اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۱۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
خبیر در آیین معارفه فرماندار خرمشهر:
خبیر ادامه داد: خرمشهر هنوز شرایط اقتصادی و عمرانی و به صورت کلی وضعیت قبل از جنگ خود را به دست نیاورده است و مردم این منطقه، از خدماتی که مردم سایر شهرستان‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند، برخوردار نیستند، اما جای امیدواری دارد که با فعالیت و تحرک منطقه آزاد اروند این عقب ماندگی‌ها را جبران کند.
معاون استاندار خوزستان بر لزوم همدلی و تعامل با منطقه آزاد برای رفع عقب ماندگی‌های منطقه تأکید کرد.
فرج‌الله خبیر در مراسم تودیع و معارفه فرماندار خرمشهر به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط منطقه در حال حاضر شرایط ویژه‌ای است و امروزه شاهد نا‌آرامی در بسیاری از کشورهای همجوار همچون سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جای خوشحالی است که در ایران شرایط به گونه‌ای است که نظام، حامی مردم و  مردم پشتیبان نظام هستند و هرگونه ناامنی از سوی نیروهای انتظامی سرکوب می‌شود و نتیجه نهایی این همدلی مردم و مسئولین  این است که ما اینک آرامش و ثبات را در منطقه احساس می‌کنیم.

معاون سیاسی استاندار خوزستان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس از رادمردی‌های شهدا یاد کرد و متذکر شد: دفاع مقدس درس مقاومت در برابر سلطه خارجی را به تمام جهان داد با این وجود خوزستان متحمل زیان‌های بسیاری نیز شد که به این آسانی قابل جبران نیستند.

وی از دست رفتن بخش عظیمی از نیروی انسانی کارآمد در منطقه را ضایعه‌ای جبران ناپذیر خواند و گفت: بخش مهمی از خسارت‌های جنگ، ضایعاتی است که در بخش نیروی انسانی و در حوزه‌های فکری، اقتصادی به منطقه خوزستان وارد شده است که ترمیم این ضایعات نیاز به زمان و سپری شدن سالهای متمادی دارد.

خبیر ادامه داد: خرمشهر هنوز شرایط اقتصادی و عمرانی و به صورت کلی وضعیت قبل از جنگ خود را به دست نیاورده است و مردم این منطقه، از خدماتی که مردم سایر شهرستان‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند، برخوردار نیستند، اما جای امیدواری دارد که با فعالیت و تحرک منطقه آزاد اروند این عقب ماندگی‌ها را جبران کند.

* انتصاب فرماندار جدید خرمشهر

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان مسئولیت سنگین خدمتگزاری به مردم را یادآور شد و ابراز داشت: مردم ولی نعمت ما هستند و امروز روز ویژه است که به ما یادآور می‌کند که باید خدمتگزاران صدیقی برای این مردم باشیم.

وی ادامه داد: باید همیشه این موضوع را بخاطر داشته باشیم که اگر مسئولیتی بر عهده ما گذاشته می‌شود به عنوان خدمتگزاری است و باید خدمت را به خوبی و با کیفیت مناسب انجام دهیم.

خبیر با اشاره به خدمات پیشین حیاتی فرماندار جدید خرمشهر اظهار داشت: «ولی الله حیاتی» از خانواده ایثارگران و نیروهای کارآمد وزارت کشور است که سابقه فعالیت موفق در انجام وظایف محوله را داشته است.

این مسئول همچنین در ادامه سخنان خود وظایف فرماندار جدید خرمشهر را برشمرد و یادآور شد: ایجاد هماهنگی در سطح شهرستان، برقراری امنیت مناسب برای کار، فعالیت و رونق در سطح شهرستان، داشتن برنامه برای اجرای طرح‌ها، سازماندهی کردن امور و داشتن توجه ویژه به سازمان‌های مردم نهاد از جمله اقداماتی است که فرماندار خرمشهر باید برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل باشد.

معاون سیاسی استاندار خوزستان عنوان داشت: امیدواریم بین تمام دستگاه‌ها تعامل مثبت و سازنده وجود داشته باشد، و شاهد حفظ جایگاه حقوقی همه و هماهنگی با منطقه آزاد اروند برای استقرار این سازمان در منطقه باشیم.

*فراهم‌سازی تدریجی شرایط استقرار قوانین منطقه آزاد اروند

خبیر به استقرار منطقه آزاد اروند اشاره کرد و اظهار داشت: با حاکم شدن شرایطی خاص در منطقه خرمشهر و آبادان حاکمیت منطقه طبق قانون به منطقه آزاد تعلق می‌گیرد.

وی متذکر شد: امیدواریم با پیشروی امور در قالب منطقه آزاد اروند شاهد فعالیت هایی خوب در منطقه باشیم که چراکه اگر این منطقه رشد و توسعه یابد اثرات آن نه تنها در منطقه که در کل استان و کشور مشاهده خواهد شد.

این مسئول برای منطقه آزاد اروند شرایط خوبی را پیش بینی کرد و عنوان داشت: هیچ منطقه‌ای از لحاظ شرایط جغرافیایی، استراتژیکی و زیرساختی با منطقه آزاد اروند برابری نمی‌کند و دایر کردن پروژه‌های خارجی در منطقه می‌تواند فرصت‌های بسیاری را ایجاد کند که امیدواریم اثرات اقتصادی آن متوجه همین منطقه باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در این نشست، پیشنهاد فراهم‌سازی شرایط افزودن پروازهای خارجی به لیست پروازهای فرودگاه آبادان را یک پیشنهاد سازنده خواند و تصریح کرد: با این اقدام شرایطی برای اقامت و درنگ سرمایه گذاران در منطقه فراهم شده و در ‌‌نهایت شرایط برای سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم می‌شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
رضا حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
comment
1
0
comment رئیس جمهور ، وزیر کشور،استاندار و یا معاون سیاسی استاندار که هر کدام از این دو فرد آخر دیگری را مسئول انتصاب فرمانداران می داند.
البته پیشتر از این ها که دولت و تشکیلات وزارت کشور قوام داشت فرمانداران بوسیله استاندار وبخشداران بوسیله معاون سیاسی انتخاب می شدند
comment
ابوعدنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
comment
1
0
comment آقا ما نمی دانیم چرا هروقت مسولین در مورد منطقه آزادبحث می کنند خصوصا در مورد زمینهای خرمشهروآبادان ،من یاد زمینهای نیشکرمی افتم که به اسم نیشکر بردند!!!
comment
رضا حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
0
0
comment آقای شوشان یا خانم شوشان خوب نیست که کامنت ها را لت وپاره کنید ببینید کامنت من به چه شکلی کار شده اصلأ سر وته کامنت معلوم نیست چیه اگه کارش نکنید بهتره
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار