شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان:
محمدیان : خوزستان دارای 70شهرک و ناحیه صنعتی مصوب با مساحتی بیش از 7 هزار هکتار زمین صنعتی و امکان واگذاری زمین در تمام شهرستانها می باشد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز چالش بیکاری و نیاز به اشتغال را امری مهم در استان دانست و گفت: مشارکت و سرمایه گذاری در استان بسیار حیاتی است و قصد داریم با استفاده از همکاری ائمه جمعه و جماعات در استان فرصت های سرمایه گذاری را ترویج و ارائه نماییم و نگاه ها را به سمت کارآفرینی و توجه به بخش خصوصی سوق دهیم. 
"اخلاق محمدیان" افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در 20 مرداد ماه جشن 50 سال تلاش و تقدیر از زحمات صنعتگران را برگزار خواهد کرد چرا که شروع و آغاز متمرکز نمودن صنایع در جهت کاهش هزینه های سرمایه گذاری و توسعه بخش صنعت در سال 1341 در کشور آغاز گردیده است.
وی اظهار داشت: در سال 1341 ایجاد ناحیه صنعتی توسط سازمان برنامه وقت مورد توجه قرار میگیرد  و اهواز از میان 17 شهر منتخب به عنوان گزینه نهایی انتخاب میگردد و شهرک صنعتی شماره یک کنونی اهواز به مساحت 20 هکتار احداث میشود.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان این مهم را نشان از مزیت های سرمایه گذاری خوزستان نسبت به سایر نقاط کشور عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف و نقش حاکمیتی دولت ها در اقتصاد کشورها ایجاد زیرساخت ها و توسعه بخش صنعت به عنوان مهمترین موتور محرکه اقتصاد میباشد.
محمدیان با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت های اقتصادی در بخش صنعت، استقرار متمرکز صنایع در درون شهرکها و نواحی صنعتی به منظور افزایش سطح خدمات رسانی و حمایت های همه جانبه از واحدهای تولیدی و صنعتی تاسیس گردیده است گفت: به تبع آن شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در سال 1370 با رویکرد ایجاد و گسترش شهرکها و نواحی صنعتی استان تشکیل گردید.
وی بیان داشت شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان یک شرکت تخصصی است که ایجاد، توسعه، پشتیبانی و ساماندهی صنایع کوچک را منطبق با سیاست های کلان اقتصادی کشور تمهید و تسهیل می کند تا علاوه بر کارآفرینی ، اشتغال و افزایش بهره وری رقابت پذیری صنایع را در بازارهای داخلی و خارجی فراهم آورد.
محمدیان ادامه داد: امروز خوزستان دارای 70شهرک و ناحیه صنعتی مصوب با مساحتی بیش از 7 هزار هکتار زمین صنعتی و امکان واگذاری زمین در تمام شهرستانها می باشد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 217 فقره قرارداد واگذاری در شهرکهای صنعتی منعقد گردیده است افزود: از این تعداد 1058 طرح به بهره برداری رسیده و اشتغالی بالغ بر 18 هزار نفر در بر داشته است و بقیه طرح ها در حال ساخت و ساز می باشند.
به گفته محمدیان صنایع با اشتغال 50 نفر صنایع کوچک نامیده میشوند و در کشور ما بالغ بر 95 درصد صنایع را، صنایع کوچک به خود اختصاص داده اند.
این مقام مسئول گفت: دولت در چارچوب برنامه های حمایت از صنایع کوچک، برنامه های توانمند سازی نظیر توسعه خوشه های صنعتی، برگزاری تورهای صنعتی و حمایت از حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه های داخلی و خارجی، ایجاد مراکز و مجتمع های فن آوری و کسب و کار به منظور استقرار مشاورین در خدمات رسانی به واحدهای صنعتی، برگزاری دوره های آموزشی مهارتی، مدیریتی و کارآفرینی به منظور ارتقا سطح دانش مدیران و کارکنان واحدهای صنعتی ، پرداخت تسهیلات در قالب کمک های فنی و اعتباری و نوسازی صنایع، تامین کسری وثایق از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک را از وظایف سازمانی این شرکت قرار داده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان از جمله برنامه های آینده این شرکت را ایجاد و تکمیل زیرساخت های لازم در شهرکها و نواحی صنعتی استان و فازهای توسعه این شهرکها با هدف ایجاد فضای لازم جهت استقرار صنایع، واگذاری اداره امور شهرکها و نواحی صنعتی استان به شرکت های خدماتی متشکل از مدیران واحدهای صنعتی با هدف ایجاد انسجام و استفاده از توان اجرایی و مشارکت بیشتر اهالی صنعت در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها، ایجاد کارگاه های صنعتی به صورت انبوه با هدف رونق کسب و کارهای کارگاهی و کوچک و حمایت از کارآفرینان و جوانان کم بضاعت و با هدف تقاضای موجود، ارتقا سطح دانش فنی و علمی مدیران واحدهای صنعتی و شناسایی و معرفی بازارهای جدید برای تولیدات استان با برگزاری دوره های هدف دار و ایجاد انسجام لازم در میان صنایع همگن از طریق ایجاد خوشه های صنعتی عنوان کرد.
"اخلاق محمدیان" با اشاره به اینکه آنچه در جامعه شاهد آن هستیم مشکل بیکاری حال حاضر استان علیرغم پتانسیل های موجود می باشد گفت: پیشنهاد ما برای بهبود وضعیت اشتغال ایجاد شبکه های کارآفرینی در قالب تعاونی ها و بنگاه های اقتصادی کوچک و پرهیز از انباشت منابع مالی در بانکها و هدایت این سرمایه ها به سمت فعالیت های اقتصادی تولید گرا در رونق فضای کسب و کار است و تولید یکی از موثرترین راههای برون رفت از وضعیت موجود و حل مشکل بیکاری جامعه می باشد.
وی اظهار داشت: توسعه اقتصادی و رونق تولید و ایجاد اشتغال مطمئناً نیازمند یک حرکت و عزم مردمی است و میتوان با یک عزم همگانی شاهد حرکتی جهادی و جهش در حل مشکل بیکاری استان باشیم .
وی گفت: شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با توجه به مشوق های لازم و معافیت هایی که وجود دارد کاملا مهیاست و ما با تمام توان چتر حمایتی خود را بر روی فعالیت های صنعتی ، فعالان اقتصادی، کارآفرینان و جوانان مبتکر خواهیم گشود.
یادآور میشود در ادامه محمدیان هفته کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گرامیداشت و به دست اندرکاران این عرصه تبریک گفت . 
همچنین رحمن قلاوند ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان نیز که سخنران دیگر پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز بود 20 مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک را به مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان و صنعتگران تبریک گفت و برای جهادگران این عرصه آرزوی پیشرفت و موفقیت نمود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار