اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
به قلم: دکتر حسن دادخواه-مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه

نقش آفرینی و خدمت رسانی و شرکت دانشگاه شهید چمران اهواز و اقشار دانشجو، کارکنان و اعضای هیئت علمی آن در دفاع مقدس در زمینه های زیر بوده است:
امور بیمارستانی و درمانی: در بیمارستان های دانشگاه و بیمارستان های صحرایی و آسایشگاه هایی که در زمان های حمله در دانشکده کشاورزی راه اندازی می شد؛ به امور درمانی و پزشکی مجروحان جنگی رسیدگی می شد.(لازم به یادآوری است که در دوران دفاع مقدس دانشگاه علوم پزشکی از دانشگاه شهید چمران هنوز جدا نشده بود).
* استفاده رزمندگان و لشکرهای رزمی از دانشکده تربیت بدنی و کتابخانه مرکزی جهت استقرار نیروهای پشت جبهه.
1. استفاده سپاه پاسداران اهواز و استان خوزستان و سپاه منطقه 8 کشوری از مهمانسرای دانشگاه جهت استقرار نیروهای فرماندهی و ستاد.
2. اعزام دانشجویان و کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه به جبهه و شرکت آنان در عملیات های گوناگون در قالب گردان رزمی دانشگاه.
3. در ارگان هایی مانند جهاد سازندگی و سپاه پاسداران در رده های فرماندهی، مسئول قرارگاه، فرمانده گردان و رزمنده.
4. انجام چند طرح تحقیقاتی آبی- خاکی از سوی اعضای هیئت علمی که رابطه مستقیمی با جنگ داشت.
5. تولید آثار ادبی مانند شعر و نثر و ترجمه اسناد و مدارک از عربی به فارسی و ترجمه اخبار به انگلیسی و همراهی با خبرنگاران خارجی از سوی دانشجویان و اعضای هیئت علمی.
6. چاپ و انتشار اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی در رابطه با جنگ در اداره چاپ و انتشارات دانشگاه.
7. حضور و استقرار رزمندگان ستاد جنگ های نامنظم به فرماندهی شهید دکتر چمران در دانشگاه.
8. همکاری انجمن اسلامی دانشجویان با شهید سید حسین علم الهدی در راه اندازی بسیج سپاه پاسداران اهواز از طریق استقرار در مساجد اهواز و تاسیس پایگاه های مختلف بسیج در مساجد.
9. از رهگذر نقش آفرینی دانشگاه شهید چمران اهواز در جنگ، تعداد زیادی از دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه تا رده های فرماندهی جنگ ارتقا یافتند. مانند سردار علی شمخانی، سردار شهید مصدق طاهری، دکتر مهدی بخشنده، دکتر مسعود صفایی مقدم، دکتر مهدی قمشی، سردار شهید مجید بقایی، سردار شهید غلامعباس مکوندی و شهید حسین پژوهنده و دیگران.
روح رفتگان شاد باد!
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
بهزادشیخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
comment
0
0
comment به نظرحقیر استاد دادخواه بسیاری از فعالیتهای دانشگاه جندی شاهپور را بر نشمرده اند رایی ازجمله مقر لشکر 14 امام حسین و 8نجف استفاده از فضای دانشگاه به عنوان بیمارستان صحرایی استفاده از آشپز خانه دانشگاه در اختیار بو دن مهمانسرای دانشگاه برای اعزام مبلغ و ....کاش می شد یک کار جامع و تحقیقاتی دز این خصوص انجام داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار