شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
حضور مردم و مسئولین در "کمپین حفاظت از کارون ":
جمع کثیری از شهروندان اهوازی و مسئولین با شرکت در برنامه ی "کمپین حفاظت از کارون" که در جاده ی ساحلی کیانپارس اهواز برگزار شد ،از حیات کارون حمایت کردند. در این گردهمایی فرماندار اهواز ، مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان ، حسین حیدری و هوشنگ شیرمردی از اعضای شورای شهر اهواز نیز در کنار مردم حضور داشتند.
شوشان- سارا ممبینی : عصر دیروز جمع کثیری از شهروندان اهوازی و مسئولین با شرکت در برنامه ی "کمپین حفاظت از کارون" که در جاده ی ساحلی کیانپارس اهواز برگزار شد ،از حیات کارون حمایت کردند . در این گردهمایی اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز ، همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، حسین حیدری و هوشنگ شیرمردی از اعضای شورای شهر اهواز نیز در کنار مردم حضور داشتند . شرکت کنندگان با ایجاد زنجیره ی انسانی در ساحل کارون ،شعارهایی در حفاظت از کارون سردادند ودر پایان نیز طوماری با عنوان " کارون زنده است " توسط حضار امضا شد . 

فرماندار اهواز : تامین امنیت تجمعات قانونی وظیفه ی ماست 
فرماندار اهواز با شرکت در برنامه ی کمپین حفاظت از کارون، در خصوص حضور خود در جمع مردم اهواز گفت :من دو مسئولیت دارم یکی به عنوان یک خوزستانی آمده ام بگویم که کارون باید باشد و مسئولیت دیگر من حفظ امنیت چنین تجمع هایی است و آمده ام که بر امنیت این گردهمایی نیز نظارت کنم. 
وی ضمن اظهار مخالفت با طرح انتقال آب کارون گفت :مگر یک خوزستانی می تواند بگوید آب از اینجا منتقل شود تا کارون نابود شود .مطمئن باشید در دولت و استانداری خوزستان هم کسی موافق این طرح نیست . فرماندار اهواز ضمن اشاره به صدور مجوز این تجمع توسط فرمانداری اهواز گفت :مردم در این گردهمایی به خوبی قوانین مدنی را رعایت کردند و اگر همیشه قوانین تجمعات به این صورت مورد توجه مردم قرار بگیرد مجددا اجازه چنین گردهمایی هایی صادر می شود .



همایون قنواتی : از کارون و خاطراتش حفاظت می کنیم 
همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که در گردهمایی "حفاظت از کارون "شرکت کرده بود با اظهار اینکه از کارون و خاطراتش حفاظت می کنیم ،گفت :مثل همه ی کسانی که به شهر و هویت خود علاقمند هستند و دغدغه ی کارون را دارند من هم در این گردهمایی شرکت کردم و آرزو می کنم کارون همیشه خروشان و جاری باشد و منافعش برای مردم خوزستان حفظ شود . 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : مدیران استان نیز همواره در تلاش هستند که کارون حفظ شوند و اقدامات خوبی هم در این خصوص انجام داده اند وبه شایعاتی که سبب تشویش اذهان عمومی و زیر سوال بردن اقدامات مدیران و فرآیند توسعه در استان می شود، نباید دامن زد و باید بررسی یک موضوع تخصصی را به اهل فن آن سپرد .
وی با اشاره به بحران کمبود منابع آبی در کشور تصریح کرد که باید فرهنگ مصرف بهینه از آب در بین مردم نهادینه شود و قدر تمامی قطرات آبی که استفاده می کنیم را بدانیم . مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین خاطر نشان کرد که نباید به مسائل انتقال آب با دید احساسی نگریست و باید علمی با این قضیه برخورد کرد .وی افزود :
باید سعی شود در مسئله ی انتقال آب ، به دوستی مردم در استانهای خوزستان و اصفهان لطمه ای وارد نشود. وی گفت :در گوشه و کنار مرزهای ما آتش فراوان است و باید از اتحاد و همبستگی خویش نیز حفاظت کنیم .


حسین حیدری : نسبت به انتقال آب کارون معترض هستیم 
حسین حیدری از اعضای شرکت کننده در این گردهمایی نیز با اظهار اینکه من هم مثل سایر مردم خوزستان نسبت به انتقال آب کارون معترض هستم ، به خبرنگار ما گفت : ما معتقدیم با توجه به وجود قابلیت های بالای کشاورزی در استان خوزستان باید آب کارون به مصرف کشاورزی استان برسد . 
وی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مصوب سفر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد همین آب موجود هم برای کشاورزی در استان خوزستان کافی نیست و باتوجه به اینکه در حال حاضر دنیا به سمت آمایش سرزمین پیش می رود و هر منطقه با توجه به ظرفیت ها و پتانسیلی که دارد باید توسعه پیدا کند چه لزومی دارد در استانی که شرایط کشاورزی مساعدی وجود ندارد با صرف هزینه های هنگفت برای انتقال آب تونل بزنند و علی رغم خارج کردن سرمایه های ملی از استان، سبب ایجاد چالش سیاسی شود . این کار خلاف عقل و منطق است . وی در عین حال تصریح کرد اعتقاد همه ی ما بر این است که فصل الخطاب قانون می باشد پس مطالبات به حق خویش را به صورت کاملا قانونی و توسط نمایندگان ولی فقیه و مجلس در استان پیگیری می کنیم . 


محسن صنیعی : " باید از خشک شدن در یاچه ارومیه درس عبرت بگیریم " 
محسن صنیعی ، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران ، حساسیت به حیات کارون را یک وظیفه ی اجتماعی دانست و تصریح کرد : 
در حال حاضر حساسیت ها ی زیست محیطی به عنوان یکی از حساسیت های اجتماعی مطرح است و مسئله ی حیات کارون و همه ی اقوامی است که در کنار کارون زندگی می کنند نیز یک نکته ی بسیار مهم اجتماعی است که فعالین سیاسی -اجتماعی باید به عنوان یک فریضه ی اجتماعی در این مسئله دخالت و مشارکت داشته باشند.
وی افزود : این انتظار وجود دارد تا این مسئله به صورت کارشناسی هم در خوزستان وهم در اصفهان مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد. چون طرحی که در حال حاضر در خصوص انتقال آب کارون وجود دارد یک طرح غیر علمی و غیر کارشناسی است و باید به طرح های اینچنینی حساس بود . وی افزود : خشک شدن دریاچه ی ارومیه باید درسی برای ما باشد تا کاری نکنیم که منجر به خشک شدن حیات کارون شود .
محمد ناصر چوپان :  کارون برای ما یک تاریخ است 
محمد ناصر چوپان ، فعال اجتماعی – سیاسی نیز که در این گردهمایی شرکت کرده بود اظهار داشت که به یاد روزهای جبهه وجنگ و هم رزمان شهیدمان که با کارون خاطره های زیادی داشتند ، از این رود محروم حمایت می کنیم . وی افزود : 
کارون برای ما یک تاریخ است البته حرف ما این است که آبادانی حق همه ی مردم ایران است ولی با طرح انتقال آب کارون به اقتصاد ملی ما ضربه می خورد .و باید سعی شود با یک مدیریت جهادی این طرح که در غفلت نوشته شده است با طرحی جایگزین شود که حقوق اقتصادی مردم در آن لحاظ شود . 


محمد حسین شکیبا امین ، از اعضای موسس کمپین حفاظت از کارون :  
موافقین طرح انتقال آب به صورتی عمل نکنند که در آینده به عنوان ظالمین محیط زیست شناسایی شوند 
محمد حسین شکیبا امین ، از اعضای موسس "کمپین حفاظت از کارون" در خصوص تاسیس این تشکل مردم نهاد گفت : با توجه به دغدغه هایی که حوزه ی زیست محیطی وجود داشت این کمپین توسط عده ای از فعالین اجتماعی و رسانه ای تشکیل شد . اهداف کمپین در درجه ی اول حوزه ی زیست محیطی کارون وپس از آن حافظت از کل منابع ابی استان خوزستان است که با تشکیل کارگروه های رسانه ای، حقوقی ، پژوهشی و زیست محیطی مراحل ثبت قانونی خود را طی می کند .همچنین در سایت" لید پرس " اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های این کمپین صورت می گیرد وما از علاقمندان به فعالیت در حوزه ی مسائل زیست محیطی دعوت به همکاری می کنیم . 
وی در خصوص تجمع مردم اهواز در جهت حمایت از کارون خاطر نشان کرد : 

تمامی اقوام خوزستانی در این تجمع دست به دست هم دادند و ضمن نشان دادن فرهنگ بالای خود، کاری کردند تا شاهد هیچ گونه مشکلی در زمان برگزاری این گردهمایی نباشیم .وی درعین حال خطاب به موافقین طرح انتقال آب کارون گفت که موافقین این طرح به صورتی عمل نکنند که در آینده به عنوان ظالمین محیط زیست شناخته شوند .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
کربلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
comment
0
1
comment درود بر خانه ی کشاورز و انجمن صنفی کشاورزان خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار