شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۱۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
شوشان از جلسه شورا گزارش می دهد +حاشیه ها
جانعلی خورشیدی با تاکید بر همکاری شهرداران مناطق اهواز در پروژه ی مهر از سید خلف موسوی خواست تا مرخصی شهرداران را در آستانه ی بازگشایی مدارس لغو کند.وی اظهار داشت که با توجه نبود سرانه در مدارس خانواده ها در تامین امکانات مالی به مدارس کمک کنند . وی همچنین گفت : انتظار می رود تدابیری از سوی شهرداری و فرمانداری برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در مهرماه اندیشیده شود .
شوشان- سارا ممبینی : پنجاه و چهارمین جلسه ی علنی شورای شهر اهواز در سالن جلسات این شورا و با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی برگزار شد.

 در این جلسه لوایح نرخ خدمات رانندگان تاکسی ، انتقال حساب های شهرداری به بانک شهر و مساعدت به د الف به میزان یک میلیون تومان مورد تصویب نمایندگان مردم اهواز در شورای شهر واقع شد.
همچنین نرخ سرویس مدارس مطابق طرحی که از سوی شورای شهر ارائه شد ،نسبت به سال قبل 25 درصد افزایش یافت و مقرر شد مدارس حق گرفتن علی الحساب را ندارند . در عین حال طی لایحه ای حق السهم تاکسی رانی به میزان 2 درصد ، آموزش و پرورش به میزان4 درصد و پیمانکاران به میزان 6 درصد تعیین شد که در صحن علنی شواری شهر با اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت . 

علی ناصری : شهردار باید هر سه ماه یک بار درباره ی بودجه گزارش بدهد 
علی ناصری به عنوان ناطق پیش از دستور در پنجاه و چهارمین جلسه ی علنی شورای شهر اهواز اظهار داشت : رسالت اصلی ما در شورای شهر انتخاب یک شهردار خوب برای شهر اهواز همچنین تصویب و نظارت برروند تخصیص بودجه است .

وی خاطر نشان کرد : وظیفه ی شورای شهر سهم خواهی و سهم دادن نیست بلکه باید با استفاده از نخبگان سند چشم انداز 20 ساله را برای شهر اهواز تنظیم کند و نقشه ی راه را مشخص سازد . این عضو شورا ، شهرداری را موفق دانست که مطابق با بودجه عمل کند و از شهردار اهواز خواست هر سه ماه یک بار درباره ی بودجه به شورای شهر گزارش دهد .

طبق اعلام دستور کار این جلسه که از سوی رامی علاسوند رییس شورای شهر اهواز اعلام شده بود قرار بود آقایان هدایت اله ممبینی و حجت مظفری نیز به ایراد نطق قبل از دستور خود بپردازند که این دو عضو شورا در این حلسه حضور نیافتند.

در حاشیه ی پنجاه و چهارمین جلسه ی شورای شهر اهواز : 

ناجی سواری با انتقاد از وضعیت نامناسب بازارچه ی کیان گفت : مدارس مجاور بازارچه ی کیان به خاطر وجود دستفروش ها تعطیل هستند و مدیران مدارس کیان واقع در ابتدای کوی علوی از بازارچه های سنتی و قدیمی این منطقه شاکی هستند که از شهردار تقاضا داریم به وضعیت این بازارچه رسیدگی کند.

عاشور سواری دیگر عضو شورا نیز اظهار داشت معضلات ایجاد شده توسط بازارچه ی کیان باید در شورای تامین استان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و تا قبل از شروع سال تحصیلی در این خصوص تعیین تکلیف شود . 

جانعلی خورشیدی با تاکید بر همکاری شهرداران مناطق اهواز در پروژه ی مهر از سید خلف موسوی خواست تا مرخصی شهرداران را در آستانه ی بازگشایی مدارس لغو کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت که با توجه نبود سرانه در مدارس خانواده ها در تامین امکانات مالی به مدارس کمک کنند . وی همچنین گفت : انتظار می رود تدابیری از سوی شهرداری و فرمانداری برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در مهرماه اندیشیده شود .

حسین حیدری در پنجاه و چهارمین جلسه ی علنی شورای شهر اهواز گفت : مشکلات شهر اهواز باید الویت بندی شوند ومصوبات ما باید منطبق با سیاست های دولت و در جهت کاهش تورم باشد . وی ملاک صحبت در خصوص تورم را شاخص های اعلام شده توسط بانک مرکزی دانست و تصریح کرد : نمی توان به آمار غیر رسمی در این خصوص استناد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم نظارت بر راننده های سرویس مدارس گفت :پدر خانواده با یک مدرسه قراداد می بندد ولی در طی سال تحصیلی خودرو خود را برای سرویس دهی به دانش آموزان در اختیار پسر جوانش قرار می دهد که ما شدیدا به این روند معترضیم بخصوص در دبیرستان های دخترانه باید گزینش رانندگان با حساسیت بیشتری انجام شود.

جمشید سلحشور در این جلسه گفت : ضلع شمالی پل سوم اهواز تا آخر شهریور ماه تعریض می شود  و سه چهار هفته زمان لازم است تا پس از سنجش مقاومت مورد بهره برداری قرار بگیرد. وی همچنین با انتقاد از عدم پاسخگویی برخی مدیران در شهرداری اظهار داشت:پاسخگویی وظیفه ی مدیران است و باید همیشه در دسترس باشند.

غلامرضا سبز علی نرخ مصوب برای سرویس مدارس را ماهی 55 هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ تاکسی ، مینی بوس و اتوبوس متفاوت است و کلیه ی نرخ ها براساس فاصله ی محل سکونت دانش آموز با مدرسه تعیین می شود .

سید محمد جواد رضوی مسئولیت ایاب و ذهاب دانش آموزان را از وظایف مدیران ندانست و اظهار داشت : مدیر و معاون وقت این را ندارد که کنار اتوبوس بایستد و بر سوار و پیاده شدن دانش آموزان نظارت کند بلکه نظارت از وظایف ناظران تاکسیرانی است که برای انجام وظیفه حقوق دریافت می کنند .

آذر زمان پور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز از شهرداری خواست 3 درصد حق آموزش و پرورش را پرداخت کند و به شهرداران مناطق تاکید کرد که نسبت به تکمیل پروژه مهر اقدام کنند .وی در عین حال از محول کردن وظیفه ی ایاب و ذهاب دانش آموزان به مدیران مدارس انتقاد کرد و گفت:وظیفه ی یک مدیر برنامه ریزی آموزشی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است نه اینکه تمام وقت و انرژی خود و پرسنلش را صرف نوشتن آدرس و سرو کله زدن با پیمانکاران سرویس های مدارس کند.

موسی ممبینی مدیر عامل سازمان تاکسی رانی اهواز در این جلسه گفت : من مدافع حقوق رانندگان تاکسی هستم و نادیده گرفتن زحمات آنها را درست نمی دانم.

وی افزود: تاکسی رانی و آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند به دانش آموزان خدمات رسانی کند و سایر نهادهای موازی نیز باید در این راستا کمک و همکاری کنند. 

در پنجاه و چهارمین جلسه ی شورای اسلامی شهر اهواز شعر خوانی اعضای شورا قبل از ایراد سخن قابل توجه بود که عنوان شد این شعر خوانی به خاطر بازگشایی مدارس و یادآوری خاطرات مدرسه انجام می شود .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
comment
0
2
comment پس چرا هیچکس حرفی از توزیع نشدن بنزین یورو4 در شهر اهواز نزد! خیلی دورنیست که بازهم باران های اسیدی و الوده بر سر مردم بخت برگشته باریدن بگیرد و چیزی در حد فاجعه اتفاق بیافتد؛پس واقعا کی میخواهیم عبرت بگیریم ؟!
comment
زیبا
|
France
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
comment
0
0
comment من به عنوان یکی از کارمندان شهرداری از شورای شهر خواهش دارم که به فکر مشکلات کارمندان این اداره باشند مثلا چرا باید پرسنل شهرداری عوارض خانه و عوارض خودرو پرداخت کند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار