اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۶۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
معاون استاندار خوزستان:
ˈتاکنون از رانندگان این خودروها عوارض دریافت نشده در حالی که در دیگر استان ها عوارض پرداخت می کنند.
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با توجه به این که 54درصد مسیر عبوری خودروهای سنگین نفت کش عراقی در این استان قرار دارد برای رانندگان این خودروها باید عوارض تعیین شود.

ˈاحمد سیاحیˈ دوشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی ترافیک خوزستان اظهار کرد: روزانه به طور متوسط بین 950 تا یک هزار و یکصد دستگاه خودرو نفت کش عراقی در محورهای ارتباطی خوزستان تردد دارند که ضرورت دارد ملزم به پرداخت عوارض شوند و وجوه دریافتی را در زمینه راهداری این مسیرها هزینه کرد.

وی افزود: تاکنون از رانندگان این خودروها ریالی عوارض دریافت نشده در حالی که در دیگر استان ها اعم از ایلام و کرمانشاه از بابت تردد آن ها عوارضی دریافت می شود.

سیاحی همچنین با اشاره به وضعیت تردد در آزادراه پل زال - اندیمشک اظهار کرد: با توجه به استقبال کمتر از این آزاد راه، رانندگان از مسیر قبلی تردد دارند؛ در این مسیر ترافیک سنگینی مانند اتوبان قم - تهران و یا تهران - کرج وجود ندارد که محدودیت هایی برای رانندگان اعمال شود اما ضرورت دارد یک سری مجوزهای قانونی تکلیف کرد که توجیه فنی و اقتصادی هم داشته باشد.

وی افزود: پلیس راه باید مسایل ایمنی را به صورت شفاف ارایه کند و اگر به این نتیجه رسید که برای ارتقای ایمنی راه قدیمی اعمال محدودیت هایی لازم است که بر طبق آن محدودیت سرعت و سبقت لحاظ شود رانندگان راه جدید را برای تردد ترجیح خواهند داد.

سیاحی گفت: پیشنهاد نمی کنم که به صورت تحکمی و تحمیلی تمام خودروها از آزادراه جدید استفاده کنند اما برای صدور حکمی در این رابطه لازم است پلیس راه و راه و شهرسازی گزارش های خود را در زمینه میزان تصادفات و صدمات وارده به جاده به صورت شفاف ارایه کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تاکید کرد: در صدور هر حکمی باید جوانب کار و تبعات پس از آن سنجیده شود.

سیاحی همچنین اظهار کرد: در جاده امام صادق(ع) خودروهای سنگین کشت و صنعت های نیشکری و شرکت های نفتی به وفور تردد دارند؛ این جاده در زمان جنگ و بسته به شرایط آن موقع ساخته شده بود و عبور خودروهای سنگین از آن ظلم به مردم است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به تلفات جاده ادامه داد: این جاده برای آنچه امروز تحمل می کند طراحی نشده است و پلیس راه باید برای تردد خودروها در این مسیر محدودیت هایی ایجاد کند.

وی گفت: مسوولان خرمشهر و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی از وضعیت موجود آمد و شد در این محور گله مندند و پلیس راه باید تا هفته آینده گزارشی از اعمال محدودیت در آن ارایه کند.

سیاحی همچنین از راه و شهرسازی خواست تا 15شهریور امسال اعتبار مورد نیاز اصلاح و بازسازی جاده را به معاونت عمرانی استانداری خوزستان اعلام کند.

همچنین معاون راهداری مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در پی راه اندازی آزادراه پل زال - اندیمشک گمان بر این بود که رانندگان از آن استقبال و آمد و شد می کنند اما با توجه به دریافت یکصد هزار ریال عوارض از آن ها، رانندگان راه قدیم را ترجیح می دهند.

ˈجهانبخش امانیˈ افزود: جاده قدیم وضعیت بدی ندارد و موارد حادثه خیز بودن آن نیز برطرف شده اما میزان تصادفات کمتر نشده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان هم در پیوند با این موضوع گفت: با برخی رانندگان درباره چرایی استفاده نکردن از آزادراه جدید صحبت کرده ایم که گفته اند مسیر کوتاه بوده و به جای پرداخت 300هزار ریال به عنوان عوارض می توانیم آن را برای چیز دیگری هزینه کنیم.

ˈمسعود مصدقیˈ افزود: اگر قرار است محدودیتی برای تردد رانندگان در مسیر قبلی لحاظ شود این مساله در حد صلاحیت شورای ترافیک نیست و پلیس می تواند در این زمینه وارد عمل شود.

رییس پلیس راهور خوزستان نیز گفت: پلیس باید برای اعمال این محدودیت ها توجیه قانونی و آمارهای مشخصی داشته باشد که به آن ها استناد کند.

سرهنگ ˈعادل مجدمیˈ در زمینه ماده 32قانون راهنمایی و رانندگی مبنی بر اخذ جرایم از صاحبان موسسه ها و شرکت های حمل و نقل بار و مسافر اظهار کرد: این قانون که با هدف کاهش تصادفات و سوانح است هنوز اجرا نشده که در صورت تحقق آن با توجه به تجربه موفق در دیگر مناطق کشور شاهد کاهش سوانح و تلفات خواهیم بود.

در این ارتباط مدیرعامل نظارت بر تاکسی رانی اهواز توضیح داد: برابر مواد 2 و 9 قانون توسعه شهرداری متولی حمل و نقل بار در حومه شهر است که اقدام سازمان صنعت، معدن و تجارت در تعیین نرخ جریمه و افزایش آن باعث ایجاد دوگانگی در اعمال قانون شده است.

ˈموسی ممبینیˈ افزود: بهمن پارسال و خرداد امسال دو بار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت نرخ جرایم افزایش یافت.

معاون عمرانی استاندار خوزستان همچنین در زمینه استقرار پارکبان در خیابان های اهواز گفت: با توجه به نازیبایی های ایجاد شده در وضعیت پارک خودروها استقرار پارکبان ضروری است اما اگر این کار قرار است منبع درآمدی برای شهرداری باشد به شدت با این موضوع مخالفیم.

سیاحی افزود: در این زمینه باید به نوعی عمل شود ک معضل ترافیک شهر اهواز برطرف و در سرمایه گذاری برای آن نگاه آینده هم مشخص شود.

وی معضل جدی اهواز را نبود پارکینگ عمومی دانست و اظهار کرد: این معضل به شدت روی شهر و خیابان های اصلی آن فشار می آورد.

سیاحی گفت: جاده های درون شهری اهواز از فقر نبود خط کشی رنج می برند و اگر شعار نظم و انضباط می دهیم کدام جاده خط کشی مناسبی دارد که از افراد هم انتظار رعایت قوانین را داشته باشیم؟

در این ارتباط رییس پلیس راهور خوزستان گفت: با استقرار پارکبان 60درصد گره کور ترافیکی شهر اهواز باز می شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان درباره انتقال صنوف به خارج از شهر هم گفت: صنوفی که امکان جابجایی آن ها به خارج از شهر وجود دارد باید منتقل شوند و وضعیت فعلی استقرار صنوف در داخل شهر گله مندی مردم را به دنبال داشته و با اهداف ترسیم شده مغایرت دارد.

برچسب ها: عماد ، عوارض ، خودرو ، نفت کش
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
comment
0
2
comment این نفت کش ها نه تنها عوارض پرداخت نمی کنند بلکه هیچگونه قواعد و مقررات راهنمایی و رانندگی را نیز رعایت نمینمایند و با سرعت سرسام آور در مسیر جاده ها تردد می کنند
comment
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
comment
0
0
comment چرا هیچکس از توزیع نشدن بنزین و گازوئیل یورو4 در خوزستان حرفی نمیزند؟!
مگر مسئولان قول ندادند که از شهریورماه توزیع سوخت یورو4 در خوزستان را اغاز میکنند؟!
چرا کسی به الودگی شدید هوای شهر اهواز توجهی نمیکند؟! با این بی توجهی ها امسال هم شاهد پائیز و زمستانی سخت و بارش بارانهای الوده همانند سال گذشته خواهیم بود!فقط خدا به مردم مظلوم خوزستان رحم کنه...
comment
هواشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
comment
0
0
comment شهر اهواز نیاز به تدوین طرح جامع کاهش الودگیهای هوا دارد؛طرحی که در شهر اصفهان اجرا شده و تاثیر بسیار خوبی هم داشته است.
ضروریست که این طرح هر چه سریعتر برای شهر اهواز هم اماده و با جدیت مدیران شهری و حمایت استاندار محترم خوزستان اجرایی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار