته شود و این مهم یعنی تحولی بزرگ در حوزه ارتباطات که لازمه پیشرفت هر کشوری است.

قنبریان در بخش دیگری از صحبت های خود خاطر نشان ساخت: تحول بزرگی خوشبختانه در حوزه شبکه در حال شکل گرفتن است و از 2 سال پیش از مشاورین بین المللی جهت این مهم استفاده کرده ایم تا بتوانیم ارتباط خود را هر روز با کشورهای همسایه و دیگر کشورها به خوبی برقرار کنیم، بنابراین باید در این راستا به نحوی عمل کنیم که خدمات خود را به نحو عالی ارائه نمائیم و در حال حاضر شرکت های بزرگی با اعتباری بالغ بر 30 میلیون دلار 2 پروژه ما را به انجام می رسانند و این یعنی شکوفایی و تحولی شگرف در حوزه ارتباطات.

معاون حوزه شبکه، فن آوری و اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: مسئولین در استان خوزستان باید قدر نعمت های استان را بدانند، زیرا شرکت های مشاور خارجی ما که شرکت های کاردانی هم هستند آرزوی کار کردن در این استان را داشتند و امیدوارم بتوانیم در خوزستان که یک استان اقتصادی بزرگ است بهترین خدمات را ارائه دهیم، هر چند که باید تا 2 سال آینده هم مبلغی بالغ بر 350 میلیارد تومان در بخش های مختلف مخابرات هزینه کنیم و حتما با این سرمایه گذاری می توانیم بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم و این موضوع را به این سمت و سو می برد که در حوزه آی تی سردمدار خدمات رسانی به سایر دستگاه ها و مردم باشیم.

همچنین تقی پور رئیس اداره انتقال شرکت مخابرات خوزستان گفت: بدون شک مطمئن ترین بستر انتقال فیبرنوری است و جالب است بدلیل هر کار فیبرنوری که قطر آن به اندازه یک تار موی سر است 20 میلیون مشترک خدمات می بینند و تجهیزات انتقال شاخص های ظرفیت سیستم و سرعت انتقال و شبکه مدیریت اداری می توانند با کنترل از راه دور تمامی تجهیزات استان را مانیتورینگ نمایند و اگر خرابی در مسیر ایجاد شود بدون اعزام تیم این خرابی برطرف می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تحول عظیمی که شرکت مخابرات در راستای خدمات رسانی به مشترکین دیتا خود داده است این مشترکین خود را نیازمند سرویس های جدید دیدند و با سیتسم های نسل آینده که پهنای باند را افزایش می دهد صرفه جویی در هزینه را بهره مند می شوند.
در پایان این مراسم آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه ملت ایران باید بسترسازی کنند تا سلطه کافرین بر مسلمانان رفع شود. افتتاح پروژه‌های مخابرات نمونه کوچکی از صدها و هزاران افتخاری است که ملت ایران در سایه نظام جمهوری اسلامی آفریده‌اند.

وی افزود: پیشرفت‌های علمی و صنعتی و فناوری ابتکارات متخصصان ایران و دلسوزی‌های مدیران توانمند و قوی بخش مخابرات از برکات انقلاب اسلامی است که موجب شده ابتکارات و پتانسیل‌های مبتکرین ایرانی شکوفا شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح‌کرد: باید بدون نیاز به بیگانگان و با نگاهی به درون و عدم اعتقاد به بیرون پیش رویم و این منطقی است که امام امت به ارمغان آورده است و رهبر انقلاب نیز با جدیت دنبال می‌کند. رهبر تأکید دارند که دولتمردان قابلیت‌های داخلی بیشتر بهره‌مند شوند تا از این طریق تحریم‌ها بی‌اثر بماند.

وی با تأکید بر لزوم بسترسازی برای نفی سلطه کافران افزود: این منطق قرآن کریم است که سلطه کافران به مسلمانان نفی شود. فرهنگ وابستگی به بیگانگان مشکلی حل نمی‌کند و دشمنان در مذاکرات و غیر مذاکرات ثابت کردند تا زمانی که ما را به ذلت نکشانند دست بر نمی‌دارند اما هم باید بدانند در مقابل جبهه کفر، جوانان شیعه ایستاده‌اند.







نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار