شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
شوشان – اميد فراز: نماينده مردم شوشتر در مجلس شوراي اسلامي از حل مشكل كارگران ني بُر كشت و صنعت نيشكر كارون خبر داد.
سيد محمد سادات ابراهيمي در گفتگو با شوشان با اشاره به مشكل ديرينه بيمه كارگران ني بُر شركت كشت و صنعت كارون شوشتر از اختصاص 60 ميليارد تومان از سوي بانك كشاورزي براي اين موضوع خبر داد.
وي گفت: كارگران ني بُر نيشكر جزو محرومترين و مظلومترين اقشار جامعه كارگري بشمار مي آيند و شغل آنها سخت و زيان آور است اما وضعيت كاري خاصي دارند و بخاطر فصلي بودن كار، 6 ماه در سال بيكارند و مشمول بيمه نيستند و همين امر باعث شده تا اين كارگران حتي در سن 80 سالگي هم بازنشسته نشوند.
وي افزود: با پيگيري هاي بنده از مجلس هشتم تاكنون اخيرا جلسات خوبي با كميسيون اجتماعي مجلس و سازمان تامين اجتماعي برگزار شد كه در نهايت با همكاري وزراي تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اقتصاد مقرر شد مبلغ 60 ميليارد تومان از سوي بانك كشاورزي پرداخت شود و سازمان تامين اجتماعي هم متعهد شد بيمه كارگران ني بُر را برقرار و مشمول بازنشستگي كند.
نماينده مردم شوشتر در مجلس با اشاره به اينكه كارگران ني بُر شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه هم با چنين مشكلي روبرو هستند گفت: اين شركت، زيرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان نوسازي است كه با پيگيري هاي انجام شده و گفتگوهايي كه با رييس سازمان تامين اجتماعي داشته ام وي وعده داد مشكل كارگران ني بُر كشت و صنعت هفت تپه هم همانند كشت و صنعت كارون حل شود.
به گزارش شوشان، طي روزهاي اخير جمعي از كارگران ني بُر نيشكر كشت و صنعت كارون با حضور در مقابل سازمان تامين اجتماعي كشور خواستار حل اين مشكل شده بودند كه با اختصاص مبلغ فوق براي بيمه كارگران، موجي از شادماني در بين كارگران ايجاد شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار