چهار سال نماینده ایذه و باغملک بوده و در نهایت این شهر را به قول مردمانش با "کم محلی" ترک کرده و به قول خودش دل زده از تخریب ها به تهران پناه برده و از آنجا کاندیدای نمایندگی مجلس شد

"> نه در اختلاس دست داشتم نه پسری دارم !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰

چهار سال نماینده ایذه و باغملک بوده و در نهایت این شهر را به قول مردمانش با "کم محلی" ترک کرده و به قول خودش دل زده از تخریب ها به تهران پناه برده و از آنجا کاندیدای نمایندگی مجلس شد

 

هادی خوش سیما : معمولن رسم بر این است که نماینده تازه وارد به مجلس را پای میز مصاحبه می نشانند تا در مورد شعارهای انتخاباتی و اهداف آینده سخن براند تا در آینده معیاری شود برای تعیین حرکت در مسیر یا انحراف از مسیر. اما این بار روال تغییر کرده و "شوشان" از کسی روایت می کند که چهار سال نماینده ایذه و باغملک بوده و در نهایت این شهر را به قول مردمانش با "کم محلی" ترک کرده و به قول خودش دل زده از تخریب ها به تهران پناه برده و از آنجا کاندیدای نمایندگی مجلس شد و عاقبت الامر که همگان بهتر می دانند چگونه رقم خورد و چه شد به دور دوم آمد و رای نیاورد. منتقدانش می گویند دهقان فقط شعار داد و کلنگ زد اما خود معتقد است که عملکردش مشهود است که : آدرس می دهم مردم بروند و ببینند " تا سیه روی شود هر که در او غش باشد..."

منتقدان شما می گویند  در عزل و نصب ها زیاد دخالت می کردید ؟

این حرف درستی نیست . از دو سال گذشته تاکنون جوی علیه من بوجود آمده که تنها با آبروی من بازی شده و انواع و اقسام تهمت ها را به من زده اند که مثلا دهقان در اختلاس دست داشته و دستگیر شده  است . ما نان حلال خورده ایم به این دلیل که پدرم نانوا بوده و بدون هیچ پارتی و بر اساس شایستگی های خود توانسته ام رشد کنم و در صدا و سیمای سمنان، شیراز و تهران به صورت نیروی رسمی کار کرده ام اما انواع و اقسام تهمت ها را به من زده اند که این مایه تاسف است.

چه کسانی این حرف ها را می زنند؟

معمولا این بازی ها را دو دسته افراد انجام می دهند دسته اول افرادی که تحصیل کرده و به دنبال پست و مقام هستند و هیچ نماینده مجلسی را قبول ندارند و به دنبال منافع شخصی هستند تا مثلا سمت هایی از جمله فرمانداری، بخشداری، شهرداری، رئیس آموزش و پرورش، آب و برق را عهده دار شوند و دسته دوم پیمانکارانی هستند که از من درخواست های ناصوابی داشتند و به دلیل اینکه با آنها همراهی نکردم به فکر تخریبم افتادند و این حرف ها را در مورد من در آوردند.

برخی ها می گویند برادران شما از جانب شما در عزل و نصب ها دخالت می کردند.

اگر اینگونه بود اکنون وضع و حال آنها بهتر از وضع کنونی بود. برادر بزرگ من تولید ماهی قزل آلا داشت و اکنون کرایه نشین است و من کمکش می کنم. برادر دیگر من در عسلویه کارگری می کند و آن یکی هم در نانوایی مشغول کار است و جالب آن که بچه های بردار و خواهرم هم بیکار هستند. متاسفانه همان آقایان پیمانکار که از ما برای برآورده کردن خواسته هایشان جواب ندیدند به فکر تخریب من و خانواده ام افتاده اند، این در حالی است که برادرانم در خانه پدری زندگی می کنند و نه خودشان و نه همسرانشان صاحب ملکی نیستند که می توان این را با تحقیقات بیشتر متوجه شد.

اگر این حرف ها کذب چرا ساکت ماندید ؟

متاسفانه برخی مسئولین هیچ اقدامی برای برخورد با افرادی که بدون دلیل و به راحتی به نماینده مجلس تهمت می زنند نمی کند. افرادی دفتر من را در ایذه آتش زدند و به سمت خانه برادرم و دفترم تیراندازی کرده اند. من پاک کار کرده ام و اگر یکی از اطرافیانم طی این 4 سال سودی برده و صاحب مال و منالی شده است و این موضوع ثابت شد من همه چیز را کنار می گذارم.

چرا موضوع را با مردم در جریان نگذاشتید؟

تمامی این حرف ها به این دلیل است که اکثر مردم ایذه و باغملک چندان در پی رسانه های جمعی نیستند و برخی ها نه تلویزیون می بینند و نه روزنامه می خوانند و نه خدمات ارائه شده را دنبال می کنند و همین می شود که این موضوعات و حرف های کذب دهان به دهان می گردد و همه گیر می شود.

هنگامی که جریان اختلاس میلیاردی رو شد بعضی ها انگشت اتهام را به سمت شما گرفتند. ماجرا چه بود ؟

در جریان اختلاس سه هزار میلیاردی رسانه ها نوشتند دهقان به همراه پسرانش در اختلاس دست داشته حال من از این عده می پرسم مگر من پسر دارم؟ من فقط دو دختر دارم.

پس علت اتهام چه بود ؟

برخی رسانه ها نام نماینده ای همنام من را از یکی از حوزه های انتخابیه استان های دیگر منتشر کردند و نوشتند این آقا به همراه پسرانش اختلاس کرده است. بعضی ها که دست شان از منافع شهر کوتاه شده بود گفتند علیرضا دهقان اختلاس کرده است ! اگر من در اختلاس دست داشتم چرا هنوز در تهران مستاجرم و نتوانسته ام چهار ماه کرایه خانه ام را بدهم. از همین نشریه شما می گویم علیرضا دهقان بعد از  25 سال زندگی در تهران هنوز مستاجر است و این برای من افتخار است. با توجه به کارهای بزرگی که کردم اما استفاده شخصی نبردم و این تهمت ها واقعا بی انصافی و ظلم است در حق من .

من بچه همین آب و خاکم . بچه ایذه ام بچه باغملک ام. مگر من از جای دیگری آمدم مگر از کره دیگری آمدم بچه خودشان بودم و خودشان به من رای دادند. اینکه نتونستم فلانی را ببرم سر کار یا برای فلانی پیمانکاری بگیرم و یا پست دست و پا کنم  این وظیفه من نیست و این کار را نکردم و نخواهم کرد. همین تهمت ها بود که باعث شد از خوزستان بروم .

بنابراین علت کاندیداتوری شما از تهران هم تهمت ها بود ؟

بله . همین تهمت ها و آبروریزی ها باعث شد که از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شوم و به یاری خدا 160 هزار رای از سوی مردم به من داده شد. وقتی به تهران و به مجلس می روم همه جا افتخار می کنم که خوزستانی هستیم اما وقتی به خوزستان می آیم می بینم که هر زبان و قوم و طایفه برای خودشان هستند و جدای از بحث توسعه استان به فکر توسعه تک جانبه هستند، این در حالی است که کار ما قانون گذاری در حد کلان مملکتی می باشد.

در برهه ای از زمان مطبوعات نوشتند که شما از اهواز کاندیدا می شوید. حتی بنر تبلیغاتی شما هم در برخی از مناطق اهواز نصب کردند.

در مقطعی از زمان تصمیم گرفتم از اهواز کاندیدا شوم اما  قطعا اگر به اهواز با توجه به قومیت های فراوان می آمدم و می خواستم به همه قول کار بدهم می بایست دروغ می گفتم و همین مسئله باعث شد که برای کاندیداتوری به اهواز نیایم. اگر تنها 20 میلیون تومان برای هزینه کردن در تهران داشتم قطعا به مجلس راه می یافتم. وقتی به تهران و به مجلس می رویم همه جا افتخار می کنیم که خوزستانی هستیم، اما وقتی به خوزستان می آیم می بینم که هر زبان و قوم و طایفه برای خودشان هستند و جدای از بحث توسعه استان به فکر توسعه تک جانبه هستند، این در حالی است که کار ما قانون گذاری در حد کلان مملکتی می باشد.

عده ای می گویند شما چون عملکرد مناسبی نداشتید دیگر از ایذه و باغملک کاندیدا نشدید

عملکرد من کاملا مشهود و مشخص است . عملکرد من بر روی کاغذ نیست. آدرس می دهم مردم بروند ببیند و خود قضاوت کنند. من از تهران برای حوزه انتخابیه ایذه و باغملک ثبت نام کردم و مردم به من اعتماد کردند و رای مثبت از آنها گرفتم و خوشبختانه جزو معدود نمایندگان خوزستان هستم که در زمینه آب کارون به دشت ایذه ، ایجاد کارخانه خودروسازی و احداث جاده و .... اقدامات فراوانی انجام دادم.

با نطقی که علیه دکتر بهبهانی وزیر وقت راه داشتم توانستیم 5/5 میلیارد تومان بودجه برای جاده های روستایی بگیرم و به اندازه 22 سال گذشته جاده روستایی آسفالت شد، همچنین توانستیم کلنگ بیمارستان 96 تختخوابی باغملک را با پیگیری های فراوان به زمین بزنیم و اکنون به نتیجه خوبی رسیده است و در بحث شهر شدن میداود و رودخانه این شهر که آب کشاورزی چند شهر را تامین می کند بودجه 8 میلیارد تومانی برای دیوار کشی و همچنین بودجه ای برای گاوداری را اخذ کنیم.

پاره ای این اقدامات ابتر مانده است. مثلا انتقال آب به دشت ایذه و کارخانه خودروسازی.

درخصوص بحث انتقال آب ، کلنگ زنی انجام شد ردیف بودجه آورده شد و در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد. من ناراحتم از کسانی که می گویند ما فلان کردیم و ما بهمان کردیم در حالی که اصلا همچین چیزی نبود و قضیه انتقال آب کارون فقط و فقط با پیگیری های بنده و با همکاری های استاندار خوب خوزستان دکتر حجازی و همچنین عزیزان هیات دولت به نتیجه رسید.

من به عنوان نماینده با وجود مخالفت های بیشمار ،  بر روی انتقال آب پافشاری کردم . اول مخالفت هایی بود کارشناسان وقتی آمدند دیدند تنها راه نجات ایذه و باغملک انتقال آب کارون است. با نشست های مختلفی که با وزیر نیرو و معاون ریاست جمهوری جناب آقای رحیمی داشتیم توانستیم این را به سرانجام برسانیم.

چرا این همه پیگیر انتقال آب کارون به دشت ایذه بودید. این طرح هم زمان بر است و هم هزینه های هنگفتی می طلبد؟

ایذه و باغملک نه نفت دارد نه گاز نه پتروشیمی و نه کارخانه و صنایعی . یکی جمعیتی بالغ بر  4000 هزار نفر زندگی می کنند. منطقه منطقه محرومی است. بحثم بحث منطقه ای نیست اگر این کار اتفاق بیفتد و انتقال آب صورت بگیرد  بیش از 100 هزار هکتار زمین زیر کشت آبی می رود و بعد شما حساب کنید وقتی این مقدار زمین حاصلخیز زیر کشت محصولات کشاورزی و باغی برود ، بیش از 45  هزار فرصت شغلی ایجاد می کند و در کنار آن انواع و اقسام کارخانه ها و دامداری ها و ... رشد می کند. و این می شود یک طرح ملی و کلان ملی .

پس با این نگرش و ضرورت ها چرا کارها به تعویق افتاد؟

مسئول پیگیری این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است و انتظار داریم هر چه زودتر کارشان را از سر بگیرند. چرا که تنها را ه نجات مردم ایذه و باغملک و ایجاد اشتغال در منطقه از همین طریق است. در حال حاضر طرح های کارشناسی و مهندسی این پروژه صورت گرفته است و چه ما باشیم و چه نباشیم   کار انجام خواهد شد و امیدوارم با پیگیری های نماینده بعدی زودتر به سرانجام برسد. دولت هم باید سریع تر بودجه لازم را اختصاص دهد.

احداث کارخانه تولید ماشین آلات از اقدامات خوبی بود که در دوره شما رقم خورد. این طرح چگونه شکل گرفت ؟

ما در مجلس هشتم به فکر ورود سرمایه گذارانی باشیم که کارخانجاتی احداث کنند تا تمامی عواید آن به خوزستان برسد و خوشبختانه طی توافقاتی که با یک شرکت چینی به عمل آمد در شهر محروم ایذه برای اولین کارخانه تولید ماشین آلات راهسازی، کشاورزی و معدن احداث خواهد شد و این شرکت چینی که بسیار هم مطرح می باشد در آینده به فکر تاسیس سینما، دانشگاه صنعت و احداث فرودگاه برای پروازهای اختصاصی خود خواهد بود که قطعا می تواند تحول عظیمی را در استان به ارمغان آورد،

این طرح پیشرفت چندانی نداشته و مردم ایذه از این بابت گلایه دارند.

معتقدم  این کارهای بزرگ و عظیم یک شبه به نتیجه نرسیده  و سختی ها و پیگیری های فراوانی برای به نتیجه رسیدن آن انجام شده و باید انجام شود. آوردن بخش خصوصی کارخانه تولید ماشین آلات کار عظیمی در استان و کشور است که اگر راه بیفتد خوزستان تبدیل به یک قطب صنعتی می شود. یک مقدار موانع بر سر راه ایجاد شد اما جلساتی  با دکتر حجازی ، عامری گلستان و طاهری مدیرعامل شهرک های صنعتی گذاشتیم و قرار بر حمایت شد. این شرکت نیز قول دادند اگر حمایت شوند چهار ماه نکشیده افتتاح خواهد شد. در حال حاضر نیز دیوارکشی شده و بخش اداری آن راه افتاده است.

ایذه و باغملک در زمره شهرهایی با بیکاری بالا قلمداد می شود چرا تاکنون اقدام موثر انجام نشده

در ایذه و و باغملک بیکاری بیداد می کند. من هم حق را به مردم می دهم. وظیفه ما به عنوان نماینده مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون است. حل بیکاری و ایجاد اشتغال کار رییس جمهور و دولتمردان است و ما نیز در بحث قانونگذاری کمک می کنیم.

با توجه به شرایط پیش آمده و رای نیاوردن از حوزه انتخابیه تهران  آینده کاری شما چگونه می شود؟

برنامه خاصی برای کارهای اجرایی ندارم. ضمن اینکه در استخدام صدا و سیما هستم و هنوز تصمیمی نگرفتم .

حرف پایانی

یکی از دلایل عقب ماندگی استان این است که مردم اهل مطالعه ایی نداریم و افراد فرصت طلب و افرادی که به دنبال پست و مقام هستند به فکر ضربه زدن به استان برای بدست آوردن سمت هایی هستند که به آنها علاقمند می باشند از این رو امروز از یک کاندیدا حمایت می کنند و فردا در صورت برآورده نشدن خواسته های ناصوابشان علیه او جبهه می گیرند و مانع از کار کردن او می شوند. از هم استانی های خود خواستارم که وظایف نماینده را بشناسند و سپس بدنبال خواسته ها و مطالباتشان باشند. نباید بدون سند و مدرک مسائلی را مطرح کنیم که تنها قصد ریختن آبروی افراد را دنبال می کند و نه چیز دیگری.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار