اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
دکتر محمد ابراهیم مداحی:
مداحی با اشاره به وجود تفاوت در مدیران گفت :مدیران ما از نظر نوع نگاه به آینده با هم متفاوتند . مدیری که آینده نگری دارد در اصل فرصت محور است .چنین مدیرانی قدرتمند می شود و مدیری که آینده نگری نداشته باشد مشکل محور است.
محمد ابراهیم مداحی ، رئیس هیئت رئیسه ی سلسله برنامه های اقتصاد مقاومتی در کارگاه علمی آموزشی اقتصاد مقاومتی  که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان  برگزار شد  با اشاره به اینکه در کشورهایی که اخلاق و مسائل انسانی رعایت نمی شوند و ما آنها را از نظر معیارهای انسانی قبول نداریم پیشرفت بالایی مشاهد می شود ، افزود : در چنین کشورهایی جنس علم از جنس قدرت است و در آینده خواهیم دید که کشوری مثل چین به جای امریکا ، در صدر قدرت اول جهان قرار می گیرد و در سال 2040 نیز کشور هندوستان کانون قدرت را به سمت خویش تغییر خواهد داد و جایگزین قدرت اول جهان می شود! 
وی در تحلیلی به تفاوت میان دین و علم اشاره کرد و گفت : در علم رابطه ی افقی بین پدیده ها و در دین رابطه ی عمودی بین آنها مورد بررسی قرار می گیرد.و مبدا هر دو نیز خداست که در اولی به صورت عقل و در دومی به صورت وحی ظاهر شده است. 
رئیس کمیسیون نخبگان با اشاره به سه مولفه ی جهان دانی ، جهان داری و جهان آرایی که بشر را به سمت قدرت رهنمون می سازد ، خاطر نشان کرد : با مراجعه به قرآن کریم نیز در می یابیم قدرت مشروع در بعد فردی، فرد را به تعالی می رساند و در بعد اجتماعی ،سبب شکل گیری تمدن در جوامع می شود و از مولفه هایی که سبب پیشرفت ملت ها و کسب قدرت توسط آنها می شود می توان به همگرایی ، چشم انداز و آینده نگری اشاره کرد.
وی با اشاره به وجود تفاوت در مدیران گفت :مدیران ما از نظر نوع نگاه به آینده با هم متفاوتند . مدیری که آینده نگری دارد در اصل فرصت محور است .چنین مدیرانی قدرتمند می شود و مدیری که آینده نگری نداشته باشد مشکل محور است.
وی همچنین گفت : در اقتصاد مقاومتی با توجه به تکانه هایی مثل تورم اقتصادی ، کمبود نقدینگی ، تحریم ها و بلایای طبیعی زندگی افراد بهبود پیدا می کند.
وی با اشاره به دیدگاه بزرگان در دین و نظام اسلامی تصریح کرد : هدف ما از انقلاب اسلامی تنها مبارزه با شاه نبود . ما انقلاب کردیم تا با فقر ، بیکاری ، تبعیض نیز مبارزه کنیم و زمینه را برای شکل گیری یک تمدن غنی در بعد اجتماعی فراهم کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار