شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۸۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
انتقادات استاندار از بانک ها
شرکت صنایع فلزی و چوب در شهرک‌های صنعتی خرمشهر تعطیل شده و به دنبال آن 170 نفر بیکار شده‌اند
شوشان- علیرضا عبداله نژاد : نماینده عالی دولت در خوزستان در نشست شورای استغال گفت: از مدیران شعب بانک های دولتی می خواهم که ملاحظات و شرایط حساس استان خوزستان را درک کنند. طبق آمار استان خوزستان استان دوم در بالاترین نرخ بیکاری است. 

مقتدایی بیان داشت: آن قدر اعتبار شخصی دارم که به مردم خوزستان بگویم در فلان بانک بدلیل عدم همیاری در ارائه تسهیلات سپرده گزاری نکنند. با چه زبانی باید به مدیران بانک بگویم چرا باید در این خصوص خوزستان انتهای جدول استان ها باشد. 

استاندار خوزستان ادامه داد: از مدیران بانک های استان این انتظار است که مشکلات واقعی خود را در عدم ارائه تسهیات به مردم و فعالان صنعتی و اقتصادی بیان کنند. چرا باید عامل ترمز بانک ها عنوان شوند. تنها جایی که استاندار خوزستان اختیار تام ندارد بان که هستند. اگر این روند ادامه داشته باشد شورای اشتغال استان را تعطیل می کنم. استاندار خوزستان گفت: حضور خوزستان در جایگاه سی و دوم اشتغال یک فاجعه است اگر قرار باشد جمع شویم و تصمیمی نگیریم، بهتر است که کارگروه اشتغال تشکیل نشود.

 عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستانبا انتقاد از جایگاه انتهای جدول تسهیلات خوزستان با بیان اینکه در بحث اشتغال و رفع معضل بیکاری تاکنون پیشرفت خوبی نداشته‌ایم گفت: در استانی زندگی می‌کنیم که در قلب مملکت است ولی جایگاه سی و دوم برای خوزستان قابل قبول نیست و این یک فاجعه برای استان ما محسوب می‌شود.

وی افزود: نسبت تسهیلات به سپرده بانک‌ها معکوس است. خوزستان در میزان سپرده گذاری در رتبه پنجم قرار دارد اما مع الاسف در پرداخت تسهیلات به مردم در رتبه آخر قرار داریم  و اگر قرار باشد بانک‌ها ورودی داشته باشند ولی تسهیلاتی به مردم ارائه ندهند نمی‌توانیم وضعیت موجود اشتغال را تغییر دهیم و به گونه‌ای دیگر با بانک‌ها برخورد خواهیم کرد.

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه بانک‌ها در خوزستان زمین گیر شده‌اند و با توجه به اینکه تجربه تلخی دارند بیش از حد محتاط شده و همیشه در گیر و دار این قید و بند‌ها هستند افزود: بانک‌ها در بحث اشتغال در یک طرف قضیه هستند و همه حملات به سمت بانک هاست این درحالی است که مسئولیت پذیرفته‌اند و می‌بایست به دنبال راهکار باشند.

مقتدایی در ادامه با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای صنعتی و افزایش نرخ بیکاری در استان تصریح کرد: چندی پیش شرکت صنایع فلزی و چوب در شهرک‌های صنعتی خرمشهر تعطیل شده و به دنبال آن 170 نفر بیکار شده‌اند؛ این یعنی افزایش نرخ بیکاری در استان، تعطیلی واحدهای صنعتی معضلات زیادی برای ما ایجاد خواهد کرد چرا که اگر تنها 10 درصد از این افراد بخواهند از راه خلاف درآمدزایی کنند سلامت و امنیت برای هیچ کدام از ما ثبات نخواهد داشت و تبعاتش به عهده خودمان است.

استاندار خوزستان خطاب به اعضای کارگروه اشتغال تاکید کرد: خودتان متقاضی باشید و به ما بگویید برای رفع این مشکل چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ اگر قرار باشد جمع شویم و تصمیمی نگیریم، جلسه ما خروجی خاصی نداشته باشد بهتر این است که کارگروه اشتغال تشکیل نشود زیرا تا زمانی که خوراکی برای تصمیم گیری نداشته باشیم جلسه‌ای تشکیل ندهیم.

وی همچنین از بانک‌های دولتی خواست تا با تشکیل جلساتی مشکلات عدم پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و سرمایه گذاری را بررسی کرده و نتیجه را به دستگاه‌ها و ادارات ذیربط ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: از مدیران شعب بانک های دولتی می خواهم که ملاحظات و شرایط حساس استان خوزستان را درک کنند. طبق آمار استان خوزستان استان دوم در بالاترین نرخ بیکاری است. 

مقتدایی بیان داشت:آنقدر اعتبار شخصی دارم که به مردم خوزستان بگویم در فلان بانک بدلیل عدم همیاری در ارائه تسهیلات سپرده گزاری نکنند. با چه زبانی باید به مدیران بانک بگویم چرا باید در این خصوص خوزستان انتهای جدول استان ها باشد. 

استاندار خوزستان ادامه داد: از مدیران بانک های استان این انتظار است که مشکلات واقعی خود را در عدم ارائه تسهیات به مردم و فعالان صنعتی و اقتصادی بیان کنند. چرا باید عامل ترمز بانک ها عنوان شوند. تنها جایی که استاندار خوزستان اختیار تام ندارد بان که هستند. اگر این روند ادامه داشته باشد شورای اشتغال استان را تعطیل می کنم. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۱
comment
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment آقا سلام عمل کنید . متشکرم .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment همين حالا هم با تعطيلى فرقى ندارد
comment
پیش بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment جناب اقای استاندار،امیدوارم با پیگیری وتلاش شما از مرحله حرف به مرحله اجرا وارد شویم. بیش از بیست پروژه اشتغال زا در سال 1391 در اختیار استاندار وقت قرار دادم که بیش از سه هزار اشتغال وهزاران میلیارد تومان گردش مالی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد میکرد.اقای حجازی بشدت استقبال کردند و دستور پیگیری وعملیاتی شدن را صادر نمودند ولی پروژه ها با کارشکنی برخی از مدیران در مدیریت شهری متوقف شدند. هنوز دیر نشده است چنانچه مدیریت عالی استان تمایلی به این موضوع داشته باشند ،اماده ایم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
comment
0
0
comment چه عجب! یکی پیدا شد حرف بزند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
comment
0
1
comment آقای مقتدایی مصیبت وارده را تسلیت می گویم برادر عزیز

اما به این حرف خود دقت کنید :
«مقتدایی بیان داشت:آنقدر اعتبار شخصی دارم که به مردم خوزستان بگویم در فلان بانک بدلیل عدم همیاری در ارائه تسهیلات سپرده گزاری نکنند.»
جدا مزاج حرف های شما پوپولیستی و عوامانه است. اتفاقا من فکر نمی کنم حرف شما این قدر بین مردم و سرمایه داران خوزستان خریدار داشته باشد چون حتا مدیران بانکی حرف شما را نمی خوانند که کارشان با شما گیر و مرتبط است چه رسد به مردم عادی که دخلی به این موضوعات ندارند. از شما استدعا دارم نام فقط یک بانک را بیاورید که بخاطر عدم دادن تسهیلات مردم در آن سپرده گزاری نکنند بعد هم آمار بگیریم که ببینیم میزان سپرده گزاری کم یا زیاد شده یا توفیری نکرده است!
جدا حق این بود که شما استاندار دولت حضرت آقای احمدی نژاد می شدید چون حرف هایتان بیشتر یادآور آن دولت و رییس دولت است.
راستی از مشاوران خبره حضرت عالی چه خبر؟ تا حالا چند جلسه گذاشته اید و ماحصل آن چه شده است. در جلسات شورای اداری نیز که گویا مشق نحوه مدیریت به مدیران استان می دهید. مبارک است
پیشنهاد می کنم بجای سنتی کاری که به ان به شدت پایبندید و حلقه رفقایتان را به نام مشاور دور خود جمع کرده اید قدری با نخبگان هر حوزه وقت بگذارید و بنشینید
comment
خدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
comment
1
0
comment جناب آقای ناشناس خوب بود خودت رو معرفی میکردی تا عیار خودت رو هم میدیدیم کسی که انتقاد میکند باید جرات ابراز وجود داشته باشد و گر نه حرف نامربوط زدن را افراد خیابانی هم میتوانند بزنند هر چند شخصیت شما از نحوه انتقادتان مشخص است یا از شکست خوردگان سیاسی هستی که جرات ابراز وجود نداری یا از رانت خوران بانکی به هر حال برادر یا خواهر گرامی اگر میخواهی میزان محبوبیت دکتر مقتدایی را ببینی به استانداری و فرمانداریهای سراسر استان سری بزن و مطمئن باش کسی که در مجموعه خود از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است قطعا در استان هم به همین منوال است
comment
فرزند راننده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
comment
0
1
comment آقای استاندار شورای اشتغال زمان رئیس جمهور قبلی برای بالابردن آمار کاذب تشکیل شد لذا اشتغال باید به درستی صورت بگیرد
مثلا فردی که درحال حاضر راننده است و برای مردم کار میکند و قصد خرید خودرو دارد آیا اشتغالزایی است و باید مصیبت بانکها رابکشد تا وام بگیرد یا اینکه بتواند مستقیم به بانک مراجعه کند تا بتواند با ارایه پیش فاکتور یک خودرو برای خود تهیه کند
پس اشتغالزایی وجود ندارد...
روش را اصلاح کنید و کاغذ بازی و روش ادارای را حذف کنید
comment
پیش بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
comment
0
0
comment جناب شوشان ،ضمن تشکر از خدمت گزاران به مردم شریف اهواز . بنظر میرسد ان پایگاه خبری پتانسیل لازم جهت تبدیل شدن به یک موتور حرکت، به منظور ایجاد تحرک و توسعه در مدیریت شهری اهواز وبدنبال ان برای کل استان را دارا میباشد.با تهیه یک برنامه استراتژیک و زمانبندی بشرط داشتن صداقت میتوان به این مهم رسید. منتظر پیشنهاد شما هستم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
comment
1
0
comment ما به این استاندار افتخار میکنیم درهر شرایطی با شما هستیم پایدار باشید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
comment
0
0
comment من شخصا در جلسات فوق شرکت می کنم و می بینم که استاندار عزیز چه فعالیت های و تلاشهایی را در جهت ارتقاء استان انجام می دهند.کاش استانداران قبلی اینقدر به فکر استان بودند. به شخصه از تعدد جلسات خبر دارم و از تلاش استاندار خدوم متشکرم. ک.م
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
comment
0
0
comment سلام ما به همچین استان داری افتخارمیکونیم و واقااو را دوست داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار