شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
استاندار خوزستان به مناسبت 26 مردادماه، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، پیامی را صادر کرد.

 متن پیام دکتر عبدالحسن مقتدایی به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

‏‏”إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ”

به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!»

سوره مبارکه فصلت آیه 30

بیست و ششم مردادماه هر سال یادآور مجاهدت، استقامت و پایداری مردان و زنان وارسته و از جان گذشته‌ای است که در برابر صعوب، ددمنشی و خوی حیوانی دشمن بعثی زیباترین جلوه‌های صبر و باشکوه‌ترین صحنه‌های استقامت را در تاریخ معاصر ثبت و ضبط کردند.

آزادگان سرخیل پیروان مکتب امام روح‌الله و یادگاران شهدای گرانقدر و راویان صادق و امین سال‌های دفاع مقدس‌اند. گنجینه‌های ارزشمند میراث معنوی یک ملت و اسوه های بی بدلیل ایستادگی و آزادگی.

بی‌گمان لحظه ورود آزادگان غیور این منادیان صبر و متانت و سفیران آرمان‌های ژرف انقلاب اسلامی در قلب دشمن، تبلور عینی وعده نصرت الهی برای مستضعفان و فریاد رسای مظلومیت ملت مسلمان ایران بود که با رشادت و استقامت آزادگان گرانقدر در تارک زمان طنین‌انداز شد.

آزادگان سرافراز ایرانی نماد ایمان و مظهر صلابت و نمونه تقوای انقلابی هستند. آنجا که حتی زندان‌بانان بی‌مروت در اسارت عمق اندیشه، منطق، اصالت حرکت و جوهر وجودی عزیزان ما زنجیر می شوند و در برابر این همه مجد و عظمت سر تسلیم فرو می‌آورند.

آن‌جا که بیرق راستی و درستی انقلاب اسلامی با صبر و شکیبایی و مجاهدت آزادگان ما در سرزمین دشمن به اهتزاز درمی‌آید و آن‌جا که حتی از بذل خون و جانشان دریغ نورزیدند تا مبادا دشمن لحظه‌ای حتی از رنجش و شکست روحی سربازان ما خشنود گردد.

بی‌تردید، امروز ماییم و رسالت سنگین ثبت آن لحظات و آنات غرور آفرین که می‌تواند جلوه‌هایی درس‌آموز و الگوهایی تحول آفرین برای امروز و فردای ایران اسلامی باشد. این رسالت پیش روی ماست تا گنجینه‌های دفاع و کوشش سوخت لازم را برای توسعه کشور در همه عرصه‌ها فراهم آورند.

اینجانب با درود به روان پاک امام خمینی رهبر خوبان و آزادگان و همه شهدای اسلام عزیز از صدر تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، در برابر عظمت مجاهدت آزادگان نستوه و مقاوم و عزیزمان سر تعظیم فرو می‌آورم و برای این اسوه‌های غیرت و وفاداری و جلوه‌های زیبای پایداری آرزوی سلامت و توفیق دارم.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار