اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
روزبه  کردونی : تاکنون بیش از 500 کشته ( که اکثر غیر نظامیان بویژه زنان وکودکان هستند ) همراه با  سه هزار مجروح و 100 هزار آواره حاصل حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده است . با این حال " دفاع و حفاظت از مردم اسرائیل " بهانه ای است که نتانیاهو و دیگر سران رژیم صهیونیستی برای توجیه قتل عام مردم بی دفاع و غیر نظامی غزه بیان می کنند.  این توجیه در حالی از طرف سران اسرائیل در مصاحبه ها و سخنرانی های متعدد اعلام شده است که تاریخ گواهی می دهد جنایت علیه بشریت همواره پشت تابلوی "دفاع از مردم" توجیه شده است و "حفاظت از شهروندان" معمولا بهترین بهانه و توجیهی بوده است که ماشین های تبلیغاتی  جنایتکاران برای اعمال جنایات خود به جهانیان اعلام کرده اند . 

آدولف هیتلر وقتی در سال 1939 دستور حمله به نازی ها به لهستان را اعلام کرد " نجات میلیون ها آلمانی که تحت فشار و آزار دولت لهستان قرار داشتن " را دلیل این تهاجم خود بیان کرد . درساعت 11 صبح روز 6 آگوست 1945 هری ترومن در نطق تلویزیونی خود دلیل حمله اتمی به ژاپن را که باعث مرگ حداقل 150 هزار نفر در شهرهای هیروشیما وناکازاگی  شد ، " حفظ جان هزاران جوان امریکایی " اعلام کرد.  در 13 ژوئیه 1995 ژنرال راتکو ملادیچ فرمانده نظامی صربهای بوسنی به بهانه " حفاظت از جان صربها " دستور حمله نیروهای تحت امر خود به شهر سربرنیستا ( که توسط سازمان ملل متحد منطقه امن اعلام شده بود ) را صادر کرد و بزرگترین کشتار در اروپا پس از جنگ جهانی دوم را به پا کرد و ظرف 48 ساعت  بیش از هفت هزار مرد و پسر مسلمان ساکن این را به قتل رساند . مشاهده می شود همه این اقدامات جنایتکارانه تحت لوای " حفظ جان مردم " انجام شده است . 

اما سرانجام این جنایتکاران چه شد ؟  دادگاه نورنبرگ سران نازی را به جرم "جنایات علیه بشریت و صلح، طراحی، سازماندهی یا صدور دستور اجرای این جنایات " محاکمه کرد . با اینکه دادگاهی برای محاکمه ترومن تشکیل نشد اما تاریخ و جهانیان حمله اتمی به ژاپن را جنایت علیه بشریت قضاوت کرد و راتکو ملادیچ نیز به اتهام جنایت علیه بشریت و نسل کشی در دیوان کیفری بین المللی لاهه محاکمه شد . 

این ها بدین معناست که بهانه " دفاع از مردم " که توسط پروپاگاندای تبلیغاتی صهیونیست ها در توجیه کشتار مردم غزه ارائه می شود نیز در پیشگاه انصاف و وجدان عمومی جهانیان اعتباری ندارد و کشته شدگان بی دفاع بویژه کودکان و زنان غزه شهادت می دهند که نتانیاهو هم باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شود . 

نکته آخر اینکه طبق اساسنامه دیوان بین المللی کیفری حملة گسترده يا سازمان يافته بر ضد هر جمعيت غير نظامي كه در تعقيب يا پيشبرد سياست يك دولت يا يك سازمان براي انجام چنين حمله اي صورت گرفته باشد از مصادیق جنایت علیه بشریت است و این دقیقا همان کاری است که نتانیاهودر غزه انجام داده است بنابراین اکنون نوبت نتانیاهو است که مانند دیگر جنایتکاران جنگی محاکمه شود ودادگاه لاهه که اخیرا پرونده ای برای سقوط هواپیمای مالزی در خاک اوکراین تشکیل داده است باید  به جرم جنایت علیه بشریت علیه نتانیاهو پرونده تشکیل دهد .  

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار