شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
شوشان / با توجه به اين‌كه اين طرح فرا استاني است با يك تشريك مساعي و اراده‌اي قوي در سطح استان و وزارتخانه جهت حمايت همه جانبه از آن وجود دارد. استفاده از توان درون استان مورد تأكيد وزير جهاد كشاورزي بوده و مؤسسه جهاد نصر در اين راستا گام برمي‌دارد.
به گزارش خبرنگار حوزه آب و خاك شوشان، رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان در تشريح طرح احياي اراضي كشاورزي استان، گفت: در سفر مقام معظم رهبري «مدظله‌العالي» در سال 1375 به استان خوزستان طرحي به منظور احياي كشاورزي در دشت‌هاي استان خوزستان به محضر معظم‌له ارائه شد كه به تصويب رسيد و در دستور كار وزارتخانه‌هاي جهاد سازندگي، كشاورزي و نيرو قرار گرفت.
كيخسرو چنگلوايي در اين‌باره عنوان‌كرد: با اولين سفر هيأت محترم دولت در سال 1385 به استان، طرح سفر مقام معظم رهبري «مدظله العالي» به استان «طرح توسعه كشاورزي استان خوزستان» اجرايي شد و به اين منظور در قانون بودجه سال 1387 در قالب 9 رديف به سازمان جهادكشاورزي استان در سطحي حدود 50 هزار هكتار واگذار شد. در سفر سوم هيأت محترم دولت به استان در سال 1389 به منظور تسريع در اجرايي شدن طرح مزبور، ادامه اجراي كار به مؤسسه جهاد نصر «از جمله شركت‌هاي تابعه و وابسته به وزارت جهاد كشاورزي» واگذار شد.
وي افزود: بر همين اساس در قانون بودجه سال 1389 و ابلاغيه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهوري متولي ادامه كار به‌نام مؤسسه جهاد نصر مجري طرح احياء دشت‌هاي خوزستان و ايلام در سطح 550 هزار هكتاري «حدود 500 هزار هكتار در استان خوزستان و 50 هزار هكتار در استان ايلام» در يك برنامه 5 ساله در اراضي پاياب سدها موجود در 5 حوضه دز، كارون، كرخه، مارون، زهره و خيرآباد در ذيل شبكه‌هاي اصلي احداث شد و يا در حال اجرا اقدام شود
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
comment
0
0
comment آخرش به کجا رسید،اینهارو که گفتید همه اطلاع دارند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment ریاست [...] چه دارد که بگوید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار