اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
اقدامات لازم برای تعریض پل سوم کیانپارس در حال انجام است و براساس زمانبندی یک ساله در حال پیشروی است.
 کلانشهر اهواز طی سالهای اخیر با معضلی به نام ترافیک دست و پنجه نرم می کند به گونه ای که عبور و مرور در این شهر برای برخی ها به کابوس تبدیل شده و این در حالی است که اجرای برخی پروژه ها برای کاهش معضل ترافیک مانند طرح تعریض پل سوم اهوازیکی از راه حلهای مناسب حل این معضل است.  پلی که پروژه تعریض آن به منظور حل گره ترافیکی در 19 بهمن ماه سال گذشته در دستور کار شهرداری اهواز قرار گرفته است. در این پروژه، پل سوم که میدان نخل را به منطقه کیانپارس متصل می کند، از 12 متر به 30 متر تعریض می شود و پل دارای سه خط رفت و سه خط برگشت خواهد شد.

زمانی که زمزمه های تعریض پل سوم اهواز به گوش رسید حرف و حدیث های بسیاری در این رابطه ابراز شد و کارشناسانی اعتقاد داشتند سازه این پل برای عرشه با عرض کنونی طراحی شده و به همین دلیل تعریض پل با تقویت سازه اصلی و فونداسیون از نظر اجرایی بسیار پیچیده به شمار می رود. اما با همت شهرداری اهواز این کار تحقق یافت و عملیات تعریض پل به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

تعریض پل سوم در همان موعد مقرر یک ساله به بهره برداری خواهد رسید

  رامی علاسوند، رئیس شورای شهر اهواز با آغاز فعالیت تعریض پل سوم در منطقه کیانپارس اهواز عنوان کرد: کلنگ آغاز به کار این پروژه در نوزدهم بهمن ماه سال گذشته به زمین زده شد و در حال حاضر نیز تعریض این پل در حال انجام است.

علاسوند ادامه می دهد: در صورتی که بودجه مورد نیاز این پروژه تامین شود به طور حتم در همان موعد مقرر یک ساله به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: قبل از آغاز به کار پرو‍ژه تعریض پل سوم کیانپارس، چهار مشاور عمرانی بر روی آن مطالعه و تائید کردند که این پروژه قابلیت اجرایی شدن را داراست.

رئیس شورای شهر اهواز می گوید: پل سوم کیانپارس یکی از نقاط شلوغ و پرتردد شهر اهواز محسوب می شود و به طور معمول در ساعات اولیه روز و هنگام غروب آفتاب ترافیک بر روی این پل تشدید می شود.

 علاسوند با اشاره به اینکه نیمی از یک مسیر ورودی این پل به دلیل طرح تعریض مسدود شده است، ادامه می دهد: بخشی از مسیرهای ورودی این پل که دارای حفاظ بوده برداشته شده و این مسئله ترافیک روی پل را چند برابر کرده و سبب شده است که گاه در ساعات اوج ترافیک، کار اندکی کند پیش برود، اما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

رئیس شورای شهر اهواز می افزاید: جهت آسایش شهروندان و به منظور جلوگیری از ترافیک بر روی پل، عملیات تعریض اغلب در طول شب که تردد بسیار کم می شود صورت می گیرد. این موضوع به سریع تر شدن روند کار کمک می کند اما ممکن است عده ای از شهروندان از نحوه فعالیت تعریض بر روی این پل مطلع نباشند و در جریان روند کار قرار نگیرند.

فاز اول پروژه شهریور ماه به بهره برداری می رسد

سید خلف موسوی شهردار اهواز از پیشروی پل طبق برنامه زمانبندی شده خبر داده و می گوید: اقدامات لازم برای تعریض پل سوم کیانپارس در حال انجام است و براساس زمانبندی یک ساله در حال پیشروی است.

وی وعده اتمام تعریض پل را تا دهه فجر سال جاری داده و می گوید: در خصوص تعریض پل سوم مطالعات دقیق ترافیکی انجام شده است، البته نقدها را می پذیریم ولی کارشناسان ما در مطالعه این اقدام، بسیار با دقت عمل کرده اند.

ایشان در ادامه افزودند: پل سوم با توجه به اینکه دو منطقه بسیار پرجمعیت کلانشهر اهواز را به هم متصل می کند، یکی از گره های ترافیکی شهر به شمار می رود؛ در راستای حل این مشکل، تعریض پل در دستور کار قرار گرفت و تاکنون پیشرفت خوبی داشته و عملیات اجرایی با سرعت مناسبی در حال پیشروی است، بر اساس زمان‌بندی‌های انجام شده و پیشرفت کار توسط پیمانکار، یک فاز از پروژه تعریض تا پایان شهریور ماه امسال به پایان و بهره برداری می رسد.

موسوی در خصوص زمان پایان کامل پروژه گفت: در بسیاری از پروژه های تقاطع های غیرهمسطح تلاش شده است بیشتر از یک سال و نیم زمان اجرا تعیین نشود به همین منظور این پروژه تا پایان سال و حداقل تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: البته در این میان کیفیت را فدای سرعت نکرده ایم. با تغییراتی که در نقشه های اجرایی آن با هماهنگی مشاور طرح انجام دادیم، به دنبال بهترین کارهای با کیفیت و سازه های فنی پایدار بودیم و علاوه بر این، ناظر مقیم نیز در هر پروژه عمرانی به منظور رصد اجرای عملیات ساخت مستقر شده است.

شهردار اهواز اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه تعریض پل سوم، 105 میلیارد ریال است که در فاز بعدی این اعتبار افزایش می یابد. تا این لحظه 55 میلیارد ریال برای اجرای پروژه هزینه شده است.

شهروندان از پل هفتم استفاده کنند

عادل مجدمی، رئیس پلیس راهور خوزستان ترافیک ایجاد شده بر روی پل سوم را طبیعی عنوان کرد و  گفت: به علت اینکه پل حالت کارگاهی به خود گرفته است در نتیجه ترافیک روی پل طبیعی است و برای اینکه در آینده وضعیت بهتری را شاهد باشیم باید مردم را به آرامش دعوت کرد، به امید آنکه در آینده از مشکلات ترافیکی و تصادفات فوتی و جرحی بر روی پل سوم که در گذشته شاهد آن بودیم کاسته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پل سوم به سه لاین محدوده شده، می افزاید: شهروندان برای کاستن ترافیک پل برای تردد خود می توانند پل هفتم را انتخاب کنند.

مجدمی ادامه می دهد: ماموران راهنمایی و رانندگی برای روان سازی ترافیک به صورت چند نفره بر روی پل حضور دارند و امیدواریم تا پایان شهریور ماه با اتمام فاز اول تعریض از ترافیک موجود کاسته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار