اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
سخنگوی قوه قضاییه درخصوص درستی یا نادرستی خبر بازداشت مدیرعامل شرکت اسکانیا و آزادی او با قرار وثیقه در ارتباط با حادثه بزرگراه آزادگان گفت: هم بازداشت و هم آزاد شدن او با قرار وثیقه صحت دارد.

 غلامحسین محسنی اژه ای» عصر دوشنبه درادامه شصت و دومین نشست خبری خود در پاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه آیا بعد از درخواست رئیس قوه قضاییه از دستگاه های امنیتی مبنی بر نحوه ربوده شدن مرزبانان ، گزارشی به قوه قضاییه ارسال شده است یا خیر؟، افزود: خوشبختانه در این خصوص اقدامات خوبی از سوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی صورت گرفته و در هفته های اخیر شاهد دستگیری باندها بودیم.

وی توضیح داد: در حال حاضر دستگاه های اطلاعاتی ، امنیتی و انتظامی به صورت جدی وارد این قضیه شده اند تا در مرزهای کشور اعم از مرزهای شرق و غرب ، ناامنی ایجاد نشود.

محسنی اژه ای در پاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه بسیاری از اعضای هیات مدیره بانک ها برخلاف قانون کمتر از 10 سال سابقه بانکی دارند و اینکه آیا قوه قضاییه در این خصوص ورود کرده است یا خیر، گفت: این قضیه باید توسط بانک مرکزی رفع و رجوع شود و در حال حاضر اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم اما اگر هم چنین چیزی باشد در هیات انتظامی بانک مرکزی که دادستانی کل نیز جزو آن است به آن رسیدگی می شود .

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه بسیاری از مسوولان بانک ها دلشان نمی خواهد ، قوه قضاییه در موضوع معوقات بانکی ورود پیدا کند، اظهار داشت: نمی گویم همه مدیران بانک ها اما برخی از مدیران بانک ها ، همان موقع گفتند که اصلا قوه قضاییه وارد این موضوع نشود.

اژه ای افزود: شاید آنان نیز دلایل خود را داشته باشند و ممکن است این دلایل قانع کننده هم باشد اما این مساله ای است که در دعوت های صورت گرفته از دادستانی، برخی مدیران بانک ها به صراحت گفته اند.

بازگشت پول های پرونده فساد شرکت مس

وی در پاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه آیا خبر آزادی متهم پرونده فساد شرکت ملی مس ایران با قرار وثیقه صحت دارد یا خیر گفت: فردی که مد نظر شما است پول هایی که در اختیارش بود را بازگردانده است اما هنوز پرونده او به دادگاه ارسال نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه در معوقات بانکی چه مقدار تضمین صادر شده است، افزود: اکنون درصد ندارم اما بیشتر تضمین هایی که صادر شده به صورت سفته است و ضمانت اجرایی ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار