شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
شهردار اهواز:
به املاك شهرداري حساسيت ويژه داشته باشيد. املاك شهرداري سرمايه هاي پايدار و بين نسلي محسوب مي شوند.
تصويب 130 لايحه شهرداري در دوره چهارم شوراي اسلامي شهر اهواز تا كنون كه بخش عمده اي از اين لوايح درآمدي بوده است كه به تدريج آثار خود را نشان مي دهد از افتخارات و موفقيت هاي شهرداري اهواز محسوب مي شود.

سيدخلف موسوي كه در جلسه كميته درآمدي شهرداري اهواز سخن مي گفت، افزود: در چهار ماه نخست سال 93 شهرداري اهواز با كسب درآمدي بالغ بر يكصد و چهل و شش ميليارد و هفتصد ميليون تومان نسبت به 4 ماه نخست سال 92، موفق به كسب 10درصد رشد درآمدي شده است كه نسبت به روند درآمدي موجود مويد تحقق 90 درصدي درآمدها بوده است.

شهردار اهواز رويكرد درآمدي مناطق شهرداري را جذب منابع و تمركز بر درآمدهاي پايدار جهت طرح ها و پروژه هاي عمراني دانست و افزود: تسريع در محاسبات عوارض مربوط به نوسازي، مكانيزه شدن فرايند اخذ درآمدها، بهبود و اصلاح مشكلات نرم افزار محاسبات صورت گرفته در حوزه شهرسازي و آموزش ضابطان شهرسازي و افزايش نظارت بر نحوه عملكرد نيروي انساني فعال در مناطق از جمله اقدامات و تمهيداتي است كه بايد براي افزايش درآمدها در مناطق شهرداري بكار گرفته شود.

موسوي ادامه داد: رابطه مستقيمي بين رونق پروژه هاي عمراني و وصول درآمدهاي مربوط به عوارض وجود دارد، پس بايد فعال نمودن حوزه درآمدي و تسريع در تحقق درآمدهاي مربوط به چك هاي بلاوصول از طريق موسسات حقوقي در دستور كار فعاليت مناطق قرار گيرد.
شهردار اهواز اظهار داشت: درآمدهاي كسب شده توسط مناطق شهرداري بايد كاملأ وفق مقررات ، قانوني، غيرسليقه اي و شفاف باشد.

موسوي گفت: بايد ضمن پرهيز از بروز تخلف در نحوه دريافت و محاسبه عوارض مختلف از شهروندان به آنها در زمينه سلامت فرآيند اخذ عوارض اطمينان خاطر داد.

وي با تاكيد بر حفظ چهره و بافت مسكوني شهر اهواز، جلوگيري از تجاري كردن محلات شهري را لازم دانست و افزود: كسب درآمدهاي شهرداري نبايد موجب سلب آسايش مردم شود، چرا كه درآمدهاي حاصله بدون رضايت شهروندان با اهداف شهرداري اهواز متناسب نيست و اصولأ شأن نزول و كاركرد اصلي شهرداري كسب آسايش و رفاه مردم است .

شهردار اهواز با اشاره به لزوم ديجيتالي شدن پرونده ها و اسناد و مصوبات شهرداري تاكيد نمود: انتظار جهش درآمدي در مناطق 2، 4 و 3 شهري را دارم و از تلاش مناطق 1 و 7 در كسب درآمدهاي مربوط تقدير مي كنم.
وي خطاب به شهرداران مناطق اهواز گفت: به املاك شهرداري حساسيت ويژه داشته باشيد چرا كه املاك شهرداري سرمايه هاي پايدار و بين نسلي محسوب مي شوند كه مي توان با استفاده از پتانسيل و ظرفيت اين املاك شهر را اداره كرد.

موسوي با تاكيد بر شناسنامه دار شدن و ثبت املاك شهرداري در حوزه مناطق، اضافه كرد: تشكيل بانك املاك و اموال شهرداري بسيار ضروري است.

وي مشغله شهرداران مناطق به روزمره گي را عامل عدم ايجاد تحول گسترده و برنامه ريزي معطوف به آينده دانست و خاطرنشان كرد: با توجه به كمبود اعتبارات دولتي و عدم تخصيص منابع و درآمدهاي دولتي به شهرداري اهواز، اتكاء درآمدي ما تنها به ظرفيت هاي درآمدي مناطق است كه بحمدا... تاكنون عملكرد قابل قبولي در حوزه كسب درآمد داشته اند و انتظار مي رود در آينده بر تلاش خود اضافه كنند.

شهردار اهواز نسبت به فعاليت باندهاي مافيايي زمين خواري در سطح شهر هشدار داد و تصريح كرد: اجازه نمي دهيم شهرداري جولانگاه باندهاي مافيايي زمين خواري شود كه با پشتوانه نفوذي كه به واسطه برخي مفاسد كسب كرده اند امنيت اجتماعي شهر اهواز را تهديد مي كنند.

موسوي افزود: به دليل مشكلات ساختاري و برخي ضعف ها در گذشته امكان و بستري جهت بروز تخلفات ايجاد شده در دوره اخير با همكاري مقامات ارشدقضايي استان زمينه فساد در شهرداري به كمترين ميزان رسيده است.
شهردار اهواز گفت: ما موسسه اي را اداره مي كنيم كه بر اساس درآمدهاي كسب شده فعاليت عمراني و خدماتي مي نماييم. پس كسب درآمد پايدار در سيستم شهرداري بسيار ضروري است و لازم است مديريت شهري وقت اعظم و برنامه ريزي خود را صرف كسب درآمدهاي پايدار نمايند.
موسوي بازنگري مبالغ برآورد شده پروژه هاي عمراني را در مصرف بهينه مبالغ و اعتبارات در سيستم شهرداري حائز اهميت دانست و با اشاره به پروژه موفق تعريض پل سوم اهواز كه در شش ماه گذشته از كلنگ زني آن به پيشرفت 55 درصدي رسيده و در حال توسعه و انجام است گفت: همين چندشب پيش بود كه عمليات عرشه گذاري پل سوم آغاز شد در حالي كه چنين پروژه اي در استان و شهر اهواز در گذشته با استاندارد 3 تا 2 سال در خوش بينانه ترين وضعيت به پايان مي رسيد و با تخصيص اعتباراتي كه از سوي شهرداري صورت گرفته مي بينيم كه اين پروژه تا دهه فجر امسال در آستانه افتتاح قرار مي گيرد كه خدمت بزرگي به شهروندان اهوازي محسوب مي شود.
شهردار اهواز تاكيد كرد: اجراي پروژه تعريض پل سوم و زيرگذرها و تقاطع هاي غيرهمسطح فعال در شهرداري اهواز شايسته تقدير است و به نظر مي رسد برخي حاشيه سازي ها و ابهام آفريني ها تنها كام شهروندان را تلخ خواهد كرد.
وي افزود: حاشيه سازي ها نه تنها از سرعت اجراي پروژه شهرداري نخواهد كاست بلكه عزم ما را در پيشبرد پروژه ها و بهره برداري سريع تر آن ها مضاعف خواهد كرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
comment
1
0
comment احسنت
واقعا" تحولات درشهر بیداد میکند
comment
ایزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
comment
0
1
comment تا بحال چند نفر از سال گذشته تا بحال فضای سبز ها و پارکها را در ... تصرف کرده اند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
comment
0
0
comment پس لطفا از زمین خواری زمین های شهرداری مناطق تحت نفوذ ... و اقوامش و فروش بخشی از آن به ... جلوگیری کنید!
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
comment
0
0
comment از کامنتها مشخصه. مثل اینکه برادران زمین خوار بهشون برخورده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار