شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱

مسؤول انجمن دوسداران ميراث فرهنگي آبادان و خرمشهر گفت: ساختمان هلال احمر خرمشهر در اواخر دوره قاجار توسط شرکت نفت ایران و انگلیس در محوطه‌ای مشرف به رودخانه کارون که امروزه میان خیابان فردوسی و جاده ساحلی واقع شده ساخته شد.

اميد نوري در بيان كرد: این ساختمان توسط بنا و کارگران ایرانی و با نظارت مهندسان شرکت مذکور به صورت دو طبقه با حدود 20 اتاق در زمینی به مساحت 885 متر زیربنا و با مصالحی از قبیل آجر، گچ، آهن و چوب احداث شده است.

وی افزود: این ساختمان از جمله ساختمان‌های حکومتی شیخ خزعل بوده که در طول تاریخ کاربری‌های گوناگونی از جمله کنسولگری بریتانیا، محل پذیرايی مهمانان عالی رتبه، فرمانداری، انبار تدارکات داشته که در نهایت از آن به عنوان ساختمان هلال احمر استفاده شده است.

نوری خاطرنشان كرد: این بنا در 16 آبان 1379 به شماره 2845 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و از سال 1387 مرمت آن توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان آغاز شد كه انتظار می‌رود کار مرمت این بنای تاریخی با سرعت بیشتری پیگیری و خاتمه یابد.

اين دوستدار ميراث فرهنگی خاطرنشان كرد: بر اساس بررسي‌های به عمل آمده امکان استفاده از این بنا به عنوان مرکز آموزش صنایع دستی و همچنین بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی در شهرستان خرمشهر وجود دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار