اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
رئیس دادگستری خرمشهر خبر داد ؛
رئیس دادگستری خرمشهر با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال 6 هزار و 746 پرونده به مراجع قضایی خرمشهر ارجاع داده شده است، از مسئولان خواست تا با آسان‌سازی شرایط سرمایه گذاری در شهر، زمینه اشتغال و کاهش جرم و اعتیاد را فراهم کنند.

نعمت‌الله روشن‌روان در حاشیه جلسه شورای اداری خرمشهر گزارشی از وضعیت دادگستری شهرستان خرمشهر ارائه داد و اظهار کرد: دادگستری خرمشهر دارای 11 قاضی بوده که شش قاضی آن شامل چهار دادیار و یک بازپرس در دادسرا و پنج قاضی هم در محاکم هستند.

وی تعداد پرونده‌های ارجاع شده به مراجع قانونی را در سه ماه نخست سال جاری، 6 هزار و 746 پرونده اعلام کرد و افزود: از این میان 4 هزار و 481 پرونده در دادسرا و 2 هزار و 265 پرونده در محاکم هستند.

رئیس دادگستری خرمشهر با تاکید بر اینکه تناسبی بین تعداد پرونده‌ها و تعداد قضات در خرمشهر دیده نمی‌شود، عنوان کرد: با این حال قضات از این رقم پرونده ارجاعی، 6 هزار و 591 پرونده را مختومه اعلام کرده‌اند که از این تعداد 4 هزار و 460 پرونده از دادسرا و 2 هزار و یکصد و 31 فقره نیز از پرونده‌های ارجاع داده شده به محاکم هستند.

وی از همه مسئولان حاضر خواست که با همدلی و همکاری زمینه اختلافات و ارتکاب جرائم را کاهش دهند و در ادامه بیان کرد: هر یک از ارگان‌ها می‌توانند در حیطه کاری خود در امر پیشگیری اقدامات خوبی انجام دهند.

روشن‌روان با تاکید بر این امر که احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است، مبارزه با جرائم علنی و سرقت را از موارد واجب خواند و گفت: بیش از 200 سارق به جرم سرقت به زندان محکوم شده‌اند که با هر گونه موارد اینچنینی به جد برخورد می‌شود.

وی، سختگیری‌های اعمال شده برای سرمایه گذاران را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: سرمایه گذار نباید بیش از حد درگیر مسائل اداری شود و باید تلاش کرد که با اخلاق خوب و در چارچوب مقررات روند کار را کوتاه‌تر و ساده‌تر کرد.

رئیس دادگستری خرمشهر، مهم‌ترین دلایل بروز جرم را بیکاری و اعتیاد خواند و تصریح کرد: رفع موانع در سرمایه گذاری بر روند اشتغالزایی و کاهش میزان اعتیاد و جرائم تاثیرگذار است.

وی، رعایت شئونات اخلاقی را به‌عنوان یکی از ضرورت‌های جامعه مطرح کرد و گفت: همه مسئولان به رعایت شئونات توجه خاص کنند و این امر برای آنها به یک دغدغه تبدیل شود.

روشن‌روان ادامه داد: امیدواریم که یک بازنگری در وضعیت ادارات شود و در هیچ ارگانی شاهد عدم رعایت شئونات از جانب پرسنل یا مراجعه کنندگان نباشیم.

وی با تاکید بر این مطلب که عزم قوه قضائیه، همکاری با ادارات و مسئولان است و برای مسئولانی که به وظایف خود به خوبی عمل می‌کنند احترامی خاص قائل است، تصریح کرد: قانون برای همه یکسان اعمال می‌شود و با مسئول متخطی و ناقض قانون با شدت برخورد خواهد شد.

رئیس دادگستری خرمشهر با اشاره به مشکلات بهداشتی شهر، مدیر شبکه بهداشت و درمان را مخاطب قرار داد و اظهار کرد: اگر کسی تهدیدی علیه بهداشت عمومی داشت وظیفه بهداشت است که پیگیر این مسائل باشد تا بتوان با جدیت با مواردی این چنینی برخورد کرد.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم که در کنار یکدیگر آنچه را که در توان ما است در راستای اجرای عدالت انجام دهیم و در این راستا گامی قاطعانه برداریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار