اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ناهنجاري های مادرزادی و کروموزومی اولین علت مرگ کودکان یک ماهه تا 5 ساله می باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ناهنجاري های مادرزادی و کروموزومی  اولین علت مرگ کودکان یک ماهه تا 5 ساله می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز(وب دا)، دکتر سید سعید سیدیان در ششمین کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی استان که در محل استانداری خوزستان برگزار گردید اظهار داشت: کاهش مرگ کودکان زیر 5 سال یکی از اهداف توسعه هزاره سوم در جهان می باشد. این اهداف، اهداف مشترکی هستند که در سال 1990در سازمان ملل بر سر آن توافق شد و تعهد برای رسیدن به این اهداف توسط سران سیاسی 189کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان افزود: در سال 1990 میزان مرگ کودکان زیر 5 سال در ایران 56 مرگ در هزار تولد زنده بوده است که در سال 2012 این میزان به 18 مرگ در هزار تولد زنده رسیده است و این در حالی است که هدف توسعه هزاره سوم برای سال 2015، رسیدن به میزان 19 مرگ در هزار تولد زنده بوده است.

سیدیان در ادامه به شایعترین علل مرگ کودکان یک ماهه تا 5 ساله در خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت : ناهنجاري های مادرزادی و کروموزومی با 27.8 درصد و حوادث و سوانح غیرعمد با 13 درصد، مهمترین علل مرگ کودکان یک ماهه تا 5 ساله در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد.

وی ادامه داد: پس از دو مورد فوق، بیماریهای عفونی انگلی، بيماريهای دستگاه تنفسی، بيماريهای دستگاه عصبی، از دیگر علل شایع مرگ کودکان می باشد.

قابل ذکر است که در ششمین کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی استان علاوه بر پیگیری مصوبات تصویب شده در جلسه پیش، مداخلات بمنظور پیشگیری از مرگ و میر کودکان 1ماهه تا 5 ساله، وضعیت سموم و دفع آفات نباتی در محصولات کشاورزی و راه اندازی کشتارگاه صنعتی اهواز مورد بررسی قرار گرفت./ر.ه

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار