شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۸۳۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
وعده افتتاح فرودگاه مسجدسلیمان از سوی نماینده مردم این شهر در مجلس که قرار بود پنجم خردا ماه روز مسجدسلیمان تحقق یابد، عملی نشد.
 وعده افتتاح فرودگاه مسجد سلیمان از سوی نماینده مردم این شهردر مجلس شورای اسلامی که قرار بود پنجم خرداد ماه روز مسجد سلیمان تحقق یابد، عملی نشد.

 چندی پیش در خبرها نقل شد که ˈ اسماعیل جلیلی ˈنماینده مردم مسجد سلیمان ،لالی،هفتکی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی از افتتاح فرودگاه مسجد سلیمان پس از 30 سال تعطیلی همزمان با پنجم خرداد روزثبت مسجد سلیمان در تقویم کشور خبر داده و اظهار کرده؛ این فرودگاه امسال با مساعدت ویژه وزیر نفت در راستای بهسازی و آماده سازی آن افتتاح می شود. 

خبرها حاکی از ان بود که با پیگیری های نماینده مسجدسلیمان و مساعدت ویژه وزیر نفت فرودگاه پایتخت نفتی ایران پنج خرداد ماه با فرود هواپیمای فوکر 100 در فرودگاه مسجد سلیمان این فرودگاه بازگشایی می شود.

تماس های مکرر و ارسال پیام خبرنگار ایرنا به ˈجلیلیˈ نماینده شهرستان مسجد سلیمان برای کسب اطلاع از این موضوع نتیجه نداشت .

فرماندار مسجد سلیمان در همین ار تباط به خبرنگار ایرنا گفت: درباره افتتاح فرودگاه مسجد سلیمان نقل قول هایی شده که صحت ندارد. 

ˈ علیرضا گوروئیˈ با اشاره به برگزاری جلسه ای در استانداری خوزستان برای راه اندازی مجدد فرودگاه این شهر افزود: در این خصوص چندی پیش جلسه ای با حضور استاندار و پنج نفر از معاونین استاندار برگزار شد. 

وی گفت: در این جلسه معین شد دستگاه ها و مسوولان مرتبط مانند فرودگاه های استان،مناطق نفتخیز و برخی دیگر از دستگاه های با تامین اعتبار از سوی استانداری خوزستان برنامه ریزی های لازم برای آغاز بهره برداری از فرودگاه مسجد سلیمان را انجام دهند. 

فرماندار مسجد سلیمان افزود: این فرودگاه قابلیت هیچ گونه پروازی را ندارد و با توجه به اینکه فرودگاه در اختیار هوانیروز است که دریافت مجوز های لازم به زمان نیاز دارد. 

گوروئی با بیان اینکه اجرای این طرح به حداقل سه تا چهار ماه زمان نیاز دارد گفت: قدمت این فرودگاه به 40 سال قبل باز می گردد و معین شد بر اساس جلسه ای که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد هر 10 روز یکبار گزارش عملکرد از پیشرفت طرح و دریافت مجوز ها به استانداری خوزستان ارائه شود. 

در این خصوص معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان نیز در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به اختصاص خط اعتباری به دو طرح ساخت پتروشیمی و شرکت آلومینیوم مسجد سلیمان و صعود تیم مسجد سلیمان به لیگ برتر لازم است فرودگاه این شهر راه اندازی شود. 

ˈامید حاجتی ˈبیان کرد: با توجه به دستور استاندار خوزستان مبنی بر افزایش سطح رفاه مردم شهرستان مسجد سلیمان مقررشد با همکاری دستگاه های ذیربط فرودگاه این شهر به بهره برداری برسد. 

وی افزود: در این راستا با برگزاری جلسه ای در استانداری خوزستان معین شد از تاریخ برگزاری جلسه به مدت 10 روز برنامه زمان بندی به بهره برداری رسیدن این مجموعه به استاندار خوزستان ارائه شود. 

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان گفت: فرودگاه مسجد سلیمان زیر مجموعه فرودگاه های استان بوده و مالکیت آن در اختیار شرکت نفت است اما هم اینک در اختیار ارتش و هوانیروز قرار دارد. 

حاجتی بیان کرد: برای بهسازی این فرودگاه لازم است دو مجوز از ارتش برای استفاده غیر نظامی از فرودگاه و مجوز بهره برداری از فرودگاه های کشور دریافت شود. 

وی افزود: اعتبارات لازم برای بهره برداری از این فرودگاه 70 میلیارد ریال برآورد شده که معین شد این اعتبارات از سوی استان و با همکاری مناطق نفتخیز جنوب تامین شود. 

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان افزود: در خصوص زمان اعلام شده برای فرود یک فروند هواپیما در فرودگاه مسجد سلیمان در روز پنجم خردادماه خبرهایی منتشر شده اما این فرودگاه هم اینک آمادگی چنین کاری را ندارد. 

ˈناصر صفاری ˈمدیر کل فرودگاه های استان خوزستان نیز در گفت و گویی کوتاه با خبرذنگار ایرنا اظهر بی اطلاعی کرد و گفت که در جریان این مسئله نیستم.


منبع: ایرنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
کهیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
comment
1
2
comment مگر هوانیروز زیر نظر فرمانده کل قوا نیست
چرا از طریق مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای نمیخواهید که دستور دهند سلطه هوانیروز از فرودگاه و این شهر برداشته شود

مگر فرودگاه متعلق به شرکت نفت نبوده؟
حتما" باید اختلافات شدید شود
به هر حال این مکان باید در اختیار کسی باشد که بتواند برای آن بودجه تخصیص بدهد و تعمیر ونگهداری و استفاده کند
[...] چه خدمتی به این شهر کردند ؟؟؟
که اختیار مکانهایی که مردم میتوانند از آن استفاده کنند در اختیار گرفتند
comment
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
comment
1
2
comment ˈناصر صفاری ˈمدیر کل فرودگاه های استان خوزستان نیز در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار ایرنا اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که در جریان این مسئله نیستم.!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آقای صفای که اصلا" تو باغ نیست و فکر نمیکنم که بداند مسجدسلیمان کجاست !!!!!
بهتره یه نفر نقشه خوزستان را نشان این بنده خدا بدهد
آقای صفاری خودت را به کوچه علی چپ نزن بنده بعنوان کارمند وزارتخانه میدانم که شما از این موضوع اطلاع کافی دارید
انصاف هم چیز خوبی است
comment
بچه مسجد سلیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
comment
0
3
comment با سلام لطفا نظر من رو بذارید متاسفانه[...] بسیار اهل جارو جنجال و تبلیغات است و هر خدمتی را از هر دستگاهی به نام خود مصادره میکند و هر جا هم که کم کاری باشد به گردن دیگران می اندازد
comment
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
comment
1
1
comment با سلام
لطفا انصاف را رعایت کنید و زحمات 2 ساله نماینده دلسوز را نادیده نگیرید گرفتن اعتبار پتروشیمی و آلومینیوم را به مسجدسبیمان ندادند بلکه با پیگیری نماینده حاصل شد.
پاسخ ها
comment
راکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
comment
comment اقای [...] شلوغش نفرما اعتبار پتروشیمی و الومنیوم که مصوبه چندین ساله قبله.این یه مانور تبلیغاتی [...] بود[...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار