اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
نشست پی گیری طرح احیای 550 هزارهکتار اراضی کشاورزی خوزستان
مدیرعامل موسسه جهاد نصر نیز گفت: 16پیمانکار از بین پیمانکاران بومی و غیر بومی برای اجرای طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری انتخاب شده اند.یدالله شمایلی افزود: از این ها 11پیمانکار بومی و مابقی غیر بومی است.تعداد پیمانکاران بومی و غیر بومی اعلام شده از سوی مدیرعامل موسسه جهاد نصر از سوی استاندار خوزستان و معاون عمرانی وی مورد تایید قرار نگرفت. وی افزود: برای 343هزار هکتار از اراضی تاکنون نقشه کاداستر تهیه شده است.
 کلیه خریدهای این طرح باید درون  استانی صورت گیرد

شوشان/ مجتبی حلالی : استاندار خوزستان تاکید ویژه ای بر خریدهای درون استانی در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری داشت. وی همچنین خواستار جذب شرکت های بزرگ نظیر ماشین سازی تبریز جهت احئداث شعبه در استان شد تا از این طریق ماشین آلات مورد نیاز کشاورزی نیز تامین شود. استاندار خوزستان در جمع سایر مسوولین طرح 550 هزار هکتاری با بیان این مطلب که باید تلاش شود تا امنیت طرح بخوبی برقرار شود، گفت: از ایجاد مشکلات و موانع بر سر راه پیمانکاران مروبط به بومی و غیر بومی بودن آنها جلوگیری شود، چراکه رفت و آمدهای زیاد مشکل زا خواهند بود.

دکتر عبدالحسن مقتدایی ادامه داد: باید سعی شود تا برای حضور پیمانکارانی که پروژه های مختلف در دست دارند، محدودیت ایجاد شود. این مهم موجب تسریع در روند کار می شود.
وی با اشاره به اینکه از پیمانکاران خارجی نیز باید استفاده شود، گفت: در طرح آبیاری نیز می توان با استفاده از تجارب پیمانکاران خارجی خود را بروز کرد.

مقتدایی یادآور شد: عملکرد تشکیل تشکل های جهادکشاورزی و جهاد نصر نیز باید بصورت دقیق ارایه شود. ارایه عملکرد از سوی این تشکل ها موجب می شود تا خروجی ها مورد ارزیابی قرار گیرند و از معضلات و مشکلات احتمالی جلوگیری بعمل آید.

وی با بیان این مطلب که در طرح 550 هزار هکتاری، می بایست کلیه خریدها درون استانی انجام شود، گفت: هنر مسوولین طرح می تواند این باشدکه با استفاده از امکانات فراوان و با حضور منطقه آزاد اروند، شرکت های بزرگ نظیر ماشین سازی تبریز حاضر به تامین ماشین آلات کشاورزی و راه اندازی شعب مختلف در شهرهای استان شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: شعبه ویژه قضایی، واحد ویژه نیروی انتظامی و ارتباط دقیق میان دستگاهی از جمله مواردی است که در این طرح باید بخوبی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در هر حوزه ای که این طرح به اجرا درخواهد آمد، پیمانکار مربوطه باید به فرماندار معرفی شود و ارتباط مستقیم میان آنها برقرار گردد، این مهم در مرتفع سازی موانع و مشکلات احتمالی تاثیرگذار خواهد بود.

مقتدایی در پایان خاطرنشان ساخت: طرح های بزرگ مطمئنا مشکلات مخصوص به خود را دارند، بنابراین از مدیران مربوطه نتظار می رود تا با شهامت و تدبیر در موفقیت این طرح قدم بردارند، در واقع به عقیده من اگر مدیری در دوران مسوولیت خود پایش به دادگاه و دیوان محاسبات و ... باز نشود، مدیر بهداشتی است..

مسوولین طرح 550 هزار هکتاری نقشه دقیق شهرها را ارایه کنند

در ادامه معاونت عمرانی استانداری خوزستان ابراز کرد: از مسوولین ذیربط تقاضا داریم تا نقشه دقیق طرح را بهمراه میزان مساحت آن در هر شهرستان به معاونت عمرانی واگذار کنند.احمد سیاحی افزود: چراکه معمولا نمایندگان هر شهرستان در این خصوص سوالاتی دارند که این معاونت باید بطور دقیق پاسخگوی آنها باشد.

 اجرای طرح کالاستر در خوزستان از نان شب واجب تر

در ادامه مدیرکل اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان گفت: در طرح 550 هزار هکتاری 268 هزار هکتار آن بعنوان ارازی ملی تلقی می شوند. این در حالی است که 273 هزار هکتار ارازی مستثنی در این طرح وجود دارد که نسبت زمین ها 49 به 51 کرده است. عزیز ارشم ادامه داد: این در حالی است که هر ارازی که ملی می باشد نیز قابلیت تخصیص را ندارد، از جمله این موارد جنگل ها و بیشه زارها می باشند. با این حال 106 هزار هکتار از ارازی ملی شناسایی شده اند که قابلیت برنامه ریزی دارند. البته بخشی از این زمین ها متاسفانه در تصرف معارضین می باشند.وی با اشاره به اینکه بیشتر معارضین محلی هستند گفت: در حال حاضر بهره برداران محلی از این عرصه ها استفاده می کنند، البته یکسری از این افراد کسانی هستند که بر اساس قرارداد با دولت و سازمان مسغول بکار می باشند.ارشم در پایان تصریح کرد: در حال حاضر در استان خوزستان از نان شب واجب تر طرح کالاستر می باشد. این طرح پایه و اساس سرمایه گذاری، حفاظت، آمایش سرزمین، بهره برداری مطلوب و ... می باشد که باید هر چه زودتر مورد برنامه ریزی قرار گیرد.

ضرورت توانمندسازی واحدهای تعاونی تولید در خوزستان
در ادامه مدیرکل جهاد کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: از 106 هزار هکتار زمینی که قابلیت برنامه ریزی دارند، 34 هزار هکتار پروانه مرتع داری دریافت کرده اند، مابقی آنها نیز در قالب شرح خدماتی سازمان جنگل و مراتع عملیاتی می شود که هزینه آن نیز توسط جهاد نصر تامین می شود.
مهندس خسرو چنگلوایی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 135 هزار واحد تعاونی تولید در استان خوزستان مستقر می باشد که در جهت افزایش سطح کیفی و میزان تولیدات، بازاریابی و عرضه مطلوب نیاز به یک پکیج کامل دارد، در این راستا و برای تحقق این اهداف وادهای تعاونی باید مورد حمایت و توانمندی قرار گیرند.

16پیمانکار برای اجرای طرح 550هزار هکتاری انتخاب شده اند 
مدیرعامل موسسه جهاد نصر نیز گفت: 16پیمانکار از بین پیمانکاران بومی و غیر بومی برای اجرای طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری انتخاب شده اند.یدالله شمایلی افزود: از این ها 11پیمانکار بومی و مابقی غیر بومی است.تعداد پیمانکاران بومی و غیر بومی اعلام شده از سوی مدیرعامل موسسه جهاد نصر از سوی استاندار خوزستان و معاون عمرانی وی مورد تایید قرار نگرفت. وی افزود: برای 343هزار هکتار از اراضی تاکنون نقشه کاداستر تهیه شده است.

تکلیف اعتبار شبکه های آبیاری و زهکشی اصلی باید مشخص شود 
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان هم گفت: همانگونه که تکلیف اعتبار شبکه های فرعی طرح مشخص شده لازم است که در زمینه شبکه های اصلی و اعتبار آنها نیز تعیین تکلیف شود.
محمدرضا شمسایی افزود: در این زمینه قرار بر این شد که افرادی برای پیگیری به پایتخت اعزام شوند که در این زمینه معاون سازمان به وزارتخانه رفت و نشست هایی هم برگزار شد اما تاکنون چیزی ابلاغ نشده است.وی خواستار اعمال نفوذ و پیگیری های به جد استاندار خوزستان و معاونت های مربوط در این زمینه شد.

 زهاب خروجی طرح باید به خوبی  مدیریت شود 
معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان هم با اشاره به وسعت طرح 550هزار هکتاری اراضی کشاورزی گفت: از آنجایی که این طرح 6.5 برابر طرح های توسعه نیشکر وسعت دارد باید مراقب خروجی زهاب آن بوده و بر آن مدیریت شود.امید حاجتی با تاکید بر ضرورت تایید برنامه مدیریت زهاب طرح از سوی مدیران مربوط افزود: بر اساس پیگیری های ملی قرار بر این شد که طرح در استان به طور مستمر پیگیری شود و تمام اثرات مستقیم و غیر مستقیم آن مدیریت شود تا بیشترین عایدی و ثمر را برای مردم داشته باشد. وی گفت: چنانچه اجرای طرح نیازمند پیشگیری هایی است تا تبعات طرح مشابه تجربه شده را به دنبال نداشته باشد این پیشگیری ها ضرورت دارد.حاجتی افزود: در کنار اجرای طرح باید توسعه متوازن و همگن مناطق واقع در محدوده طرح دیده و به نواقص آن پرداخته شود و منابع مورد نیاز در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد. وی همچنین بر ضرورت ساماندهی وضعیت اراضی واقع در محدوده طرح تاکید کرد و افزود: بخشی از اراضی ملی و بخشی هم در اختیار کشاورزان و به صورت اراضی مستثنی است. معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان استفاده از ظرفیت پیمانکاران و مشاوران بومی در این طرح و بهره مندی از توان مهندسی آنان را خواستار شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
comment
0
0
comment بجنبید که می خواهند اب را ببرند.
می خواهند مایه پاکی را ببرند
بجنبید که می خواهند کارون را خشک کنند. بجنبید تا دیر نشده
comment
ابوعدنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
comment
0
0
comment حالا این طرح چیه ؟!!
باز هم زمین هامون به خطر می افتن؟یانه؟
comment
صادق رجبعلي پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
comment
0
0
comment من مهندس عمران هستم و در يك شركت مشاور در زمينه اب كار ميكنم.
هدف واقعي اين طرح جلوگيري از انتقال هاي اب از سرچشمه هاي كارون بطرق قانونيه به اين شكل كه در بحث ابياري و زهكشي ما در كل دو نوع شبكه داريم : 1- شبكه اصلي ( كه متولي آن وزارت نيرو و در استان سازمان اب و برق خوزستانه ) 2- شبكه هاي فرعي ( كه متولي ان موسسه جهاد نصر بنمايندگي از جهاد كشاورزي . متاسفانه به دليل عدم هماهنگي اين دو ارگان اين پروژه ها به نتيجه نرسيده حالا قرار شده شبكه هاي فرعي احداث بشه تا نياز اب لازم و ضروري بشه تا وزارت نيرو اب اين شبكه ها رو تامين كنه تا ديگه به راحتي اب به استانهاي همجوار بخصوص اصفهان نرود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار