اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
دکتر موالی زاده: بانوان پزشک با استفاده از تخصص خود می توانند نقش های بسیار بزرگی در امور خیریه ایفا نمایند
اولین نشست مجمع بانوان پزشک اهواز به همت حوزه امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشکیل گردید. این نشست با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه و خانم دکتر موالی زاده مدیر کل امور بانون و خانواده استانداری خوزستان، حجت الاسلام عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه در روز پنج شنبه مورخ 26 تیر 93 پس از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد در مسجد امام خمینی (ره) و شرکت مدعوین در ضیافت افطار، در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه برگزار گردید. دراین نشست جمعی از مسئولین دانشگاه و 28 نفر از بانوان هیئت علمی و جمعی از پزشکان عمومی و متخصص اهواز حضور داشتند.

در ابتدا خانم صبیحه ضیاغم مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان تشکیل این جلسه را به منظور استفاده از نظرات و عقاید مفید بانوان پزشک و شروع اولیه ای برای تشکیل مجمع خیرین سلامت بانوان پزشک اهواز اعلام نمود. 

در ادامه جلسه دکتر اسماعیل ایدنی گفت: تشکیل این مجمع را فرصت مناسبی برای رسیدن به بخشی از وظایف ذاتی و فعالیتهای اجتماعی و ورود به عرصه مسئولیتهای اجتماعی است.

ایدنی گفت: در بسیاری از کشورهای جهان سازمانهای مردم نهاد مستقل از دولت و حاکمیت ها تشکیل می شوند ونقش بسیار زیادی در پیگیری مطالبات اجتماعی و همچنین پر کردن خلاء هایی که در حاکمیتها به هر دلیل ورود به آن  ممکن نباشد و یا جزء وظایفشان تعریف نشده باشد دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: گام نخست تشکیل این مجمع برداشته شده است و انشاالله شاهد این باشیم که بستر و فضایی ایجاد شود تا قشر عظیم بانوان در حوزه های مختلف سلامت، محیط زیست، فرهنگ و حوزه های دیگر نقش خود را در فعالیتهای اجتماعی بروز دهند.

ایشان در ادامه اظهار داشت: در حوزه سلامت مشکلات و چالش های بسیار عمیقی وجود دارد که یکی از این مشکلات فرسودگی بیمارستانها است و این فرسودگی مانند یکی بیماری مزمن است که بهداشت و درمان استان را تحت الشعاع قرار می دهد

ایدنی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام  سلامت در کشورگفت: این طرح هم اکنون بیشتر به درمان می پردازد که رضایت مندی بسیار مناسبی در سطح وسیعی از جامعه ایجاد نموده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: عدالت در سلامت یعنی برخورداری تمام افراد جامعه از خدمات سلامت بصورت یکنواخت و یکپارچه که با اجرای طرح تحول نظام سلامت تا حد زیادی این امر محقق شده است. همچنین اتفاق بسیار خوب دیگری که در این طرح افتاده این است که میزان پرداختها از جیب مردم به حداقل رسیده و هر شخصی که در بیمارستان های تابعه وزارت بهداشت بستری شود تنها 10درصد از هزینه ها را پرداخت می نماید.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: گام بعدی طرح تحول نظام سلامت، تحول در بخش بهداشت است و اگر ما بیماری ها را کنترل کنیم تا شخصی بیمار نشود آنگاه به اهداف خود رسیده ایم و انشاءالله بعد از ماه مبارک رمضان این طرح اجرایی میشود که شاهد تحول عظیمی در حوزه بهداشت خواهیم بود به نحوی که فعالیتهای بهداشتی به سمت غربالگری و کنترل بیماریهای مزمن و بیماریهایی که هزینه های بسیار زیادی را به نظام سلامت تحمیل می کنند نظیر بیماری های دیابت، سرطانها و بیماریهای روان پزشکی می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیتها در حوزه سلامت نیاز به منابع مالی بیشتری دارد گفت: در مقایسه با استانهای دیگر استان خوزستان در زمینه خیرین سلامت کمتر فعالیت داشته که انتظار میرود با اشاعه فرهنگ خیریه در استان وآگاه نمودن مردم به مسئولیتهای اجتماعی خود گام موثری در این زمینه برداشته شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تسلیت ایام شهادت امام عارفین علی (ع) اظهار داشت: امیر المؤمنین علی (ع) نماد این بود که ما انسانهایی نشویم که فقط یک بعد از شخصیت مان رشد کند،  امروز در جامعه یکی از آسیبهای جدی که با آن روبرو هستیم دگرگونی نقش است انسانهایی که نقش های متعدد و متفاوت به عهده می گیرند اما به رسالت اصلی خود پایبند نیستند و همه هویت و همت خود را به کار نمی برند تا آن نقش اصلی خود را ایفا کنند.

عادلی نژاد گفت: امیرالمؤمنین وقتی خواست پیامبر را توصیف کند پیامبر را به طبیب تشبیه نمود و این مسئله شرافت طبابت را می رساند که پیامبر تشبیه به آن شود واین دشواری کار پزشکان را  می رساند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد به نقش زنان در جامعه اشاره کرد وگفت: وقتی زنان پزشک ما به عنوان یک مجموعه مردم نهاد در صحنه می آیند قطعاً یک پیام رسا خواهند داشت و آن پیام این است که ما جامعه پزشکی، پزشکان خود را برگردانیم به آن رسالت اصلی خودشان و امیدوارم که این حرکت نو که آغاز شده است بتواند بخشی از مشکلات بهداشت و درمان مردم را برطرف سازد.

در ادامه خانم دکتر موالی زاده گفت: بانوان پزشک با استفاده ازتخصص خود درامور خیریه می توانند نقش های بسیار بزرگی را ایفا نمایند.

مدیر کل امور بانون و خانواده استانداری خوزستان خطاب به بانوان پزشک اظهار داشت: نخبه بودن شما می طلبد که حضورتان را پر رنگ تر نمائید زیرا یکی از مشکلات عمده استان خوزستان این است که نهادهای اجتماعی کم رنگ هستند ونهادها عمدتاً یا سیاسی و یا خیریه  محض هستند که عمدتاً به مسائل مالی و معیشتی جامعه فکر می کنند، اگر چه در بخش هایی مانند انجمن های تالاسمی و بیماریهای خاص فعالیتهای خوبی صورت گرفته است.

موالی زاده با اشاره به اینکه مردم استان  شهرنشین هستند و شهروند نیستند، گفت: شهروند کسی است که نسبت به آنچه که پیرامون او اتفاق می افتد حساس است و بی تفاوت نیست و هر چه را که در جامعه اتفاق می افتد در زندگی همه تأ ثیر گذار دانست.

موالی زاده همچنین خواهان تلاش بیشتر پزشکان در نقش نظارتی محل های نگاهدارنده مانند مهد کودکها، شیر خوارگاهها، پرورشگاه ها، زندان زنان، سرای سالمندان، مراکز اعتیاد و زنان آسیب پذیر شد ونقش بانوان پزشک را دراین کانونهای بسیار سازنده دانست و خواستار حضور بانوان پزشک در سه عرصه پیشگیری ، درمان و نظارت شد.

 مدیر کل امور بانون و خانواده استانداری خوزستان در ادامه به مسئله خیرین سلامت اشاره  نمود و از بانوان پزشک خواست تا با راه اندازی مجمع بانوان پزشک اهواز باب خیری در توسعه روحی ، روانی و اجتماعی جامعه باشند

گفتنی است در پایان حاضرین به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص تشکیل مجمع خیرین سلامت بانوان پزشک پرداخته که آقای دکتر ایدنی و خانم دکتر موالی زاده به سؤالات آنان در این خصوص پاسخ دادند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
comment
0
1
comment احسنت به اين همت چنانچه اينگونه مجامع حضور جدى در جامعه خوزستان داشته باشند جامعه سالم خواهيم داشت انشأ ا...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار