شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
آیت‌الله جزایری:
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر سبب تسلط اشرار بر جامعه می شود، لذا نباید از آن غفلت کرد.
  نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر سبب تسلط اشرار بر جامعه می شود، لذا نباید از آن غفلت کرد. 
 
به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سحرگاه امروز در جلسه شرح و تقسیر زیارت جامعه کبیره، با اشاره به عبارت «وَمَجَّدْتُمْ کَرَمَهُ وَأَدَمْتُمْ ذِکْرَهُ وَوَکَّدْتُمْ مِیثَاقَهُ وَأَحْکَمْتُمْ عَقْدَ طَاعَتِهِ وَنَصَحْتُمْ لَهُ فِی السِّرِّ وَالْعَلانِیَةِ وَدَعَوْتُمْ إِلَى سَبِیلِهِ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ» اظهار داشت: خداوند متعال، ائمه اطهار(ع) را برای معرفی و آشنایی خود با بندگان انتخاب نمود؛ چرا که این افراد منتخب بهترین افراد جهان هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به قرائت دعای افتتاح در شب های ماه مبارک رمضان، بیان داشت: انسان اگر در شب های ماه رمضان این دعا را با معرفت بخواند، پس از ماه رمضان اثرات و برکات فراوانی را با خود به همراه خواهد داشت.

آیت الله موسوی جزایری، با بیان این که انسان همواره باید شکر و سپاس خدا را به جای آورد، گفت: متأسفانه عده ای هستند که خدا هر چه به آن ها نعمت می دهد، همچنان ناسپاسی کرده و شکر و حمد خدا را بر زبان جاری نمی کنند، که همین امر  موجب خسران و زیان آنان می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، ائمه اطهار(ع) را گسترش دهنده ذکر خدا در جامعه دانست و تصریح کرد: امامان راهنمای مردم جهت حرکت در مسیر حق و دوری از مسیر شیطان هستند.

وی، با اشاره به وصیت نامه حضرت علی(ع)، گفت: حضرت در وصیت خود فرمودند که «و اصلاح ذات بینکم»، که این جمله حضرت تنها در اتّحاد ظاهری خلاصه نمی شود بلکه مقصود صاف شدن دل ها و ذهن ها با یکدیگر است.

امام جمعه اهواز، در ادامه بیان داشت: امام علی(ع) در ادامه وصیت خود فرمودند که در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) شنیدم که «فضیلت اصلاح ذات البین مردم که سبب می شود دلها به هم نزدیک و ذهن ها نسبت به هم خوشبین شود، از هر نماز و روزه‌ای بیشتر است».

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به بخشی از وصیت نامه مولای متقیان حضرت علی(ع) مبنی بر« اللَّهَ اللَّهَ فِي جِيرَانِكُمْ فَإِنَّهُمْ وَصِيَّةُ نَبِيِّكُمْ مَا زَالَ يُوصِي بِهِمْ حَتَّى ظَنَنَّا أَنَّهُ سَيُوَرِّثُهُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الْقُرْآنِ لَا يَسْبِقُكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَيْرُكُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا عَمُودُ دِينِكُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي بَيْتِ رَبِّكُمْ » اظهار داشت: حضرت در این عبارات مسلمانان را به رسیدگی به ایتام، توجه به همسایگان، عمل به قرآن و اقامه نماز توصیه کرده اند که امروز این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به بخشی دیگری از وصیت امام علی (ع) مبنی بر « لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ » اشاره و تصریح کرد: حضرت در این مطلب اهمیت امر به معروف ونهی از منکر را بیان کرده است و به مؤمنان سفارش کرده که این مهم را ترک نکنید.

آیت الله موسوی جزایری در پایان سخنان خود، با بیان این که عدم اهتمام به امر به معروف، زیان بار و خسران آفرین است، به اثرات مخرب  این فریضه اشاره  و اظهار داشت: ترک این فریضه الهی سبب تسلط اشرار بر جامعه می شود، که این مهم باید در جامعه امروز باید رعایت شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار