اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
استاندار:
چرا 17 سال، یک مصوبه و یک ابلاغ عالی ترین مقام نظام یعنی مقام معظم رهبری روی زمین ماند؟

شوشان- سارا ممبینی:  عبدالحسین مقتدایی  در جلسه  شورای اداری استان خوزستان که در سالن شهید هاشمی برگزار شد ، شورای اداری را تریبونی برای  ارائه ی نقطه نظرات مدیران دانست و تاکید کرد: مشکلاتی که از طریق تریبون شورای اداری بیان می شود باید مورد کارشناسی قرار بگیرند  و در کارگروه ها بررسی شوند . ما می گوییم خوزستان استان محرومی است ولی اگر به استانهای دیگر سفر کنیم خواهیم دید که ما در استان خوزستان از منابع  زیادی برخوردار هستیم . 

مقتدایی تصریح کرد : بامدیریت صحیح باید از سرمایه هایی که در استان خوزستان وجود دارد استفاده کرد . اشکال مدیران ما این است که وقتی در جایگاه مدیریت قرار می گیرند فکر می کنند قبل از آنها کسی کاری انجام نداده است و با دید اینکه خودشان عقل کل هستند از دیگران مشورت نمی گیرند !
استاندار خوزستان با اظهار اینکه علاوه بر تخلفات مالی باید به ضعف در تصمیم گیری مدیران نیز حساس بود ، خاطر نشان کرد : 
اگر مدیری 100 هزار تومان  به چند راننده  پاداش بدهد او را مورد بازخواست قرار می دهند ولی اگر به ساختار و نظام برنامه ریزی  در دوره ی خودش توجه نکند و  در پروژه ای 600 میلیارد تومانی مرتکب اشتباه شود و اعتبارات عمرانی را در جایی هزینه کند که مورد نیاز نیست  ، از او هیچ توضیحی نمی خواهیم .ما که مدعی نظام اسلامی هستیم باید بررسی کنیم ببینیم کسانی که  در مناصب تصمیم گیری هستند چگونه عمل می کنند . آیا افرادی که به خاطر عدم اجرا و تحقق دستورات   و بخش نامه ها موجب ضرر و زیان به  مردم و دولت شده اند را نباید محاکمه کنیم  ؟! باید نظم ، انظباط و برنامه داشته باشیم و راه گلوگاه هایی که در آنها تخلف صورت می گیرد را ببندیم .

وی افزود : من به عنوان استاندار خوزستان اظهارمی دارم که اگر حتی اعتبارات استانی یک در صد هم زیاد نشود ،در استان خوزستان تحول ایجاد می کنیم . نکته مهمی که در کارهایمان باید مدنظر قرار دهیم الویت بندی است . چون منابع ما محدود است باید پروژه ها را برمبنای اهمیت آنها الویت بندی کنیم و انجام  کارهای مهم و مورد نیاز مردم را در درجه ی اول قرار دهیم . 

استاندار خوزستان با اشاره به پروژه  ی 550  هزار هکتاری  احیای زمین های کشاورزی مورد تصویب  هیئت دولت  خاطر نشان کرد : اگر این پروژه به مرحله ی عملیاتی برسد هم اشتغال ایجاد می شود و هم تولید افزایش پیدا می کند و با این شرایط استان به سمت امیدواری سوق داده می شود . همه باید در کارهای مربوط به استان احساس مشارکت داشته باشند . اجازه دهید همه حرف خود را بزنند و این جامعه است که نسبت  به حرفهای مدیران قضاوت می کند . 
استاندار خوزستان با انتقاد شدید از عدم پاسخگویی به مردم اظهار داشت : وظیفه ی ما پاسخگویی و جلب رضایت مردم است . اگر مردم از یک دستگاهی سوال دارند باید به سوال آنها پاسخ منطقی داده شود . اگر در بحث امنیت سوال دارند باید یقه ی استانداری را بگیرند اگر در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی ، اشتغال و ... سوال دارند باید مسئولین مربوطه صریحا پاسخ مردم را بدهند و چیزی را معلق نگذارند . چرا ما باید با  11 هزار نامه پاسخ داده نشده  در سامانه ی الکترونیکی مردم و دولت مواجه باشیم ؟!

خوزستان  رتبه ی سوم در محرومیت ، رتبه ی دوم در بیکاری 

 صید عیسی دارایی ، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز که در شورای اداری استان خوزستان حضور یافته بود، تصریح کرد : چرا مرتب گفته می شود که مسئولان مملکت به استان خوزستان توجهی ندارند .این ادعای درستی نیست . با سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان و تصویب طرح 550 هزار هکتاری ، این همه بودجه به ما داده شده است و ریاست های جمهوری نیز در زمان خود بارها به خوزستان سفر کرد ه  اند و مشکلات را از نزدیک مورد بررسی قرار داده اند پس چرا مشکلات در استان خوزستان هنوز به قوت خود باقی است .

نماینده ی مردم اندیمشک  در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه استان خوزستان از  رتبه ی سوم در محرومیت ، رتبه ی دوم در بیکاری و رتبه ی دوم در حاشیه نشینی برخوردار است همچنین  با بحران آب، گاز ، زیر ساخت های برق ، وضعیت درمانی  ،فاضلاب  و راه   های روستایی  نیز روبه رو است ،به مسئولین این استان شدیدا انتقاد کرد و گفت : چرا ما همه ی مسائل را در استان خوزستان سیاسی می کنیم و از این رو باعث ایجاد موج نارضایتی در مردم می شویم .این شهر گویی بمباران شده است !برداشت آب از سرشاخه های دز و کارون، عدم استفاده ی مردم اندیمشک از آب سد ها یی که بین آنها قرار گرفته است ، محروم بودن روستاییان از  نعمت گاز ، وضعیت نامناسب بیمارستانها به خصوص بیمارستان گلستان در اهواز ، نبود امکانات پزشکی در مسجد سلیمان به عنوان اولین شهر خاورمیانه ، استخدام های بی رویه در شهرداری ها ، مشکلات فرهنگی ، مشکلات ایجاد شده توسط اداره ی اوقاف در استان و   ناتمام گذاشتن انشعابات فاضلاب و.... همه از مشکلاتی هستند که مسئولین باید به آنها  پاسخ بدهند . 

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند ایجاد کمیته ای تحت عنوان کمیته ی انتصابات در استان هستیم گفت : اگر کسی قرار است در انتصابی اظهار نظر کند باید نظر خود را به کمیته ی انتصابات بدهد تا در آن کمیته نسبت به انتصاب افراد تصمیم گیری شود . 

دستگاه های اجرایی از بکارگیری بازنشستگان خودداری کنند 

علی ترکاشوند ، مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان  نیز گفت :  در حال حاضر جمعیت بیمه شده اصلی در استان خوزستان  762 هزار و 532 نفر و افراد تبعی آن ها یک میلیون و 516 هزار و 49 نفر هستند. همچنین 140 هزار و 443 خانوار در استان خوزستان مستمری بگیر هستند که 233 هزار و 198 نفر نیز تحت تکفل خود دارند.
مدیرکل تامین احتماعی خوزستان افزود: در مجموع افراد مستمری بگیر و بیمه شده اصلی و افراد تحت پوشش و تکفل آن ها، 2 میلیون و 652 هزار و 222 نفر از جمعیت حدودا 4.5 میلیون نفری استان را تحتپوشش بیمه تامین اجتماعی داریم، به عبارتی نزدیک به 57 درصد جمعیت استان است.
وی گفت: سال 92 در مقایسه با سال 91 میزان پرداخت مستمری 29 درصد به لحاظ ریالی افزایش داشت خوزستان از  رتبه ی سوم در محرومیت ، رتبه ی دوم در بیکاری و رتبه ی دوم در حاشیه نشینی و این میزان در سال 93 نسبت به سال 92 به 65 درصد ارتقا پیدا کرد که رقم بسیار بالایی است و نگران آینده صندوق هستم.
علی ترکاشوند در عین حال  اظهار داشت : زود خارج شدن افراد از صف بیمه پرداز و بیمه شده و منتقل شدن به صف مستمری بگیران سازگار با توانمندی های مالی نیست و همین افراد پس از بازنشستگی فرصت های شغلی را اشغال می کنند و جوانان تحصیلکرده جویای کار دچار مشکل می شوند.

هزینه کردن در حوزه سلامت سرمایه گذاری است 

 دکتر حیات ممبینی ، مشاور بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی  نیز با حضور در جلسه ی شورای اداری استان خوزستان یک کشور را نیازمند فقیه توانا ، پزشک حاذق و قاضی عادل دانست و گفت: 
هزینه هایی که در بهداشت و درمان صرف می شود  یک سرمایه گذاری است و تا زمانی که سلامت روحی و روانی در جامعه ای حاکم نباشد آن جامعه به سوی پیشرفت سوق داده نمی شود. 
وی همچنین اقدام دولت روحانی در خصوص ارتقا الویت بهداشت و درمان از رتبه ی یازدهم به رتبه ی دوم  را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت : باید مسئله ی سلامت مردم مورد توجه  جدی دولت قرار بگیرد . 
دکتر حیات ممبینی همچنین با انتقاد از عدم نظارت بر عملکرد بیمه های تکمیلی از مسئولین این بیمه ها خواست بدهی های خود را هر چه سریعتر به بیمارستانها پرداخت کنند . 
مهندس فرج الله خبیر نیز در این جلسه با تاکید بر هر چه باشکوه  تر برگزار شدن راهپیمایی روز قدس این روز را یادگار امام راحل ( ره ) دانست و تاکید کرد تمامی ارگانها و سازمانها باید با برنامه ای منظم در مراسم این روز مشارکت کنند . وی  همچنین  با توجه به فرارسیدن هفته ی دفاع مقدس از دستگاه های اجرایی خواست از مدیران دفاع مقدس  خود تجلیل و قدردانی کنند .

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
رضا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
comment
1
1
comment این همون مشاور استانداری بود که گفته بود باید بیمارستان گلستان را ویران کرد؟ اگه همونه ،باید بهش گفت ویران کردن خیلی ساده است با چند تا بولدوزر این کار در مدت کوتاهی انجام می گیرد ولی برای ساخت آن به سالهای طولانی نیاز داریم پس به این مشاور ارجمند که خودش بالغ 12 سال رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوده است باید گفت:بسیار زمان باید تاپخته شود خامی
comment
رهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
comment
0
0
comment بنظر من و خیلی ها ،دکتر ممبینی حقش رئیس علوم پزشکی هم بالاتره حقش وزیر بهداشت شدن . انشالا که به حقش برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار