امروز صبح وقتی از درب ورودی شرکت مخابرات خوزستان عبور می کردم متوجه شدم شرکت مخابرات خوزستان موفق به دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان گردیده ، در مرحله اول این موفقیت بسیار خوشحال کننده است و باید به مسئولان محترم مخابرات برای این موفقیت تبریک گفت اما آیا این عناوین و گواهینامه ها واقعی است ؟!
برای روشن تر شدن ذهن شما خوانندگان محترم روایتی واقعی را تعریف می کنم که همین چند روز گذشته برای خودم اتفاق افتاده امیدوارم شما خوانندگان عزیز خودتان قضاوت کنید .
حدود 5 سال است که مشترک اینترنت پرسرعت یا همان ADSL یکی از شرکت های معتبر خصوصی هستم ، اخیرا بدلیل جایجایی منزل مسکونی ام ناچار شدم برای تعویض خط اینترنت به شرکت مورد اشاره مراجعه کنم ، متصدی مربوطه بعد از طرح درخواست من اعلام نمود که متاسفانه در مرکز مخابراتی ولیعصر ( زیتون کارمندی ) پورت خالی نداریم ! حداقل 2 و حداکثر 4 ماه طول می کشد تا مخابرات برای ما در مرکز مربوطه امکانات فراهم نماید ! از او سئوال کردم فقط این مرکز در اهواز این مشکل را دارد یا همه مراکز اینگونه هستند ؟ پاسخ دادند این مشکل همه مراکز است و فقط به ما هم اختصاص ندارد بلکه همه سرویس دهنده ها غیر از شرکت مخابرات با مشکل عدم وجود امکانات در مراکز روبرو هستند یا باید صبر کنید یا از خیر اینترنت ADSL گذشته و یا اینکه مشترک مخابرات شوید !
خیلی عجیب بود که چرا شرکت مخابرات در برخورد با شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت اینگونه ناعادلانه برخورد می کند ، واقعیت را بخواهید من باور نکردم اما به توصیه یکی از دوستان به یکی از نمایندگی های فروش اینترنت مخابرات خوزستان مراجعه کردم ، متصدی فروش همان روایت قبلی را تعریف کرد که مخابرات فعلا امکانات ندارد و مدت زمانی طول می کشد که پورت در اختیار ما قرار دهند اما چون ما نماینده شرکت مخابرات هستیم ، این مسئله برای ما تسریع می شود .
به هر حال من هم خوشحال از اینکه لازم نیست چند ماه صبر کنم ، مراحل ثبت نام را انجام دادم از آن روز تا امروز حدود 20 روز گذشته است و متاسفانه نه اینترنت من وصل شده و نه کسی پاسخگوست ؟!!!
متصدی خدمات پشتیبانی اینترنت آشنای اول یا همان مخابرات همه چیز را به نمایندگی فروش ارجاع می دهد ، نمایندگی فروش مشکل را عدم پاسخگویی مرکز مخابرات ولیعصر اعلام می کند و البته شماره های مرکز مخابرات ولیعصر هم همچنان مشغول است جالب تر اینکه در ابتدای هر تماس تلفنی با مراکز مورد اشاره اپراتور اعلام می کند برای تکریم ارباب رجوع این مکالمه ضبط می شود ، پیشنهاد می کنم جناب آرمات نوار این مکالمات را درخواست کرده و شخصا ملاحظه بفرمایند !
البته من هیچگاه منکر خدمات ارزنده شرکت مخابرات در این سالها نیستم و اتفاقا قدردان زحمات همه عزیزان زحمت کش و پرسنل خدوم شرکت مخابرات خوزستان می باشم از طرفی طرح این مشکل شخصی نبوده و مشکلی شایع و فراگیر است و با مراجعه به یکی از دفاتر فروش اینترنت پر سرعت در سطح شهر اهواز می توان پی به عمق ماجرا برد .
امیدوارم حالا که شرکت مخابرات خوزستان موفق به اخذ گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده شده حداقل به حقوق مشترکین اینترنت در اهواز احترام گذاشته بجای انحصاری کردن امکانات خود با گسترش ظرفیت های مراکز فضایی رقابتی برای همه سرویس دهندگان کشور فراهم نماید.
پی نوشت : تمام مدارک و اسناد موارد اشاره شده موجود بوده و در صورت پیگیری نهاد ها یا ارگان های ذیربط قابل ارائه خواهد بود.
فرهاد نورآباد؛ (فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو موسس ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در خوزستان )
تازه ای کاش کیفیت سرویس مخابرات هم قابل قبول بود و آدم دلش نمی سوخت ...