اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه شلمچه، فعال‌ترین و امن‌‌ترین مرز تجاری با کشور عراق است، از احداث هتل 3 ستاره در این مرز خبر داد.

سید علی موسوی بر قابلیت‌های مرز تجاری شلمچه تاکید و اظهار کرد: مرز شلمچه فعال‌ترین و امن‌ترین مرز تجاری با کشور عراق است.

وی اظهار کرد: روزانه حدود 800 تا یک‌هزار و 200 کامیون و کامیونت انواع مواد غذایی، مصالح ساختمانی، شیرآلات صنعتی و میوه و تره‌بار از این مرز تجاری به عراق ارسال می‌شود.

موسوی با اشاره به صادرات شیلات از مرز شلمچه گفت: بخش عمده‌ای از شیلات عراق را منطقه اروند تامین می‌کند.

وی ادامه داد: صادرات ماهی تازه از مرز شلمچه انجام می‌شود که محصولات شیلاتی را جزو صادرات بر‌تر این مرز تجاری ساخته است.

این مسئول با تاکید بر روند صعودی سرمایه‌گذاری در مرز شلمچه تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در مرز شلمچه با جدیت در حال پیگیری و انجام بوده و سرمایه‌گذاران بزرگی را نیز در این منطقه جذب کرده است.

*پروژه‌های تعریف شده در شلمچه

موسوی، برخی پروژه‌های تعریف شده در شلمچه را برشمرد و عنوان کرد: ساخت سردخانه، پارکینگ، انبار و توسعه زون تجاری و بارانداز از جمله پروژه‌های تعریف شده در بخش تجاری مرز شلمچه است.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: پروژه‌های توسعه بارانداز، پارکینگ و زون تجاری در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

وی از اضافه شدن پنج هکتار به بارانداز فعلی شلمچه خبر داد و تصریح کرد: پس از طی مراحل اداری فراخوان و تعیین سرمایه‌گذار پنج هکتار به سطح بارانداز اضافه و روند تبادلات را تسهیل و بسیاری از مشکلات موجود در بارانداز فعلی رفع می‌شود.

موسوی، توسعه زون تجاری شلمچه را از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند خواند و بیان کرد: توسعه زون تجاری از اولویت‌های سازمان در شلمچه است و در نظر داریم انبارهای سرپوشیده و روباز، سردخانه و واحدهای بسته‌بندی نیز در این محل احداث کنیم.

این مسئول در ادامه اظهار کرد: شرکت محور طلایی متولی راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی در شلمچه است که شاهد پیشرفت خوبی در این واحد‌ها بوده‌ایم.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند، احداث سردخانه را از مهم‌ترین نیازهای مرز شلمچه خواند و افزود: به علت ترانزیت مواد خوراکی فسادپذیر از مرز شلمچه، داشتن سردخانه در محل جزو نیازهای ضروری زون تجاری مرز شلمچه است.

وی اضافه کرد: پروژه احداث سردخانه بالای صفر درجه مخصوص تره‌بار و زیر صفر درجه ویژه گوشت و ماهی با پیشرفت همراه است که امیدواریم شاهد رفع مشکلات در بخش مبادلات کالای فسادپذیر باشیم.

*احداث هتل در شلمچه

موسوی از آغاز روند احداث یک هتل 3 ستاره در شلمچه خبر داد و گفت: احداث یک هتل 3 ستاره در مرز تجاری شلمچه از جمله برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند است.

این مسئول اظهار کرد: زمین به سازمان حج و زیارت تحویل داده شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: هدف از احداث این هتل که در حیطه گردشگری گنجانده می‌شود تقویت شلمچه از تمام جنبه‌ها از جمله گردشگری است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار