اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۰۵
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
از این بابت که یک نماینده در ریز جزئیات امور در مدیریت شهری از آگاهی های روز آمد برخودار باشد جای امیدواری است. اما به نظر می رسد مشکل کار در اختلاف نظر صرفا در حوزه ی تخصصی و تکنیکال کار نباشد.
عبدالرحمن نیک سرشت:در فیلم ژاکـت(The-Jacket) محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی جان مایبوری که در ژانر: درام، معمایی با هنرمندی: "آدرین برودی” به صحنه نمایش در آمد به نکات بسیار جالبی برمی خوریم که بنده بخشی از نقدهایی که توسط بعضی از منتقدین بر آن نوشته شده بود را برای تقریب مفهومی اذهان نسبت به درک بیشتر مقاله ی خود استفاده نمودم.

از جمله عبارت هایی جالبی از نقد شکوهمند این فیلم که توسط آقای کریم فیضی در دوشنبه مورخ دوم اردیبهشت ماه هزار سیصد و هشتاد وهفت در روزنامه ی اطلاعات درج شده است را به شرح زیر آورده ام.

در حقیقت انسان در سکوی حال می ایستد و به گذشته و آینده می نگرد. گذشته و آینده فاقد مکان و مکانیت است.

انسان در محلی به نام زمان حال زند گی می کند. این گفتار در ظاهر متناقض است و «محلی به نام زمان» طبق صورت بندی های منطقی عاری از اشکال نیست با این حال در قیاس با گذشته و آینده که زمان اندکی توان از حال با عنوان مکان یاد کرد. بنده نیز مانند فیضی معتقدم زمان حال مکانی است وسیع برای دخالت زمان گذشته نیل بر ساختن آینده!


سید شکرخدا موسوی نماینده اهواز در مجلس با بیان این که در حال حاضر به شهردار فرصت می‌دهیم، گفته است : «به یک شهردار باید تا یک سال مهلت داد و اگر در این یک سال شهردار نتوانست تحولی در شهر ایجاد کند، حتما شورا باید یک تصمیم جدی بگیرد»

همان طور که جناب سید شکرخدا موسوی به امور اجرایی و روند کارآمدی بخش های آن واقف است به خوبی می داند که مساله ی کارآمدی در حوزه ی مدیریت شهری محصول شرایطی است که در چارچوب آن از وزارت کشور گرفته تا نمایندگان مجلس و سایر نهادها و همچنین از شورای اداری کل استان گرفته تا ارگان های مسئول امر خدمات و امنیت، همه با هم در یک کار تیمی و ترکیبی (cmp) شرایطی را بوجود می آورند که آن شرایط موقعیت کارآمدی را برای شهردار فراهم می سازند مانند یک پاس زیبایی که به سانتر فوروارد می رسانند تا او آن پاس دریافتی را به گل مبدل کند .

به نظر می رسد جناب آقای شکرخدا موسوی که خود از جمله نمایندگان معترض و مستندگرای روند ناکارآمدی در استان خوزستان است و نیز شجاعت او در بیان اعتراضاتش زبانزد عام وخاص است و بیشتر محبوبیتش در میان مردم سرچشمه از همین خصوصیات اخلاقی می گیرد، باید توضیح کافی ارائه دهد که چگونه وی از تمام عوامل اهمال و ناکارآمدی فاکتور می گیرد و یکسره یقه ی شهردار کلانشهر اهواز را می چسبد.

بنده به عنوان فردی که بقول کریم فیضی در سکوی حال ایستاده و به گذشته و آینده می نگرد وظیفه خود دانسته که آنچه را که خود در کنار مهندس کتانباف شاهد آن بودم را بازگو نمایم تا از این رهگذر حقایق آشکار شوند.

در زمان کتانباف نمایندگان مجلس و استاندار وقت آقای دکتر حجازی، فرمانداری اهواز آقای فدعمی مانند یک تیم منسجم و هماهنگ کمک کردند تا شهر اهواز، دوران طلایی توسعه ی خودش را نظاره گر باشد اما اکنون که بنده در کنار آقای سید خلف موسوی به خدمتگزاری مشغولم متاسفانه آن اراده تیمی معطوف به همکاری را در زمان حال شاهد نیستم.

نگارنده با یک تحلیل منطقی که در پایان این مقاله ارایه می نماید دلیل بد بازی کردن تیم کنونی را صرف انگیزش های سیاسی اجتماعی آن توضیح می دهد.

نگارنده در این تحلیل ثابت خواهد کرد که شهردار اهواز تاکنون هیچ پاس گلی را از هم تیمی هایش دریافت نکرده است. پس با صدور این ضرب الاجل ها چه دردی از مادوا می شود!؟

ای کاش همه ی ما می توانستیم مطمین شویم به اندازه ی کافی وقت آن را داشته باشیم که در خوشبحتی دیگران نقش ایفاءکنیم.

ژاکت، یک فیلم اخلاق گرا نیست. بیشتر یک تصویر جویا در مورد زندگی و ارزش های آن است.

اما چیزی که برای آدم بعد از دیدن این فیلم باقی می ماند ، این همان سوالی است که آدم را یاد فرصت ها، خطاها، موفقیت ها و حوادثی می اندازد که در زندگی از سر گذرانده، یا قرار است بگذراند.

براستی مگر ما چه قدر وقت داریم؟ فروپاشی اول شخص مفرد- نقد فیلم ژاکت ، پراکنده نوشته های کریم فیضی.


سیدشکرخدا موسوی اظهار کرد : برای توسعه اهواز برنامه‌ریزی بسیار خوبی صورت گرفت و یک برنامه با حدود ۳۰مورد برای کلانشهر به شهردار ارائه شد تا شهرداران در توسعه این شهر و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان سلیقه‌ای عمل نکنند و طبق برنامه پیش روند. آیا ما به دنیا می آیم که تنها در چرخه ای از پیش تدارک دیده شده نقش تغییر ناپذیر خودمان را ایفا کنیم؟ نقشی که حتا ممکن است برای به انجام رساندنش در زمان حال نیاز باشد به آینده ای سفر کنیم که اطلاعاتی در مورد آن به ما می دهد؟ همان- کریم فیضی.

جناب آقای سید شکرخدا موسوی به خوبی می دانند که شهرداری کلانشهر اهواز به عنوان یک سازمان نوسازی شده، دارای یک معاونت برنامه ریزی قوی است که خود یک برنامه ی پنج ساله ی مدونی دارد که بسیار مترقی و قابل دفاع است. بنده به عنوان یک کارشناس ارشد علوم سیاسی این گونه احساس می کنم که نماینده ی محترم شهر تصور می کند سیستم اداری، فنی و عمرانی شهرداری دچار یک نوع صغیریت است و احتیاج مبرم به قیمومیت داردو یک چیزی در همین مایه های فرودستانه، نگاهی که سابق بر این برخی از بازیگران سیاسی بدون لحاظ یک شخصیت حقوقی مستقل برای مدیریت شهری اهواز متصور بودند که امیدوارم جناب سید شکرخدا موسوی با توجه به فقدان این چنین ترکیبی از کارآمدی های لازم در شاکله ی مدیریتی استان هشدارهای جدی خود را اعلام کرده باشد و توجیهی از قبل برای آنها داشته است!؟

ژاکت، فیلمی مستقل از تمام فیلم هایی است که بشود در مورد معنای زندگی و ارزش های عشق و دوست داشتن هستند. عشقی که "استارکس”به "جکی” احساس می کند زمینه ساز تلاش برای تغییر آینده ی جکی می شود. حتی اگر آن تغییر بتواند به شکل یک نامه در بیاید و زنی رو دوباره به مسیر درست زندگی برگرداند. همان- کریم فیضی

وقتی بحث یک بازی تیمی و ترکیبی را به میان می آوریم این امر بدان معناست که همه ی بازیکنان اگر در حد و اندازه ی همدیگر قدرت بازیگری ندارند اما درحد و قواره ی هم نقش مثبت در یک کار تیمی را داشته باشند. یعنی شهرداری اهواز از حیث سازمانی همان توانایی را باید داشته باشد که سایر نهادها و سازمان ها و دیگر ارگان های استانی در رابطه با هم دارند، پس جناب سید شکرخدا موسوی باید بپذیرد با یک همدلی و همدردی آمیخته به آینده نگری است که همواره او می تواند با شهرداری داشته باشد.آری همان کاری که "جک استارک” به عنوان مسافر زمان در فیلم "ژاکت” کرد.


سید شکرخدا موسوی نماینده اهواز در مجلس اظهار کرد : استان خوزستان به یک استاندار در حد یک رئیس جمهور نیاز دارد که شجاع و نترس باشد و به صنایع دستور بدهد که ارزش افزوده را پرداخت کنند و قاطعانه دستور دهد.

کریم فیضی در ادامه ی نقد فیلم ژاکت می افزاید با این نگاه است که مرز میان گذشته و آیند ه نیز فرو می ریزد و در حقیقت اجزاء زمان، در کنار هم قرار می گیرد تا موضوعی حقیقت خود را نشان دهد. این حقیقت چه چیزی می تواند جز زندگی و انسان باشد؛ حضور انسان در زندگی و وقوع زندگی در انسان بی آنکه ترتیب یعنی تقدم و تاخری در میان آنها باشد، هسته ی اصلی موضوعی است که کناره های آن با زمان پر شده است. آنگاه که زمان کنار می رود حقیقت آن عیان می گردد آنگاه که هسته خود را می نمایاند، زمان با دو جزء خود که گذشته و آینده است، در خدمت آن قرار می گیرد و این فرایند در قالب «حال» می گنجد، چون در اصل در حال مشهود می گردد. به نظر می رسد آقای سید شکرخدا موسوی با توجه به حقیقت سیاسی کشور بسیار دلواپسانه اقدام به صدور این اولتیماتوم نمود!؟

ما شنیده بودیم که استاندار خوزستان باید در حد یک وزیر کابینه باشد اما نشنیده بودیم که تا به حالا کلاس کار در خوزستان در حد یک کشور شده و مطالبه ی آن در حد و اندازه ی یک رئیس جمهور داشتن است.

آیا این گونه دیالوگ ها چه منظوری را در بردارند!؟

به جزء این که عمق ناراضی بودن این نماینده مجلس را از استاندار دولت تدبیر و امید یعنی جناب آقای مهندس مقتدایی به نمایش می گذارد!؟

این اولتیماتوم جناب آقای سید شکرخداموسوی دیگر از حد شهردار پای را فراتر گذاشته و متوجه خود دولت شده است و پیامش واضح و روشن است که خوزستان درحد یک کشور است و به عنوان یک استان ویژه استاندارش باید در قواره ی یک رئیس جمهور باشد و در ضمن استاندار فعلی هم در حد استان خوزستان نیست!؟

اینجاست که سخن آقای کریم فیضی درست از آب در می آید. با این نگاه است که مرز میان گذشته و آینده نیز فرو می ریزد و در حقیقت اجزاء زمان، در کنار هم قرار می گیرد تا موضوعی حقیقت خود را نشان دهد .

آیا براستی ممکن است در این قضیه حق به جانب آقای سید شکرخدا موسوی باشد!؟

ولی چه سود از پیامی که حال و آینده در آن تنیده نمی شود!؟

و ما را چه سود چنانچه اگر همکاری نشود که جناب مقتدایی و سید خلف موسوی نتوانند به اندازه ی حجازی و کتانباف از خود کارآمدی نشان دهند!؟

و ما را چه سود از گذشته ای که در حال تکرار نشدن است و آینده ای که بدین طریق سرگردان در دست کارگزاران مدیریت شهری چون گوی غیب گویان می چرخد!؟

و ما را چه سود از تراکم این روایت های جعلی که در لایه های خلاق توهم ساز ناکارآمدی همانطوری که در” فیلم ژاکت”، معماگونه ظهور می یابند نیز در کلانشهر اهواز چون قارچ های سمی سر از خاک بیرون می آورند!؟

اما اینجا نکته ی ظریفی به چشم می خورد که چرا در دوره ی استانداری آقای حجازی، که جناب آقای سید شکرخدا موسوی هم نماینده مجلس بودند از این حرف ها خبری نبود!؟

حالا به پذیرش این فرض، مگرجناب حجازی در حد یک رئیس جمهور بود!؟

و اگر بود چرا او نتوانست با شهردوشان عوارض گریز بدور از مماشاتی برخورد نماید، و نیز به دور از تسامحی، قانونی و قاطعانه همانطور که آقای سید شکرخدا موسوی معتقد است حق شهر را از آنها می گرفت!؟


سید شکرخدا موسوی گفت: احساس نمی‌کنیم که مدیران استان برای خدمت به مردم خوزستان یک تیم هستند و تیمی عمل می‌کنند، بلکه مدیران ما جزیره‌ای عمل می‌کنند. هر مدیری در استان خود را حاکم می‌داند و این نقطه ضعف ماست. تیمی کار کردن به معنای از خود گذشتن و کنار گذاشتن منیت‌ها است و مدیران باید در جهت هدف که همان ایجاد پروژه‌های بزرگ است، همه با هم کار کنند.

کریم فیضی بدرستی در تبیین روایت های فیلم "ژاکت” از رنج هایی سخن می گوید که سید شکرخدا موسوی به عنوان نماینده ی مردم.

سفرپذیری زمان از اینجا قابل استنتاج است که آدمی با استقرار در قرارگاه مکانی زمانی حال می تواند به گذشته و آینده برود. گذشته ی برگشتنی و آینده رفتنی است. روشن است که حال عملاً فاقد این خصوصیت است و هرگز نمی توان به حال سفر کرد. بنابراین می توان ادعا کرد هیچ سفری در حال ممکن نیست. بر این اساس آنچه سفر است و هر سفری که روی می دهد ، قطعا زمانی است و اگر هم در مکان صورت می گیرد، عاری از زمان نیست و در واقع ما با زمان و بر زمان سفر می کنیم، هر چند لازمه سفر حرکت در مکان است.

فرصت سوزی هایی که در هر دوره حکایت از وضعیتی لامکانی و شرایط لازمانی دارند و به عنوان یک نظم قربانی گیر قد علم می کنند.

همان نظم هایی که ما آنها را کنکاش می کنیم و چون جاده هایی در دست تعمیر راه را بر ما می بندند.

آری ما هم در کلانشهر اهواز می توانیم انسانی فداکار باشیم که بر رفق و مدارا، بی آن که ضرب الاجلی برای همدیگر تعیین کنیم. مثل بازیگر اول فیلم "ژاکت "یعنی جک استارکسر باز مجروح از جنگ خلیج برگشته با حافظه از دست داده، آن به خطا جای قاتل نشسته، و آن مرد که با کاراکتری ایثارگرانه که در نهایت برادری پیشه می کند و چه زیبا می سراید آنچه را که من به عنوان یک شاعر در مصاحبه سروده ام!

در لحظاتی که می داند قبل از این که بمیرد نه تنها یک مرگ، بلکه هزار مرگ بدهکار این زنده بودن است و دریغ نمی ورزد از این که مانع مرگ دیگران شود!؟ در حالی که خود مسافر زمان است و بیشتر از همه، حق دارد تشنه ی دانستن باشد.

دانستن رازی که چگونه می میرد. وقتی در آینده ظهور می یابد (۲۰۰۷) و گریبان هر فرد مرتبط در گذشته (۱۹۹۳) با خود را می چسبد نه از بابت چرایی مرگش، بلکه ازبرای این که چگونه مرده است!؟

با این حال” جک استارک” از مردن پسر بچه ای به نام "بابک یزدی” و نیز با نوشتن یک نامه ای در زمان حال در مورد چگونگی مرگ خانم "کیرا نایتلی” در آینده و به خاطر بد سرنوشت نشدن دختر بچه اش”جکی” اقدام به منع و جلوگیری می نماید.

وقتی که”من” ایثارگر ما، چون "جک استارک” برگشته از آینده (۲۰۰۷) در حین نجات دادن دیگران در زمان حال (۱۹۹۳) بر اثر به یک لیز خوردن ساده بر روی یک پیاده روی یخ زده ، ضربه ی مغزی می شویم، آن گاه به راز ساده و نه چندان معما گونه ی مرگ خود پی می بریم و متوجه می شویم که ما خود قاتل هزاران مرگ خویش، در این زنده بودن هستیم.


نماینده ی مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه پل ولایت که پروژه ی بزرگی است و برای صدور مجوز این پل تلاش بسیاری شد، از جمله پروژه‌هایی است که در ۶ ماهه گذشته متوقف شده است. این پروژه در بازگشایی گره‌های ترافیکی موثر بوده و با بهره‌برداری از آن، مناطقی چون کوی رمضان و حصیرآباد از بن ‌بست آزاد می شوند.

موسوی اظهار کرد : به جز پروژه تعریض پل سوم، دیگر پروژه‌های شهری اهواز که ویژگی‌ها خاص دارند متوقف شده‌اند. البته پروژه تعریض پل سوم کیانپارس آغاز شده و پیشرفت بسیار خوبی دارد که جا دارد از شهرداری تشکر کرد. البته اگر پروژه پل نهم اجرا می‌شد و پل نهم ساخته می‌شد، نیازی به تعریض پل سوم نبود.

از این بابت که یک نماینده در ریز جزئیات امور در مدیریت شهری از آگاهی های روز آمد برخودار باشد جای امیدواری است. اما به نظر می رسد مشکل کار در اختلاف نظر صرفا در حوزه ی تخصصی و تکنیکال کار نباشد. چون در ادامه آقای سید شکرخدا موسوی عنوان می کند: اگر شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، ارزش افزوده خود را پرداخت کند، تمام خوزستان را می‌شود اتوبان زد که تا کنون ارزش افزوده خود را نداده است.


نماینده اهواز افزود : فولاد، ماهانه ۲۰ میلیارد تومان ارزش افزوده به شهرداری اهواز پرداخت می‌کند که رقم کمی نیست. گروه ملی، نورد لوله، فولاد کاویان و فولاد اکسین از جمله شرکت‌هایی هستند که به شهرداری ارزش افزوده پرداخت می‌کنند.

موسوی تصریح کرد : متاسفانه بعضی از ریخت و پاش‌ها در شهرداری اهواز حاکم بود اما به واقع در دوره شهرداری آقای کتانباف این موارد بسیار کم شد البته شاید یکی از علت‌ها این بود که در آن دو سال، شورای شهر نداشتیم.

وی گفت : البته آقای موسوی شهردار کنونی اهواز یک مدیر توانمند و با سابقه است و چند دوره فرماندار بوده و مسایل شهری را خوب می شناسد. معتقدم که باید به شهردار فرصت داده شود تا اقداماتی تحولی در شهر انجام دهد.

دنیایی که توی فیلمJacketترسیم می کند پیش از آن که یه دنیای مبتنی بر الگوهای روانکاوانه باشد یک نوع حرکت برای درک معنای زندگی است اینکه هر انسانی چقدر امکان و توانایی دارد تا دنیایی راکه دارد درآن قدم میزند معنا کند و تغییرش بدهد و مهم تر از همه نسبت خودش را با آن تعریف کند.

"جان استارکس” شخصیت اصلی فیلم "ژاکت” که "آدریان برودی” – با اون نگاه های عجیبش- به زیبایی نقش اش را ایفا کرده دقیقا ً در پی حوادثی که کارش را به تیمارستان می کشاند همچین مسیری رو دنبال می کند.دنیایی که به خاطر آزمایش های عجیب دکتر "بکر” کریس کریستوفرسن توی آن پا می گذارد و پیش از آن که برای نجات پیدا کردن و اثبات خودش بهش یاری برسوند نوعی زمینه برای نجات دختر "کیرا نایتلی" و پسری که صرع داره "بابک یزدی” فراهم می کنه …. آیا ما به دنیا می آیم که تنها در چرخه ای از پیش تدارک دیده شده نقش تغییر ناپذیر خودمان رو ایفا کنیم؟ نقشی که حتی ممکن است برای به انجام رساندنش درزمان حال نیاز باشد به آینده ای سفر کنیم که اطلاعاتی در مورد آنان به ما می دهد؟

و این که کدام یک از ما می داند مهم ترین کاری که می کند کدام است!؟ همان-کریم فیضی .

مگر در اهواز چه خبر است چرا این همه مراکز عوارض گریز شهر دوش در آن رشد کرده است چرا آقای سید شکر خدا موسوی شفاف سخن نمی گوید؟ چرا این شهر تبدیل به یک نان دانی برای سهام داران فولاد و وزارت نفت شده است. ریشه ی این بی عدالتی ها کجاست!؟ رسانه های آگهی گیر چرا زبان انتقاد نمی گشایند واعظان شهر را چه شده است!؟

دکتر "بیکر” داستان ” ژاکت ” اهواز کیست!؟

این همه واهمه و ترس از رقابت و بازنده شدن آیا مسبب امتیاز دادن به این وآن نشده است.

وقتی "دکتر بیکر” به” جان استارک" می گوید برای زنده ماندن در زمان حال باید به گذشته مراجعت کند و این عذابی که او می کشد بهایی است که باید او بپردازد چون گذشته را از یاد برده است.

اما از ”جان استارک” بیمار بالاجبار خود چه می شنود. که او می گوید. وقتی مرا دارو می خوارانید و در ژاکت مخصوص ساندویچ پیچ می کنید و در کشوی سردخانه می گذارید انگار زنده به گورم می کنید. لعنتی این آزمایشات را متوقف کنید که من به جای رجعت به گذشته مسافر آینده شدم و مرتب به گذشته ارجاع داده می شوم.

زیبایی داستان” فیلم ژاکت "جان میبوری”در آنجاست که "جان استارک” زمان حال را مکانی می سازد برای خوش سرنوشتی زمان آینده و تصحیح بد فرجامی های زمان گذشته که شرح آن را نوشتیم.

حالا ما می مانیم و این اولتیماتوم ها در کلانشهری که پدیده ها بخیل و تمامت خواه ظهور و شکسته خورده و رسوا از میدان بیرون می شوند و کسی نیست که "جان استارک” داستانش شود.

والسلام
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲۱
comment
comment
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
comment
0
0
comment بابا این آقا[...] حالا اگر رضا قاسمی جوابش بده خون جلوی چشماش رو میگیره این همه آسمان و ریسمان نتیجه اش این بشود که از یک معاون شهردار تعریف کند و از برنامه اصلن نداشته پنج ساله چه عرض کنم شما بگو چند ماهه دم میزند تا احتمالن...
چه بگویم که برایت دردسر نشود و بتوانی منتشرش کنی شوشان
فقط اینکه به خدا آقای عزیز فردا همه ما باید جوابگوی این حرف حرف کلماتی باشیم که مینویسیم و میخوانیم و میگوییم ویوم لا ینفع مال و لا بنون را از یاد نبرید
ما مدیون هیچ کس به جز خدا نیستیم چرا از این جماعتی که شاید از عمده دلایل عقب افتادگی اهواز هستند تعریف بیجا میکنید
مدیر پایگاه برادر عزیز از تذکر شما ممنونیم. بالاخره ممکن است نظر ما هم صد در صد منطبق با نظرات نویسنده محترم آقای نیک سرشت نباشد اما اراائه نقد در جامعه نسبت به مواضع افراد و مسئولین و نهادها جزو نعمات است هر چند که ما آقای سید شکر خدا موسوی را جزو نماینده های پاکدست و پر تلاش و واقعا مردمی خوزستان و کشور می دانیم. 
یا علی
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
comment
comment فقط دعا می کنم که اقای شکرخدا موسوی شان خود را حفظ کند و
پاسخی نگوید به این نوشته های پر از سفسطه و تملق
comment
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
comment
0
1
comment اینجانب از نماینده شهرم خواهشمندم در صورت امکان عملکرد خود را برای مردم اهواز بیان نماید.ایشان که از استاندار محترم از مدیران استانی از شهردار اهواز ایراد مدیریتی میگیرد لطفا عملکرد خودش را بیان فرماید.
پاسخ ها
comment
امیر حق گو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
comment
comment جناب شکرخداموسوی تنها نماینده ای است که در 22 بهمن سال گذشته در ویژه نامه ای 16 صفحه ای به طور کامل عملکرد دو ساله نمایندگی خود را ارائه داد. ایشان حتی 2300 نامه ای که به مسئولین مختلف کشور جهت پیگیری مشکلات استان فرستاده را درج نمود. سایت فعالی هم دارد که عملکرد روزانه او را بازتاب می دهد. به نظر می رسد همینقدر برای دل های منصف کافی باشد. قلوب مریض را هم به خدا می سپاریم
comment
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
comment ایشان تمامی فعالیت هاشان را در سایت اطلاع رسانی شان به آدرس
www.shokrekhoda.ir
درج می کنند
comment
karoon
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
comment
0
0
comment برادر عزیز نیک سرشت بزرگوار.برادر عزیز جناب سید شکر خدا موسوی مدیران استان را همیشه به چالش میکشد .دست مریزاد بر شما که یک نفر پیدا شد این اقا را مورد نقد قرار دهد.اما بدان همین روزها باید قلمت را برای همیشه زمین بگذاری.چون در خوزستان حرف حق خریدار ندارد.
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
comment
0
0
comment قابل توجه مردم عزیز اهواز
این آقای نیک سرشت [کارمند] شهرداری [...]است.
این اظهار نظرش کاملا طبیعی ست.
comment
امیر حق گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
comment
0
0
comment آقای امید حلالی
مدت هاست برای من سوالی پیش آمده. امیدوارم که برای شما هم این سوال بوجود آمده باشه. به نظر شما چرا مقالات نیک سرشت فقط توی شوشان چاپ میشه. چرا سایر سایت ها. روزنامه ها و پایگاه های خبری از این توفیق محرومند. چون هیچ کس حاضر نیست این [...]را چاپ کنه و این توفیق تنها نصیب شماست.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
comment
0
1
comment کی دست از این[...] نویسی برمی داری نیک
پاسخ ها
comment
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
comment موافقم
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
comment موافقم
comment
رحمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
comment
0
0
comment دعای مستضعفین وخانواده شهدا وجانبازان پشت سرت استاد نیک سرشت.درود بر شجاعتت.هنوز بچه مسلمانها حرف حق میزنند.یا حق
پاسخ ها
comment
جانباز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
comment آقا رحمان
جالبه که شما خود را نماینده مستضعفین و خانواده شهدا و جانبازان می دانید.
شکرخدا ، همسنگر ماست و تنها نماینده ی شجاعی ست در استان که در کنار مردم و به نمایندگی مردم حرف دل مردم را می زند.
ایشان چند موضع گیری مهم داشت.
این موضع گیری ها در مقابل کدام اشخاص حقوقی بوده...؟
یکی مناطق نفتخیز جنوب ، یکی دادگستری ، یکی شهرداری و شورای شهر و . . .
شما را رجوع می دهم به درد دل مردم.
آیا حرف شکرخدا غیر از حرف عامه ی مردم است که البته به مذاق برخی آقایان هم خوش نمی آید و اینطور ناعادلانه موضع می گیرند....
خدا را در اظهار نظرهاتان در نظر بگیرید
comment
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
comment
1
0
comment داستان خیلی ساده است.
یک کارمند شهرداری که همه جا خود را مشاور خلف موسوی شهردار معرفی می کند مقاله ای نوشته در طرفداری شهردار و تخطئه نماینده کلانشهر اهواز شکرخدا موسوی و البته در این بین تعریف [...] کننده ای هم از معاون برنامه ریزی شهر نموده
comment
هوادار سیدشکرخدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment قطعا مواضع سید شکرخدا موسوی در جهت دفاع از حق مردم بوده و موضع گیری برخی دوستان که مورد خطاب ایشان قرار گرفته است کاملا طبیعی ست...
comment
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment یک کارشناس علوم اجتماعی و سیاسی که بسیار متین و منطقی قلم می زند چرا مورد مواخذه قرار می گیرد.این مقاله سراسر دلسوزانه وعلمی بیان شده است.کامنتی که بی ربط با مطلب منتشر می شود نشان از عدم پخته گی نویسنده اش دارد.مثلا یک شخصی که استدلالش در محتوی متن کامنتش نمایان می شود.بدبیراه اش به نیک سرشت یک امتیازبه نیک سرشت وطرفداریش از سید شکرخدا یک صدمه به اوست.
comment
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment استاد نیک سرشت گفت:
دکتر "بیکر” داستان ” ژاکت ” اهواز کیست!؟
این حرف خیلی پرمغز است. من فیلم ژاکت را دیدم.
درضمن استاد بسیار ظریف شجاعت سیدشکرخدا را ستود.ولی ایراد منطقی به درخواست های ایشان داشت
comment
منوچهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment این مقاله در رد سیدشکرخدا موسوی نیست.بلکه در تایید ایشان است. من تعجب می کنم این کامنت ها تخریبی نوشته می شوند.
comment
جمشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment نیک سرشت خیلی هنرمندانه سید شکرخداموسوی راتبلیغ کرد به نوشته ی او که در زیر ازمقاله اش کپی زدم توجه کنیدوبعد کلاه تان را قاضی نمایید.

به نظر می رسد جناب آقای شکرخدا موسوی که خود از جمله نمایندگان معترض و مستندگرای روند ناکارآمدی در استان خوزستان است و نیز شجاعت او در بیان اعتراضاتش زبانزد عام وخاص است و بیشتر محبوبیتش در میان مردم سرچشمه از همین خصوصیات اخلاقی می گیرد.
comment
سلطانمراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment کامنت نویسی های دشمنانه برعلیه نیک سرشت نخ نما شده است.
سید شکرخدا باید مساله عوارض گریزی را بیشتر توضیح دهد.
پدیده ی شهر دوشی را کی باید مانع شود.شکرخدا گفت استاندار ،من می گویم قدرت نماینده ها بیشتر از استاندار است.
comment
ناشناس
|
United States
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
comment
0
0
comment باور کنید من این سایت را علاقمندم امانمیدانم این نویسنده محترم چرا واقعن کار خودش را انجام نمیدهد اهواز پر از مشکلات است فرقی هم ندارد کدام سازمان همه تقریبا مثل هم هستند اما در شهرداری چه خبر است خدا فقط میداند بعد خب اگر منتقدی انتقاد تعریف دارد یعنی چه تا کسی به مدیران شهری بالای چشمت ابرو میگوید شما قلمت را مثل خنجر به جان اهوازیها فرو میکنی شما جواب نماینده رو نمیدی شما من اهوازی رو محکوم میکنی که مدیران خسته و بی انگیزه و .... را تحمل کنم بعد هم میدانم اگر واقعا زاده اهواز باشی غیرممکن است دلت برای این شهر بسوزد و اینطور از کسانی که باعث و بانی عقب افتادگی ما هستند تعریف کنی نمیخوام بگویم از معاون تعریف نکن فقط میگم از کدوم برنامه حرف میزنی اگر برنامه ای بود که اصلا این بنده های خدا مدیر نبودن
از سایت شوشان ممنونم که محترمانه و برادرانه جوابم رو دادن اما اون چه نقطه نقطه کرده بودید چیز خطرناکی نبود فقط یه ضرب المثل بود شما کمی جا به خواننده هم بدید که البته خدابیش بگم کم ندادید اما این نقطه ها رو هم کم کنید ممنونتون هستیم ممنونتر میشیم
بعد هم ما که قلم نداریم اما از آقای قاسمی خواهش میکنم این برنامه رو که ایشون میگه قابل دفاعه بیاره وسط و ما رو هم روشن کنه چون نوشته های این بنده خدا آقای نیک که فقط گیجترمون میکنه از بسکه جاده خاکی میره
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار