شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
آیت الله موسوی جزایری :
این کار برای مردم خوزستان مثل آب حیات است برای اینکه بانک های استان ضعیف هستند و نمی توانند برای سرمایه گذاری تسهیلات بدهند اگر پول بیشتری در بانک های استان باشد وام می دهند و فعالیت های اقتصادی در استان فعال می شود و جوانان بیکار ما سرکار می روند
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان  و امام جمعه اهواز ، در خطبه های نخستین جمعه ماه مبارک در خصوص سخنان هفته گذشته خود پیرامون شرکت فولادخوزستان اظهار داشت: هفته گذشته  نکته ای گفتیم که  خیلی مفصل شد در رابطه با عزیزانی که کارخانجات و مراکز اقتصادی بزرگ خوزستان دست آنهاست و زحمت کشیده اند و تولیدشان هم بالاست،درآمدهای بالایی دارند و بر اساس سیاست خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شده اند، این واگذاری اشکالی ندارد اما این ها وظیفه شرعی دارند که مصالح نظام را رعایت کنند.
وی افزود: یا  باید بگویند "ما بخش خصوصی هستیم و هرکاری دلمان می خواهد انجام می دهیم ، اصلا می خواهیم پولهایمان را آتش بزنیم  و به آب بیاندازیم به کسی چه ربطی دارد" آیا می توانند چنین حرفی بزنند؟
آیت الله موسوی جزایری گفت:از اول با این حضرات شرط شد که این کارخانه با این همه عظمت به شما داده می شود مصالح نظام باید رعایت شود و این مصالح با بخش خصوصی و منافعش در تضاد نیست.
وی ادامه داد:چه فرقی است بین اینکه پول هایشان را در بانک های تهران یا در بانک های اهواز بگذارند آیا از نظر محفوظ ماندن فرقی دارد؟
نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد:این کار برای مردم خوزستان مثل آب حیات است برای اینکه  بانک های استان ضعیف هستند و نمی توانند برای سرمایه گذاری تسهیلات بدهند اگر پول بیشتری در بانک های استان باشد وام می دهند و فعالیت های اقتصادی در استان فعال می شود و جوانان بیکار ما سرکار می روند
وی ادامه داد:آقایان این پول ها را برداشتند و به تهران بردند البته عیبی هم ندارد ما که نمی توانیم چیزی بگوییم اما این کارهای اقتصادی در آنجا رونق می گیرد و جوانان تهرانی سرکار می روند آیا تهران بیشتر محتاج تر است یا اهواز؟ خودتان انصاف به خرج دهید ما هم کسی نیستیم که  بخواهیم به شما اهانتی کنیم یا شما را تنبیه کنیم بلکه داریم موعظه می کنیم خودتان فکر کنید و انصاف به خرج دهید.
امام جمعه اهواز با اشاره به محرومیت برخی نقاط استان گفت: شهرک یاسرامیدیه،شهرک طالقانی ماهشهر، شهرک علم الهدی  شوشتر، شهرک خیبر دزفول،ملاشیه،شیبان،عین دو، مسیر کوت عبدالله اینها اکثرا جنگ زده هستند و هنوز زمین هایشان آلوده به مین است و کار دیگری جز کشاورزی بلد نیستند سرمایه زندگی و کارشان به  این صورت است ، محروم هستند.
وی افزود: از آن طرف هورالعظیم وضعش خوب نیست برای رضای خدا به این مناطق کمک کنید وقتی پول های خود را در بانک های استان گذاشتید جریان مالی فعال می شود ما با شعار و دعا که نمی توانیم مسئله بیکاری را حل کنیم هرکاری راهی دارد.
 امام جمعه اهواز تصریح کرد:این مطلب در هفته گذشته از طرف ما مطرح شد بعضی ها موضع گرفتند چناچه ما اشتباه کرده ایم و این اقایان پول ها را در بانک های استان گذاشته اند و گزارشاتی که که به ما داده اند دروغ است اعلام کنند تا ما هم عذرخواهی کنیم و حرف خود را پس بگیریم ولی طبق گزارشاتی که به ما داده اند تا 90 درصد از ذخایرمالی این شرکت ها در تهران است چه شرکت فولادباشد چه نیشکر و پتروشیمی ها فرق ندارد.
وی افزود:اگر این ها نبودند و کارخانجات مردمی بود فوائدش برای خوزستان بیشتر بود این کارخانه های بزرگ را آوردند و حالا اینطورمعامله می کنند امیدوارم خدا را در نظر بگیریم و هر خدمتی از دست ما برای این مردم محروم و ضعیف بر می آید انجام دهیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان در خصوص شهرداری هم گفت:امیدوارم عوارضی که شهرداری می گیرد خرج عمران و آبادی شهر و مناطق محروم کند باید این درآمدها صرف توسعه خیابان ها،احداث میادین، فضای سبزو درختکاری شود نمی گویم این کارها را نمی کنند ولی می خواهیم که بیشتر توجه کنند.
وی در ادامه سخنان خود به روز مالیات اشاره کرد و گفت: مؤمنان باید با پرداخت مالیات به دولت کمک کرده و مسؤولان نیز برای دریافت آن به گونه ای رفتار کنند تا به مردم فشار وارد نشود.بار سنگین جبران عقب ماندگی ها بر دوش دانشگاهیان استنماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره دانشگاه ها و فضای علمی کشور اشاره کرد و افزود: همه دانشگاه ها و حوزه های علمیه مکلفند که دغدغه رهبری که پیشرفت اسلام است را در کارهای خود در نظر گرفته و تلاش کنند تا عزت کشور اسلامی را حفظ و عقب ماندگی ها را جبران کنند.
آیت الله موسوی جزایری با بیان این که بار سنگین این مسأله بر دوش دانشگاهیان است، افزود: امروز خارج کردن کشور اسلامی از ضعف عبادتی بزرگ برای جامعه علمی کشور است. وی تصریح کرد: فعالیت های بسیاری در دانشگاه انجام شده اما کافی نیست و باید آنقدر تلاش کنیم تا کشور های بیگانه را به ایران اسلامی نیازمند سازیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار