اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
مدیرکل اوقاف خوزستان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان به سهمیه 20 هزار نفری خوزستان برای طرح ملی حفظ قرآن در سال 93 اشاره کرد و گفت: تاکنون 2 شهرستان ایذه و رامهرمز با توجه تقسیم‌بندی‌هایی که صورت گرفت بیشترین آمار ثبت‌نامی در طرح ملی حفظ قرآن کریم را به خود اختصاص داده‌اند. امیدواریم طی 5 سال به اهداف مدنظر رهبری برسیم.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاریهایی که امروزه جوانان را در برگرفته است به دلیل مساله فقر است، گفت: اگر بسیاری از نیات موقوفات به ثبت رسیده در استان احیا شوند می‌توان گفت بسیاری از مشکلات فقر برطرف خواهند شد.

نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با بیان ویژگی‌های ماه رمضان گفت: فضیلت این ماه بر هیچ کس پوشیده نیست اما نکته این موضوع اینجا است که در این ماه شب قدر بسیار پرفضیلت‌تر از هزاران شب بوده است.

پرداختن به راز و نیاز بیشتر؛ موکدی بر اخفای شب قدر

وی ادامه داد: علت مخفی بودن شب قدر این است که بندگان شبهای قدر را به راز و نیاز با خداوند بپردازند. این افتخار برای ملائک هست که در این شب برای تماشای عبادت بندگان خداوند به روی زمین هبوط می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در خصوص برنامه‌های تابستانه این اداره گفت: طرح نشاط معنوی با هدف پر کردن اقات فراغت نوجوانان و جوانان پیش از آغاز ماه مبارک آغاز شده است و تا پایان تابستان امسال این طرح ادامه خواهد داشت.

طباطبایی با بیان اینکه خانواده عامل اصلی پیشرفت فرزندان است، افزود: بسیار مشاهده شده است که خانواده‌ها به ظواهر زندگی فرزندان خود بیشتر از اعتقادات و واجبات دینی اهمیت قائل هستند. یکی از حق فرزندان بر والدین تربیت صحیح دینی است.

وی 67 بقعه متبرکه از استان خوزستان را برگزارکننده طرح نشاط تعالی اعلام کرد و افزود: 45 مبلغ دینی از استان قم برای تبلیغ در بقاع متبرکه خوستان در طرح نشاط تعالی در خوزستان حضور خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان 8 هزار و 213 نفر را تعداد شرکت‌کنندگان طرح نشاط تعالی تابستانه اعلام کرد و گفت: در کنار این و با توجه به مقارنت این طرح با ماه رمضان طرح ضیافت الهی با هدف تبدیل بقاع متبرکه استان به قطب فرهنگی برگزار می‌شود.

طباطبایی تقویت باورها، اعتقادات و ترویج مفاهیم قرآنی را از مهم‌ترین رسالت‌های طرح ضیافت الهی دانست و گفت: بر این اساس همه روزه در بقاع شاخص محفل انس با قرآن کریم به صورت ترتیل‌خوانی برگزار می‌شود. طرح ( کلنا فقیرٌ الیک ) با هدف احیای شب‌های جمعه ماه رمضان با حضور سخنوران برجسته کشوری در حرم علی بن مهزیار اهواز برگزار می‌شود.

وی در ادامه از حضور فاروق احمد احمدضیف، قاری بین‌المللی از کشور در خوزستان خبر داد و گفت: این قاری از امروز و به مدت 4 شبانه‌روز در اهواز و شهرستان‌های شوش، بهبهان، شوشتر و امیدیه به اجرای تلاوت خواهد پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان بخش دیگری از سخن‌های خود را به موضوع اعتبارات مساجد اختصاص داد و گفت: 6 میلیارد و 950 میلیون ریال اعتبار سازمانی برای کمک به مساجد استان خوزستان اختصاص داده شده است که این مبلغ به مساوات و با توجه به نیاز مساجد میان آنها تقسیم شده است.

محدود بودن اعتبارات تخصیص داده شده برای مساجد

طباطبایی با تصریح بر اینکه اعتبارات اختصاص داده شده برای مساجد محدود است، گفت: برای ساماندهی مساجد باید مبلغ گسترده‌تری به این موضوع اختصاص داده شود تا به صورت مناسب‌تری به موضوع تعمیر و ساخت مساجد اهمیت بیشتری داده شود.

وی در ادامه در خصوص ادامه روند ساخت و ساز حرم علی بن مهزیار اهوازی گفت: هم اکنون مرحله نازک‌کاری حرم در حال انجام است و امید می‌رود تا پایان مهر با توجه به قول‌هایی که قبلاً داده شده بود فاز اول حرم علی بن مهزیار بهره‌برداری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان به سهمیه 20 هزار نفری خوزستان برای طرح ملی حفظ قرآن در سال 93 اشاره کرد و گفت: تاکنون 2 شهرستان ایذه و رامهرمز با توجه تقسیم‌بندی‌هایی که صورت گرفت بیشترین آمار ثبت‌نامی در طرح ملی حفظ قرآن کریم را به خود اختصاص داده‌اند. امیدواریم طی 5 سال به اهداف مدنظر رهبری برسیم.

طباطبایی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف ذاتی سازمان اوقاف ترویج فرهنگ قرآنی میان اقشار مختلف جامعه است، گفت: متأسفانه وقف میان اقشار مردم به صورت یک مشکل شناخته می‌شود اما وقف یک نوع عنایت الهی به بشر برای صدقه جاری است. در این در استان خوزستان وقف قرآنی وجود ندارد که رسانه‌ها باید این موضوع را بررسی و در جامعه نهادینه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: بسیاری از ناهنجاریهایی که امروزه جوانان را در برگرفته به دلیل فقر است. اگر بسیاری از نیات موقوفات به ثبت رسیده در استان احیا شوند به جرأت می‌توان گفت بسیاری از مشکلات فقر برطرف خواهند شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار