شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
در گفتگو با مهندس جلیل جنامی شهردار شهر کنعان مطرح شد:
متاسفانه یکی دیگر از مشکلات شهرداری نبود کامپیوتر و سیستم چاپگر است و کارها به صورت دستی انجام می گیرد و اینکه تنها زمینی به وسعت 120 متر برای احداث شهرداری از طرف دهیاری در اختیار ما قرار گرفته و با این متراژ واقعا فکری نمی توان کرد.
 شوشان : مهندس جلیل جنامی شهردار شهر کنعان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه فرهنگ جنوب با اشاره به فعالیت های 3 ماهه اول سال جاری شهرداری کنعان گفت: مهمترین موضوعی که در 3 ماه اول سال برای شهرداری اولویت دار بوده است فعالیت های عمرانی می باشد که می توان به بهسازی و خاکریزی میدان های ورزشی، آسفالت و زیرسازی و جوی جدول خیابان ها از جمله خیابان بهداشت و بلوار مدارس اشاره داشت، همچنین لکه گیری معابر اصلی، لوله گذاری جمع آوری دفع آبهای سطحی و ... از جمله فعالیت های عمرانی شهرداری بوده که جهت انجام این پروژه ها به تفکیک در میدان های ورزشی 240 میلیون تومان، در زیرسازی و جوی جدول خیابان بهداشت 400 میلیون تومان و در آسفالت خیابان ها 650 میلیون تومان، در لوله گذاری دفع آبهای سطحی خیابان های مدارس 500 میلیون تومان و در لکه گیری آسفالت هم 400 میلیون تومان هزینه شده است.

 وی ادامه داد: بودجه پروژه های فوق از طریق مالیات بر ارزش افزوده و معاونت روستایی معاونت عمرانی استانداری خوزستان تامین شده است. شهردار کنعان بیان داشت: نیازهای شهر کنعان طبق درخواست های مردمی 13 مورد می باشد که مربوط به اصلاح هندسی شهر، طرح جامع شهر و رفع کمبود فضای خدماتی در راستای تامین آب و برق می باشد، زیرا متاسفانه افت ولتاژ برق و همچنین فشار آب در این شهر بسیار بالاست و باید فکری برای این معضل شود. جنامی تصریح کرد: مشکلات شهر کنعان فراوان است که می توان به عدم داشتن یک میدان ورزشی سرپوشیده، چمن ورزشی، کتابخانه، مرکز بهداشت، نبود فضای آموزشی مثل دبیرستان پسرانه و ... اشاره داشت که متاسفانه جمعیت 16 هزار و 500 نفری این شهر با آن دست و پنجه نرم می کنند و برای رفع مشکلات خود مجبور هستند به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

 وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه 13 پروژه مد نظر نیاز به اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان گفت: متاسفانه در سال جاری هنوز اعتباری از محل عمرانی و ارزش افزوده به شهرداری کنعان اختصاص نیافته است و هر آنچه به این شهرداری پرداخت شده مربوط به سال گذشته می باشد و طبیعی است این روند مانع از به سرانجام رساندن 13 نیاز اصلی مردم شهر کنعان می شود.

شهردار کنعان گفت: در حال حاضر در شهر کنعان 4هزار و 750 سند ملکی صادر شده است، اما تعداد خانوارهای این شهر 5500 خانوار می باشد که مابقی به صورت غیرمجاز شروع به ساخت و ساز کرده اند و مشکلات فراوانی را برای شهر بوجود آورده اند و بعضا خانوارها زمین هایی به متراژ 1000 تا 2000 متر را تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند و تمامی این اتفاقات بدلیل نبود طرح هادی شهر است.

جنامی بیان داشت: در بهمن ماه سال 91 وزیرکشور برای شهر شدن این منطقه پذیرفت و اعلام کرد 3 میلیارد تومان به این شهر به صورت موقت پرداخت شود و جهت پروژه های عمرانی هزینه های لازم صورت گیرد، اما بدلیل طول زمان و اینکه این منطقه هنوز در حالت روستایی خود بود این اعتبار به شهر کنعان تعلق نگرفت و مشکلات شهر همچون گذشته به قوت خود باقی ماند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: شهرداری کنعان اکنون با 18 نیرو مشغول فعالیت است و حقوق این افراد از مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود، در غیر این صورت با مشکلات فراوانی در تامین حقوق پرسنل مواجه می شویم، همچنین از دیگر مشکلات شهرداری کمبود امکانات است که تنها یک نیسان 2 تنی برای حمل زباله داریم و درخواست خرید خودرو مکانیزه جمع آوری زباله، خودروی آتش نشانی، بیل بکهو و خودروی دیگر را داده ایم و 240 میلیون تومان هم بابت این مهم پرداخت کرده ایم و امیدواریم به زودی این خودروها وارد سیستم شهرداری شوند.

شهردار کنعان گفت: در حال حاضر 3 میلیون تومان تنها حق بیمه ماهیانه پرسنل شهرداری است و 15 میلیون تومان حقوق ماهیانه آنها و طبیعی است بدلیل عدم فرهنگ پرداخت عوارض شهرداری تامین چنین هزینه هایی که در نهایت باعث توسعه شهر می شود سخت باشد و انتظار می رود با راه اندازی کمیسیون ماده 99 و تخریب فضاهای غیرمجاز که بسیار بی رویه در حال انجام است بتوانیم بخشی از مشکلات شهر را مرتفع نمائیم.

جنامی ادامه داد: 13 پروژه مد نظر شهرداری شامل احداث فرهنگسرا جهت پرکردن اوقات فراغت جوانان است، زیرا در این منطقه بیکاری باعث اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی فراوان است و امیدواریم بتوانیم با احداث این فرهنگسرا و جذب جوانان بخشی از مشکلات فوق را مرتفع نمائیم، هر چند باید به فکر اشتغالزایی جوانان هم باشیم، جدای از موضوع فوق اصلاح خانه بهداشت از دیگر پروژه های مد نظر است، زیرا در خانه بهداشت نه داروخانه وجود دارد و نه دکتر آنچنانی و شهروندان مجبور هستند که برای مداوا به شهرهای همجوار بروند، ایجاد پارک و فضای سبز که متاسفانه در این شهر هیچ گونه پارکی وجود ندارد و تنها بلوار اصلی این شهر درختکاری شده و مکانی برای پرکردن اوقات فراغت خانواده ها وجود ندارد، جمع آوری آبهای سطحی و اتصال آن به طرح جامع شهری از دیگر نیازهای شهر است و با اجرای این طرح امیدواریم مانع از شیوع بیماری ها و وضعیت اسفناک موجود شویم، اصلاح هندسی شهر که باید برای اجرای آن با مالکین به نتیجه برسیم و همچنین انشعابات برق و آب و گاز و ... از دیگر نیازهای شهر هستند.

 وی اضافه کرد: مشکلات این چنینی به اضافه بیکاری و البته در حاشیه قرار داشتن این شهر باعث شده ناهناجاری های فراوانی بوجود آید و اتفاقاتی از جمله فروش موادمخدر و تخلفات گسترده صورت گیرد و من فکر می کنم اتفاقات فوق بدلیل عدم توجه به این مناطق باشد و انتظار می رود با توجه به این شهر و برقراری امنیت مشکلات این شهر مرتفع شود. شهردار کنعان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ظرفیت های این شهر برای ورود سرمایه گذاران گفت: در ابتدا باید طرح هادی شهر صورت پذیرد تا بتوانیم ظرفیت های شهر را نمایان کنیم، اما در حال حاضر سرمایه گذاران می توانند در زمین های ورزشی مثل استخرها، پارکهای آبی و با تالار شهر و همچنین کشاورزی به خصوص کاشت گندم روی آوردند و امیدواریم بتوانیم در این بخش هم موثر واقع شویم. جنامی در پایان گفت: مشکلات شهرداری کنعان کماکان وجود دارد و متاسفانه یکی دیگر از مشکلات شهرداری نبود کامپیوتر و سیستم چاپگر است و کارها به صورت دستی انجام می گیرد و اینکه تنها زمینی به وسعت 120 متر برای احداث شهرداری از طرف دهیاری در اختیار ما قرار گرفته و با این متراژ واقعا فکری نمی توان کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار