پس از اعلام نتایج انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی رسانه ها نوشتند : دو نماینده که در دقایق آخر تایید صلاحیت شدند بیشترین آرای شهر خود را کسب کردند.

"> چرا سید شریف حسینی 200000 رای آورد؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹

پس از اعلام نتایج انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی رسانه ها نوشتند : دو نماینده که در دقایق آخر تایید صلاحیت شدند بیشترین آرای شهر خود را کسب کردند.

 

شوشان :پس از اعلام نتایج انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی رسانه ها نوشتند : دو نماینده که در دقایق آخر تایید صلاحیت شدند بیشترین آرای شهر خود را کسب کردند. یکی از این دو کاندیدا شریف حسینی نماینده اهواز است که صلاحیتش دو روز قبل از انتخابات تایید شد و در انتخابات با کسب 210 هزار رای به عنوان نماینده اول اهواز وارد بهارستان شد. نامزد دیگر، قاضی پور نماینده ارومیه است که صلاحیت وی نیز دو روز قبل از انتخابات تایید شد و توانست با192 هزار و 903 رای نماینده اول ارومیه شود.

اما آنچه در وهله نخست مشاهده نتیجه انتخابات نظر هر کس اعم از داخل کشور و یا خارج نشینان را جلب می‌کند، اقبال عمومی و همیشگی مردم به افرادی بود که در طول انقلاب همواره ثابت کرده‌اند برای باز کردن گره‌ای از مشکلات مردم در سنگرهای مختلف ایستاده‌اند. سید شریف حسینی یکی از‌‌ همان نمایندگانی است که خواهان شفاف سازی در برخی دستگاه‌ها است.

سید شریف حسینی از جمله نمایندگانی بود که از سوی شورای نگهبان برای حضور در مجلس نهم رد صلاحیت شد. اما در آخرین روز فرصت تبلیغات موفق به کسب تایید صلاحیت از شورای نگهبان شده و وارد رقابتهای انتخاباتی از حوزه انتخابیه اهواز شد. او در گفتگویی پس از رد  صلاحیت بر این امر صحه گذاشته و گفته بود که اقداماتش در مجلس هشتم تنها دلیل رد صلاحیتش است.

وی در آن زمان گفته بود که شایعه رد صلاحیت اش به خاطر مسائل مرتبط با اختلاس صحیح نیست و اتهامی که به من زده شده، غیر از این است چرا که اگر اتهام در رابطه با اختلاس بود باید سر از دادسرا و دستگاه قضایی در می آوردم در صورتی که چنین نیست.

اینکه چرا سید شریف حسینی با وجود یک روز ماندن به پایان تبلیغات کار خود را آغاز و از سوی مردم هم با رای بالایی انتخاب شد، گواه از یک خواسته کلی ملت است و آن ورود نمایندگانی جسور و متعهد به وظیفه ذاتی نمایندگی است. نمایندگانی که نه ره قانون شکنی می‌روند و نه در مقابل قانون شکنان سکوت اختیار می‌کنند.

سید شریف از روزهای نخست نمایندگی نطق می کرد و مربوط به دوره ای خاص و به قولی جمع آوری رای نبود و نیست. قصد ما در این برهه حمایت از نماینده ای خاص نیست چرا که مردم اهواز با بیش از 200 هزار رای حمایت خود را عملا و علنا از وی اعلام کردند. قصد ما  از گفتن این سخن، مقدمه ای بود برای این سوال : آیا از 18 کرسی مجلس نشینان خوزستان فقط نطق های سید شریف است که چنین با استقبال گرم مردمی همراه می شود و در کوتاه مدت چنین نقل مجالس می شود و مهمتر از آن تاثر خود را می گذارد.

البته ما نیز با شما هم عقیده ایم که کار یک نماینده از عرصه نطق به عرصه عمل باید برسد و امیدواریم 17 نماینده دیگر خوزستان به همراه سید شریف حسینی بتوانند خوزستان را به جایگاه ویژه خود برسانند.

در این بین بد نیست نگاهی به نطق های این نماینده در طول چهار سال گذشته داشته باشیم :

* خوزستان نیاز به ترحم ندارد، بلکه حق خود را می‌طلبد. شهروندان خوزستانی می‌خواهند بدانند چرا مناطق محروم باید تاوان پیشرفت توسعه چند استان را بدهیم؟ از کدام مشکل باید گفت، از گرد‌و خاک؟ از قول کودکان معصومی که به انواع بیماری‌های تنفسی مبتلا شده‌اند و از قول دلیرمردان شیمیایی دفاع مقدس که با رنج نفس می‌کشند. به همه کسانی که می‌توانستند کاری کنند و نکردند می‌گویم، در آخرت شرمنده این مردم خواهید بود.

* آیا وزیر نیرو می داند با اجرایی شدن طرح انتقال آب کارون موسوم به بهشت آباد، خوزستان به جهنمی غیر قابل سکوت تبدیل خواهد شد؟ که اگر این اتفاق بیفتد جا دارد مردم غیور خوزستان ما را از نمایندگی خود در مجلس عزل نمایند.

* پس چه شد که آرزوها و مطالبات میلیون ها خوزستانی از نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه، فقط حسرت نداشته هاست؟

* امروز می خواهم بگویم آقای رییس جمهور بخاطر مردم خوزستان و قداست شهدایی که خون پاکشان خاک این استان را مقدس کرده است، جلوی کلنگ زنی پروژه انتقال غیر کارشناسی آب بهشت آباد را بگیرد؟ شما این قول را داده بودید!

* آیا وزیر نیرو می داند که صدها روستای شهرستان اهواز در کنار رودخانه کارون از بی آبی رنج می برند؟ آیا می داند که آب شرب اهواز قابل شرب نیست و قیمت آب شرب اهواز با بدترین کیفیت با قیمت آب شرب تهران یکسان است؟

* دفاع شجاعانه مردم عرب خوزستان در جنگ جهاد تا رشادت جانانه قوم بختیاری و سایر اقوام خوزستانی در دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید جانباز و ایثارگر سندهای درخشان و افتخار آمیز این سرزمینند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار