اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
فرماندار ویژه آبادان مطرح کرد:
شهبازی افزود: در جلسه اخیری که با استاندار خوزستان داشتیم قرار شد تا با توجه به ظرفیت‌های استان و نقشی که این ظرفیت‌ها در تولید ناخالص ملی دارد، شوراهای آموزش و پرورش سراسر استان ماموریت یافتند که وضعیت را در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش ارتقا دهند.
فرماندار ویژه آبادان بر لزوم نظارت مستمر بر تحقق طرح تحول آموزش در آبادان تاکید کرد.

عزیزالله شهبازی در همایش بازگشایی واحدهای آموزشی که با حضور مدیران مدارس انجمن اولیا و مربیان، خیران، تشکل‌های غیر دولتی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبادان در محل تالار غدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، با درود بر روح شهدای آموزش و پرورش آبادان در دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: بر اساس ابلاغ استاندار خوزستان امسال زنگ شهدای آموزش و پرورش آبادان به طور همزمان در دوم مهر ماه در مدارس سراسر استان خوزستان به صدا درمی‌آید.

وی افزود: در جلسه اخیری که با استاندار خوزستان داشتیم قرار شد تا با توجه به ظرفیت‌های استان و نقشی که این ظرفیت‌ها در تولید ناخالص ملی دارد، شوراهای آموزش و پرورش سراسر استان ماموریت یافتند که وضعیت را در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش ارتقا دهند.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به جایگاه خوزستان در سطح کشور به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های مختلف‌اش از تولید 85 درصدی نفت کشور، 50 درصدی شکر کشور و 50 درصدی محصولات پتروشیمی کشور در خوزستان، رتبه دوم در تولید فولاد کشور، رتبه نخست کشور در تولید محصولات کشاورزی به میزان 14.2 میلیون تن، تولید 110 هزار مگاوات برق کشور، رتبه دوم کشور در تولید ناخالص ملی، رتبه نخست ارزش افزوده در صنایع نفت و گاز، وجود دو واحد پالایشگاهی و 10 واحد تولید نیشکر به عنوان جایگاه‌های مختلف خوزستان در عرصه ملی نام برد.

معاون استاندار همچنین از وجود پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع بزرگ، سه بندر دو کاره در بحث صید و صیادی و واردات، صادرات و تجارت، تولید محصول خرما و کشت میانه‌کاری به عنوان برخی از ظرفیت‌های آبادان نام برد و اظهار کرد: زمانی اقوام و مذاهب مختلفی در آبادان در جوار یکدیگر زیست می‌کردند.

شهبازی تصریح کرد: آبادان دروازه مدرنیته ایران در حوزه فرهنگی، اجتماعی، علمی، ورزشی و حتی پوشیدن لباس و غذا خوردن بوده است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد نشاط اجتماعی در میان شهروندان یادآور شد: بر اساس اسناد موجود در سال 57، 486 مرکز فرهنگی (سوای از مراکز شرکت نفت)، 111 مرکز دینی (زیر بنای فرهنگ)، 16 باب کتابخانه، پنج مرکز فروش مطبوعات، 15 باب سینما، پنج دفتر نمایندگی خبر و یک مرکز تهیه و تولید فیلم در آبادان وجود داشته است.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی کشور در تربیت نیروی انسانی و تحقق اهداف و سیاسی و اجتماعی نقش اساسی دارد. 

*افزایش 11 درصدی بودجه دولت در سال جاری

شهبازی با اشاره به افزایش 11 درصدی بودجه دولت در سال جاری از افزایش 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دولت به مبانی زیرساختی به خصوص در بحث آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارد.

معاون استاندار از نظارت بر امر آموزش، تقویت آموزش و حمایت از مدیران و تلاشگران امر آموزشی، تجزیه و تحلیل برنامه‌ها و قرار دادن آنها در اختیار آموزشگاه‌ها و استفاده از نظرات و دیدگاه‌های معلمان و پیشکسوتان آموزش و پرورش به عنوان محورهای اساسی و قابل توجه در بحث آموزش و پرورش آبادان نام برد.

وی افزود: ارتباط سازنده مدیران مدارس با اولیای دانش آموزان و افزایش تعامل با آنان، رصد شاخص‌های تربیتی و آموزشی کشور، استان و شهرستان و تلاش برای ارتقای آن شاخص‌ها در شهرستان، در مباحثی همچون کنکور، کمیت و کیفیت، نمرات و معدل از جمله کارهای قابل پیگیری و انجام در شهرستان به شمار می‌رود.

شهبازی اظهار کرد: رصد شاخص‌ها سبب ارتقای جایگاه آموزشی آبادان می‌شود.

فرماندار ویژه آبادان با تاکید بر شاداب‌سازی و زیباسازی فضای مدارس به لحاظ فیزیکی و روانی عنوان کرد: مدیران مدارس باید به بحث ارتقای سطح علمی دانش آموزان و بالا بردن شاخص‌ها به لحاظ کیفی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی یادآور شد: باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان اعم از نیروی انسانی غنی و آموزش دیده و سایر امکانات برای بهبود وضعیت  آموزش و پرورش آبادان استفاده شود.

معاون استاندار، تجمیع نظرات، پیشنهادات و امکانات دستگاه‌ها و ادارات شهرستان در راستای بهبود فضاهای آموزشی را خواستار شد و گفت: آموزش حقوق شهروندی، نظم و انضباط، ادب، نگه داشتن حرمت بزرگان، ایثار و تعاون از جمله وظایف آموزش و پرورش است که باید برای تحقق آنها بکوشد.

شهبازی خواستار توجه به ورزش دختران به ویژه در مدارس شد و افزود: باید کارگروهی ویژه برای ورزش مدارس به خصوص در بخش خانم‌ها تشکیل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار