شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۹۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
بازدید رئیس دانشگاه از شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون
در راستای نظارت بر اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت و همچنین توجیه پزشکان و کادر درمانی بیمارستان سینا، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون بازدید و طی نشستی به سوالات و ابهامات پزشکان در خصوص نحوه اجرای این طرح پاسخ داد.
در راستای نظارت بر اجرای طرح تحول نظام سلامت: بازدید رئیس دانشگاه از شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان،   در راستای نظارت بر اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت و همچنین توجیه پزشکان و کادر درمانی بیمارستان سینا، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون بازدید و طی نشستی به سوالات و ابهامات پزشکان در خصوص نحوه اجرای این طرح پاسخ داد.

دکتر اسماعیل ایدنی در ابتدای این نشست که با حضور دکتر سید اسداله موسوی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون، دکتر غلامرضا جلودار، رئیس بیمارستان سینا و جمعی از متخصصین رشته های مختلف بیمارستان برگزار شد، گفت: با توجه به وضعیت بهداشت و درمان کشور، در حال حاضر با ابلاغ سیاست های کلان سلامت توسط مقام معظم رهبری، خوشبختانه یک همگرایی کامل در تمام ارکان نظام و حوزه های مرتبط با سلامت در کشور به وجود آمده است که در نوع خود بی نظیر و قابل ستایش است.

ایشان با بیان این مطلب که نگاه ما به بازار سلامت نباید نگاهی صرفا تجاری باشد ادامه داد: در کشورهای دنیا تامین سلامت از وظایف ذاتی دولت ها است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم این مهم وجود دارد.

ایدنی افزود: پیشرفت های پزشکی، بهداشتی و درمانی بسیار خوبی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آمده است که یکی از مهمترین آنها خودکفایی در تامین نیروهای انسانی بوده است و دیگری توسعه سیستم بهداشت در سطح کشور بوده است و می توان گفت که هیچ ارکانی از حاکمیت به اندازه بهداشت و درمان در بین مردم نفوذ نداشته است بطوریکه در دورترین نقاط کشور هم خانه های بهداشت و بهورز حضور دارد که این منحصر بفرد است، بعد از انقلاب اسلامی با تاسیس خانه ها و مراکز بهداشتی در همه نقاط کشور در کنترل بیماری های عفونی موفق بوده ایم و بدین جهت ایران به عنوان الگویی در این زمینه در کل دنیا مطرح است.

وی با تاکید بر این مطلب که در حال حاضر بار بیماری ها از بیماری های عفونی به سوی سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی تغییر کرده است ادامه داد: در سال گذشته بیش از 2 هزار میلیارد تومان یارانه داروهای سرطانی و بیش از 6 هزار میلیارد تومان هزینه برای انواع آزمایش ها و دیگر مسائل جانبی بیماری های سرطان در کشور هزینه شده است که این رقم با بودجه وزارت بهداشت برابری می کرد.

ایدنی گفت: بیش از 40 درصد سرطان ها با اصلاح الگو و سبک زندگی، قابل پیشگیری هستند. سومین علت مرگ و میر در کشور ما پس از بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها، سوانح و حوادث ترافیکی است که این عامل، بیشترین علت مرگ در بین افراد بین 15 تا 30 سال کشور می باشد و بیشترین میزان عمر از دست رفته در بین علل ایجاد مرگ را سبب شده است. پس بدین جهت، می بایست نحوه دخالت ما در کنترل بیماری ها تنها منحصر به پیشگیری از بیماری های واگیردار و عفونی نباشد، بلکه باید نگاهمان به سمت پیشگیری و خودمراقبتی در برابر بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و حوادث ترافیکی، تغییر پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: توسعه بیمارستانها، اورژانس ها و پایگاههای اورژانس جاده ای را مبارزه با معلول دانست و گفت: با روی کار آمدن دولت جدید، شیوه نگاه به بخش سلامت به سمت کاهش تولید بیماری ها تغییر پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هدف ما در طرح تحول نظام سلامت، کاهش میزان پرداختی از جیب مردم است که یک بخش اعظم پرداختی از جیب مردم مربوط به خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی و بخش دیگر مربوط به پرداخت های غیرمتعارف است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه سال جاری میزان پرداختی از جیب مردم حداکثر 10% می باشد و حذف پرداخت های غیرمتعارف نیز به جد، هدف گذاری شده است. نگته قابل ذکر در خصوص طرح تحول سلامت این است که اگر در همین مرحله هم توقف کنیم باز هم موفق بوده ایم زیرا در حال حاضر کلیه ملزومات پزشکی و دارویی مورد نیاز بیماران بستری، توسط بیمارستان تهیه و با پوشش یارانه سلامت در اختیار بیمار قرار داده می شود.

ایدنی با اشاره به بخشنامه جدیداعلام شده از سوی معاونت درمان وزارت متبوع اعلام نمود: تمام پزشکان متخصص و فوق تخصصی که وارد طرح شده اند، می توانند تا ابتدای آذرماه منوط به رعایت تعرفه های مصوب بخش خصوصی در مطب خود، مطب را دایر نگهدارند و با امضاء تعهدنامه از مزایای طرح ماندگاری مناطق محروم (بخش ثابت و عملکردی) استفاده نمایند.

در ادامه این جلسه پزشکان متخصص رشته های مختلف و کادر درمانی بیمارستان سینا، سوالات و ابهامات خود در خصوص نحوه اجرای این طرح را بیان کردند که دکتر ایدنی نیز به تک تک سوالات پاسخ لازم را ارائه نمود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
comment
0
2
comment آقای دکترایدنی این آقای[...] که در معاونت [...]چندین پست و مسولیت دارد از کجا مدرک دکترایش را گرفته است که در مکاتبات و صورت جلسات معاونت [...]هی دکتر [...]خطابش می کنند. اولا نامبرده دانشجوی دکتری است و هنوز فارغ التحصیل نشده است(آنهم دانشجوی دکتری تحقیقاتی است که با هزار اما و اگر همرا ه است). این برای یک دانشگاهی که خودش دانشجوی PhD ، تخصصی و فوق تخصصی تربیت می کند شایسته نیست لابد با وجودچند صد عضو هیئت علمی با سابقه و دارای درجات دانشیاری و استادی در دانشگاه و دادن این همه پست به آقای [...]باید به نحوی برای دکوراسیون و توجیه به نامبرده عنوان دکتری هم اضافه شود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
comment
0
2
comment لطفا این فرم نظر خواهی را بردارید اگر صادق هستید برای اینکه نظرات ارسالی را سانسور می کنید در این صورت چه ارزشی دارد که کسی اظهار نظر بکند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار