اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۶۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
پس از کش و قوس های فراوان و بروز شایعات مختلف پیرامون تغییر ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان سرانجام در اولین روز شهریورماه سال جاری بود که خبر برکناری امیرحسین نظری از ریاست سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان روی خروجی خبرگزاری های رسمی استان قرار گرفت. این خبر به سرعت جالب توجهی در شبکه های اجتماعی واتس آپ ، وایبر و ... منتشر شد.

پس از کش و قوس های فراوان و بروز شایعات مختلف پیرامون تغییر ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان سرانجام  در اولین روز شهریورماه سال جاری بود که خبر برکناری امیرحسین نظری از ریاست سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان روی خروجی خبرگزاری های رسمی استان قرار گرفت. این خبر به سرعت جالب توجهی در شبکه های اجتماعی واتس آپ ، وایبر و ... منتشر شد.

در این خبر سیدمهرداد محمدی وکیل به عنوان سرپرست این سازمان عریض و طویل و پرمشغله معرفی شده است. اما تحلیلگران مسائل استان به خوبی می دانستند که گزینه اصلی ریاست سازمان ، کسی جز سیدنوراله حسن زاده مدیرکارکشته و باتجربه استان نیست. تنها دوهفته زمان لازم بود که این شایعه رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت و در اولین روزهفته این خبر رسانه ای شد که سرانجام سیدنوراله حسن زاده از سوی وزیر باتجربه صنعت، معدن و تجارت به عنوان رییس سازمان صنعت و معدن خوزستان منصوب شده است.

بلافاضله زمان و مکان  مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان نیز روی خروجی خبرگزاری های استان رفت. این آیین در ساعت یازده و سی دقیقه شانزدهم شهریورماه با حضور دو معاون این وزراتخانه که اتفاقا یکی از این معاونین چهره نام آشنای استان و نماینده سابق مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بود برگزار شد.

بنرها و پلاکاردهای زیادی حاوی تبریک وخوش آمدگویی به رییس جدید سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان حجم زیادی از نمای  بیرونی و داخلی  ساختمان اداره کل صنعت ، معدن و تجارت خوزستان را به خود اختصاص داده بود.

یزدانی معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت و سیداحمد آوایی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت مهمانان این مراسم بودند. هم چنین آیت اله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر در مجلس، امیدحاجتی معاون برنامه ریزی استاندارخوزستان،ارزانی بیرگانی فرماندار شهرستان اهواز ، اخلاق محمدیان مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان و جمعی ازمدیران استانی نیز در این مراسم حضور داشتند.

سید نورالله حسن زاده پس از چهار سال دوری از سازمانی که سابقه 10 ساله در آن داشت بار دیگر سکان مدیریت صنعت ، معدن و تجارت خوزستان را در دست گرفت و رسما معارفه شد. برای معارفه ایشان  دو معاون وزیر نیز آمده بودند که یکی از آن ها سید احمد آوایی نماینده سابق دزفول بود که در حال حاضر معاونت امور حقوقی وزارتخانه صنعت را برعهده دارد. یزدانی نیز دیگر معاون وزیر بود که صحبت هایش با کف و هورای حاضرین مواجه شد. وی در حالی که برخی آمار و ارقام را ارائه می کرد با کنایه گفت که این دولت هیچ گاه آمارهای غلط و اشتباه را به خورد مردم نمی دهد و از فضای نقادی نیز استقبال می کند. وی از اصحاب رسانه  درخواست کرد تا مشی سوالی خود را ادامه دهند چراکه هیچ گاه اختیار سوال از آنها در این دولت گرفته نخواهد شد، این گفته یزدانی موجب شد تا حضار در جلسه به وجد آمده و او را حسابی مورد تشویق قرار دهند. یزدانی از بیکاری سرسام آور خوزستان نیز غافل نشد و گفت که نرخ بیکاری در شان این استان نیست چرا که این استان سرشار از منابع طبیعی و پتانسیل های فراوان است که با کمی تدبیر می توان بر مشکل بیکاری فائق آمد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات امیرحسین نظری رییس پیشین سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان از سیدنوراله حسن زاده رییس جدید این سازمان به عنوان مدیری باتجربه و کاردان و از سلاله سادات یاد کرد.

عبدالرحمن سلیمانی رییس اتاق بازرگانی و کشاورزی اهواز نیز در این مراسم همانند دیگر مراسمات  اینچنینی به ارائه آخرین آمار در خصوص وضعیت اقتصادی استان می پردازد که معمولا اخبار خوشایندی نبود. 

رييس اتاق بازرگاني اهواز در اين مراسم گفت: در شرايط سخت چند سال گذشته متاسفانه واحدهاي صنعتي استان از 3 هزار واحد به 2 هزار واحد كاهش يافت. در اين شرايط بانک‌ها براي جبران عقب‌ماندگي در اعطاي تسهيلات كم كاري كردند.

وي افزود: متاسفانه بانك‌ها از فعاليت‌هاي خود منحرف و با سرمايه‌گذاري به بنگاه‌داري پرداختند، به گونه‌اي كه ميزان تسهيلاتی كه بانك‌ها در سال‌گذشته به متقاضيان پرداخته‌اند  25 درصد كاهش يافته است.

 رييس اتاق بازرگاني اهواز اظهاركرد: چرا علي‌رغم وجود سرمايه‌گذاري فراوان در استان حجم بيكاري در بنگاه‌ها و صنايع به مرز بحران رسیده که علت آن این است كه استان در برنامه‌ريزي اقتصادي براي صنعت برنامه‌اي نداشته است.

در ادامه معاون توسعه مديريت منابع و امور استان‌ها وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به منابع و پتانسيل‌هاي موجود در خوزستان، اين ميزان بيكاري شايسته آن نيست و استان با وجود دارابودن بنادر و گمركات مختلف و بازارچه‌هاي مرزي یقيناً نبايد در چنين وضعيتي باشد.

علی يزداني عنوان‌كرد: 87 هزار پروانه بهره‌برداري با 2.5 ميليون نفر اشتغال در كشور صادر شده كه 2 هزار و 300 واحد صنعتي آن مربوط به خوزستان است كه از جمله استان‌هاي مهم صنعتي كشور به شمار مي‌رود.

وي افزود: وضعيت نامطلوب واحدهاي صنعتي در همه‌ي استان‌ها يكسان است؛ به گونه‌اي كه در برخي استان‌ها واحدهاي صنعتي با ظرفيت 30 درصد و در برخي دیگر با ظرفيت بيش از 50 درصد فعال هستند.

معاون وزیرت صنعت، معدن و تجارت بيان‌كرد: در حال حاضر خوزستان با دارابودن 580 اتحاديه صنفي و 3 اتاق بازرگاني سهم به‌سزايي در اقتصاد كشور دارد.

مچنين اميد حاجتي، معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان در اين مراسم اظهاركرد: 30 درصد از توليد ناخالص داخلي استان و 28 درصد از شاغلين در بخش صنعت هستند. بنابراين اهميت اين بخش كاملاً نمايان است.

وي با اشاره به انتظارات استانداري از مدير جديد سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در غالب بسته حمايتي خوبي كه دولت براي خروج از ركود تدوين كرده، انتظار مي‌رود از صنايع حمايت لازم صورت گيرد.

 معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان تصريح‌كرد: بررسي‌ها نشان داده به جز چند واحد بزرگ همه واحدهاي صنعتي متوسط و كوچك استان با ظرفيت زير 40 درصد كار مي‌كنند و بايد از وضعيت موجود خارج شوند و توليد زياد و اشتغال بلندمدت داشته باشند.

 حاجتي خاطرنشان‌كرد: ‌در بسته‌ خروج از ركود عمدتاً به سرمايه‌گذاري و ظرفيت‌هاي جديد توجه مي‌شود و بنابراين انتظار مي‌رود علي‌رغم ايجاد ظرفيت‌هاي جديد براي صنايع موجود نيز حمايت‌هایي در نظر گرفته شود.

 وي بيان‌كرد: برنامه آمايش استان به مرحله تصويب رسيده و توزيع فعاليت اين برنامه با توجه به توان اكولوژيك و بهينه انجام مي‌شود.

 معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان با اشاره به تنوع‌بخشی صنايع استان اظهاركرد: عمده صنايع ما فلزي و پتروشيمي است و اين محدوديت آسيب‌پذيري بيشتري براي آن‌ها ايجاد مي‌كند. بنابراين معرفي و ايجاد صنايع جديد و ايجاد صنايع ميان‌دستي و پايين‌دستي باید در دستور كار قرار گيرد.

 حاجتي تصريح‌كرد: استراتژي ديگري كه بايد در فرايند توسعه صنايع استان به آن توجه شود، توسعه صنايع ويژه صادرات، يعني توليد محصولات به قصد صادرات است.

وي عنوان‌كرد: ساماندهي و انتقال صنايع مزاحم به شهرك‌هاي صنعتي نيز از برنامه‌هاي ديگري است كه بايد به آن پرداخته شود.

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان افزود: بايد برنامه مشخصی براي توسعه صادرات غيرنفتي استان تدوين كنيم، زيرا در حال حاضر 80 درصد صادرات ما پتروشيمي است كه از اسكله مخصوص خود و 20 درصد ديگر به عراق صادرات مي‌شود. بنابراين كشورهاي هدف صادرات ما بايد بيشتر شود.

در ادامه ریاست سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: اولین نگاه و اولویت ما در این جایگاه راه اندازی مجدد صنایع بزرگ غیر فعال نظیر لوله ساری خوزستان، تصفیه شکر اهواز، کاغذسازی کارون و کارخانه قند دزفول بود که با اهتمام ویژه دولت این مهم مورد پیگیری قرار گرفت و امروز شاهد راه اندازی مجدد این کارخانجات هستیم. 

امیرحسین نظری ادامه داد: طبق آمار و اطلاعاتی که بطور دقیق بدست اورده ایم برای آن 3 مکاه زمان گذاشته ایم، 2 هزار و 238 واحد صنعتی در استان وجود دارد که 65 درصد آنها با ظرفیت 10 تا 100 درصد مشغول بکار می باشند.

وی اضافه کرد: زمانی که وارد این سیستم شدم، شرایط بسیار بحرانی بود، چراکه تحریم ها اوج گرفته بودند و هدفمندی یارانه ها آغاز شده بود، همین موضوع ها موجب شده بود تا در واردات کالاهای اساسی دچار مشکلات عدیده ای شویم. نظری بیان کرد: هنوز خاطرم هست روزی را که برای تامین کالای اساسی استان مسیر اهواز به بندرامام را 5 بار طی کردم و 3 شبانه روز را برای آن در بندرامام مستقر شدیم. این تلاش ها صرفا در جهت تامین گندم کل کشور و تامین کالاهای اساسی مردم استان انجام پذیرفت.

وی افزود: وضعیت بازار متلاطم بود اما از صنعت هیچ گاه غافل نماندیم، در این راستا به تک تک واحدهای صنعتی موجود در شهرهای استان دعوت نامه اراسال کردیم تا در نشست های اختصاصی به رفع مشکلات آنها بپردازیم. اگرچه رفع کلیه امشکلات امکان پذیر نبود، اما در حد توان به مشکلات و موانع آنها رسیدگی می کردیم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۵
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
0
1
comment خخخخخ
برچسبها :علیرضا عبدالله نژاد
ربطش چی بود؟
راست میگی منتشر کن
comment
ايرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
1
1
comment اميدوارم در سايه درايت و تخصص اين مدير آگاه،كاردان و خوش نيت شاهد پيشرفت در بخشهاي تخصصي زير پوشش سازمان مذكور باشيم.در ضمن اين انتخاب شايسته را به همه مردم آگاه و خونگرم خوزستان شاد باش مي گويم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
1
4
comment دیر آمدی ، اما خوش آمدی
comment
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
0
2
comment جناب مهندس حسن زاده خوش آمدید.
comment
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
1
0
comment با آرزوی سلامتی برای آقای نظری
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار