شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون زیرذره بین شانزدهم شهریور خود نوشت:

شورا و cancel جلسات !
همانطور که پیش بینی می شد جلسه ی انتخاب هیات رییسه شورای اهواز به دلیل اختلاف نظر دو طیف نزدیک به هم که اقلیت و اکثریت نامیده می شوند بر سر انتخاب رییس کنسل شد و باز هم اختلاف نظر بر منافع مردم برتری یافت. انتخاب هیات رییسه به 31 شهریور موکول شده و این بدان معناست که بار دیگر جلسات پیدا و پنهان در وقت و بی وقت بر روی ریاست شورا متمرکز می شود و مشکلات شهری در اولویت بعدی قرار خواهد گرفت. امیدواریم این "کنسلی" همچون آبستراکسیون های شورای سوم به یک رویه تبدیل نشود.

موضع جنجالی ِناصری تا پا در میانی شمخانی و تدبیر شیخ سعادت نیا
در نشست "کنسل شده" شورای شهر اهواز سخنانی رد و بدل شد که ذره بین به عنوان یک رسانه بی طرف فارغ از درستی یا نادرستی و بی هیچ قضاوتی، آن را منتشر می کند تا مردم خود به آنچه در شورا می گذرد پی ببرند و قضاوت نمایند:
پرهیز از جلسات شبانه : ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز که چندی پیش به دلیل خلف وعده برخی اعضا، هشدارهای نصیحت گونه ای داشت این بار نیز با مشخص نشدن هیات رییسه، هم با طنز و کنایه سخن گفت و هم هشدار شدیدالحنی داد. وی گفت که خیلی از دوستان خارج استان مدام با کنایه و خنده از بنده احوال شورای شهر را می پرسند و گاها به طنز می گویند: شما همیشه در حال تغییر شهردارید! 
وی اعضای شورا را از برگزاری جلسات شبانه و محفلی برحذر داشت و گفت که با تضاد و لجبازي نمي‌شود رييس شورا را برگزيد. در نهايت تنها يك نفر از شما رييس خواهد شد.
موضع جنجالی علی ناصری! : شاید جنجالی ترین سخنان نشست شورا مربوط به علی ناصری بود. وی تقاضای کنسل شدن انتخاب هیات رییسه داشت از دست های پرده سخن گفت. وی گفت که دریابان شمخانی طی تماسی با بنده درخواست كرد كه اگر با سید خلف موسوی مشكل شخصی دارید این مشكلات را كنار بگذارید و اگر در شهرداری قانون‌شكنی و مسئله‌ای مشاهده نمودید حق ندارید كوتاه بیایید. 
وی این را هم گفت که از مدیركل اطلاعات استان، مجموعه بازرسی، نمایندگان خبرگان رهبری و مجلس می‌خواهیم جلوی كارشكنی‌ها را بگیرند.
خانه تکانی در شورا : در حاشیه این نشست شیخ سعادت نیا که خواستار کنسل شدن انتخاب هیات رییسه بود به ذره بین گفت که شورای شهر نیاز فراوانی به خانه تکانی در خط و مشی دارد و تقابل ها باید از بین برود.
جلسات شبانه زندگی را از اعضا گرفته : رامی علاسوند رییس شورای شهر اهواز هم گفت: جلسات شبانه در خصوص هیات رییسه نزدیک به 6 ماه است که برگزار می شود اما طی یک هفته اخیر، این جلسات به اوج خود رسیده که منجر به تهمت ها و افتراها شده است. 
وی این را نیز یادآور کرد که برخی از اعضا در طول تابستان به همراه خانواده های خود به مسافرت نرفته اند، بنابراین بهتر این بود که جلسه انتخاب هیات رییسه در پایان شهریور برگزار شود.
در ادامه جلسه پیشنهاد سعادت‌نیا مبنی بر برگزاری جلسه انتخاب هیات رییسه در روزی دیگر با امضای شش نفر به شورا عرضه شد كه در رای‌گیری، با 13 رای موافق تصویب و سرانجام با توافق کلیه اعضا، به روز دوشنبه 31 شهریور ماه موکول شد.

بازگشت حسن زاده به صنعت و معدن
پس از کنار رفتن امیرحسین نظری رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و سرپرستي محمدی وكيل، طي حكمي از سوي نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، سيد نوراله حسن زاده مدير دوره اصلاحات مجددا به رياست اين سازمان مهم و کلیدی منصوب شد. 
وی پیش از این رییس دانشگاه علمی و کاربردی و سازمان صنعت و معدن خوزستان بود. امید می رود با انتصاب مهندس حسن زاده که درک عمیقی از بازار کار و بالاخص صنایع دارد بیش از پیش بتواند در هدایت این سازمان عریض و طویل نقش ایفا کند.

تلاش برای انتصاب یک خوزستانی
شنیده های ذره بین حاکی از آن است که از سوي عده اي از نمايندگان رايزني هاي گسترده اي با وزير صنعت و معدن براي انتصاب اميرحسين نظري به رياست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كهگيلويه و بويراحمد در حال انجام است. نظري تقریبا سه سال سکاندار سازمان صنعت و معدن خوزستان بود که دو سال آن به زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد برمی گردد.

جای خالی آموزش صاعقه زدگی !
شاید تعجیب کنید اگر بشنوید که صاعقه در ایذه 20 نفر را بی سرپرست کرده است! اما این خبر صحت دارد و چندی پیش در حومه شهرستان ایذه ، صاعقه جان چهار شهروند را در دم گرفت و چندین خانواده را بی سرپرست کرد.
هر چند مدیرعامل هلال احمر و مدیریت ستاد بحران با حضور در خانه این عزیزان از دست رفته ، از بازماندگان دلجویی کردند اما این سوال مطرح می شود که وظیفه ستاد مدیریت بحران و نقش پیشگیرانه آن ها در چنین حوادثی چیست؟ آیا نمی شود با کمی "آموزش" در نقاط حادثه خیز، از چنین فجایعی جلوگیری کرد؟ پیش از حوادث باید به فکر بود نه پس از آن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار