اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۲۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
شریعتی ادامه داد: یقین دارم که آقای فردوسی پور اطلاعات لازم را در خصوص کارون نمی دانند و گرنه اینگونه محبوبیت خود را در بین مردم فرهنگی و فوتبال دوست خوزستان خدشه دار نمی کرد. تولید ۹۵ درصد برق آبی کشور، ۸۰ درصد نفت و تولید گاز و شکر و محصولات کشاورزی تنها گوشه ای از خدمات خوزستان ایران سرفراز است .
نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس با اعتراض به پخش کلیپی در برنامه نود درباره انتقال آب از سرشاخه های رودخانه کارون گفت: چرا مجری برنامه نود این برنامه را وسیله ای قرار داده که به صورت غیرکارشناسی آب رودخانه کارون را انتقال دهند.

محمدباقر شریعتی درباره برنامه نود گفت: در برنامه دوشنبه نود یک کلیپ در خصوص زاینده رود پخش شده که در پس این کلیپ درخواست تسریع در روند انتقال غیر کارشناسی آب از سرشاخه های کارون بیان شده است.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اهمیت کارون انکار ناپذیر است این رودخانه شناسنامه و هویت مردم خوزستان می باشد و نقش کارون در رونق اقتصاد و کشاورزی ایران نیز مشخص است. متأسفانه آقای فردوسی پور از رسالت واقعی خود که واکاوی مشکلات فوتبال و ورزش است فاصله گرفته این در حالی است که بهتر است وی به جای پرداختن به حاشیه و اقداماتی که با رسالت این برنامه هیچ گونه ارتباطی ندارد در راستای بهبود وضعیت فوتبال کشور تلاش کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: آیا آقای فردوسی پور و سازندگان برنامه نود از تبعات انتقال آب کارون آگاهی لازم را دارند؟ آیا روی این کلیپ کار کارشناسی شده؟ آیا حق مردم خوزستان باید بدینگونه و بصورت نرم از طریق رسانه ملی تضییع شود؟

شریعتی افزود: ما تا کی در رسانه ملی باید شاهد بی عدالتی ها باشیم . رسانه ملی باید فراگیر و ملی باشد و واقعا نگاه برنامه سازان باید نگاهی برابر و در راستای تحکیم منافع ملی باشد ، برنامه نود بدلیل داشتن مخاطب بالا بدون هیچ نظارتی یکه تازی می کند و به منافع ملی توجهی نمی کند و منافع یک قسمتی را غالب بر منافع ملی می داند.

شریعتی ادامه داد: یقین دارم که آقای فردوسی پور اطلاعات لازم را در خصوص کارون نمی دانند و گرنه اینگونه محبوبیت خود را در بین مردم فرهنگی و فوتبال دوست خوزستان خدشه دار نمی کرد. تولید ۹۵ درصد برق آبی کشور، ۸۰ درصد نفت و تولید گاز و شکر و محصولات کشاورزی تنها گوشه ای از خدمات خوزستان ایران سرفراز است .

وی گفت: کاش صدا سیما و آقای فردوسی پور حالا که به مسایل غیر فوتبالی اهتمام جدی دارند به شاخص های توسعه خوزستان در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش، نرخ فزاینده بیکاری، میزان پرداخت تسهیلات بانکی، آلودگی ناشی از گرد و غبار و صنایع، فقر و محرومیت، میزان کشته شدن جاده ها و اعتیاد خوزستان نظری می افکند، نه اینکه با پخش این کلیپ بخواهد جفای به مردم شریف و ولایتمدار خوزستان راتسریع کنند.

شریعتی ادامه داد: آیا فردوسی پور درباره عوارض انتقال آب اطلاع دارد که این کلیپ را پخش می کند کاش مجری برنامه نود می گفت که انتقال ۶ میلیارد مترمکعب آب از کارون می تواند منجر به نابودی خوزستان شود.

وی گفت: به عنوان نماینده مجلس خواهان توسعه متوازن همه استان های کشور هستم، در صورت اجرای انتقال آب کارون شاهد خشکسالی در خوزستان و کمبود جدی آب و همچنین افزایش بیکاری و مهاجرت اجباری خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به فردوسی پور گفت: آقای فردوسی پور کارون را فدای نگاههای منطقه و غیرکارشناسی خود نکن.

وی ادامه داد: به نمایندگی مردم خوزستان یادآور می شوم برنامه نود به رسالت واقعی خود که بهبود وضعیت فوتبال کشور است بپردازد و مسائل حاشیه ای را دخیل نکند.

شریعتی ادامه داد: خوزستان با داشتن یک سوم از آبهای جاری کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم است، بخشی از زمین های کشاورزی به دلیل کم آبی بایر مانده این درحالی است که اراضی خوزستان قابلیت آن را دارد که یک سوم از غذای کشور را تامین کند.

وی گفت: چرا مجری برنامه نود این برنامه را وسیله ای قرار داد که به صورت غیرکارشناسی آب رودخانه کارون را انتقال دهد، امیدوارم فردوسی پور دوربین برنامه نود را به خوزستان ببرد تا محرومیت های آن را به تصویر بکشد و همچنین عوارض انتقال آب کارون برای خوزستان را بیان کند
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۷
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
comment
1
3
comment درود بر نماینده شجاع و مردمی بهبهان
comment
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
comment
1
2
comment زنده باد شريعتي .صداي راستين خوزستان
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
comment
0
4
comment زنده باد کارون
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
comment
0
2
comment با سلام و تقدير از كليه مسئوليني كه نگران كارون هستند ...
كارون نبض خوزستان است - اگر امروز خوزستان به عنوان يكي از بزرگترين قطبهاي صنعتي و توليد ثروت ايران عزيز شناخته شده است بدون شك نقش كارون انكار ناپذير است . شرايط سخت كاري ، گرماي طاقت فرسا ، عدم توسعه شهري و روستايي ، گرد وخااكهاي قابل كنترل و مديريت و بيماري هاي ناشي از آن، بيكاري و شرايط وخيم اجتماعي امان مردم خوزستان را بريده است - دياري كه روزي خط مقدم پايداري و مقاومت در برابر دشمنان قسم خورده ايران اسلامي بوده اند امروز مورد حمله مسئولين و آدمهايي قرار گرفته كه روزي خودشان در اين منطقه شاهد ترس و وحشت كودكان و زنان بي دفاع و ايثار و مجاهدت مردان غيورش بودند - تا كي بايد خوزستان را فقط بخاطر منابع طبيعي و شرايط استراتژيكش بخواهيد ؟ آيا مردمش حق زندگي عادي ندارند ؟ آيا مردمش حق استفاده از آب با كيفيت كارون را ندارند ؟ آيا مردمش حق لذت بردن از خروش و آرامش كارون را ندارند ؟ مردمي كه از فرط گرماي تابستان شبها در كنار كارون به آرامش مي رسند تاوان كدام گناه را بايد بپردازند ؟ مسئوليني كه دغدغه آب زاينده رود را دارند بهتر است به دلايل اصلي كم شدن آب زاينده رود بپردازند - آيا مديريت غلط توسعه زمينهاي كشاورزي زاينده رود و مجوزهاي غيرقانوني و مديريت غلط بهره برداري غيراصولي از آب زاينده رود را بايد مردم خوزستان جبران كنند؟
مردم خوزستان تا كي بايد شاهد بي عدالتي باشند ؟
كارون يعني حيات خوزستان ....
كارون يعني سنگ صبور شهدا و ايثارگران دفاع مقدس ....
مردمش را بيش از اين آزار ندهيد ...
بنده آماده هرگونه همكاري در خصوص حمايت از حيات كارون هستم و از همه كساني كه دغدغه اين موضوع را دارم خواهشمندم از هيچ كوششي در اين خصوص دريغ نكنند.
داوود سليماني - كارشناس روابط عمومي و مدير وبلاگ تارنماي ارتباط جهاني
comment
صافکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
comment
0
0
comment گرمای کشنده ،گرد وغبار وشرایط بد زندگی در بسیاری از شهر و روستای خوزستان را همین وجود رودخانه کارون تحمل پذیر کرده بود. حال انتقال ان زندگی را بر یکایک خوزستانی ها را به جهنم تبدیل می کند؟؟؟ومطمئن باشید که نسل جوان را به هیچ بهانه ی دیگر در خوزستان نمی توانند نگه داشت؟...
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
comment
0
0
comment با سلام
خیلی از کسانیکه لب به انتقاد گشوده اند برنامه نود رو ندیدن چرا که هیچ اسمی از کارون و سخنی از انتقال آب کارون به میون نیومد؟!!! همین برنامه نود در یک برنامه به موضوع ریزگردهای اسمان استان و مشکلات پیرامونش برای مردم خوزستان پرداخت...
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
comment
0
0
comment بنده بعنوان یک خوزستانی اصیل و متعصب که در زمان بحث انتقال آب کارون یکی از منتقدان بوده و در بسیاری از سایت ها کامنت هایی در این خصوص گذاشتم باید بگم خیلی از کسانیکه لب به انتقاد گشوده اند برنامه نود رو ندیدن چرا که هیچ اسمی از کارون و سخنی از انتقال آب کارون به میون نیومد؟!!! ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار