شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۲

روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت : پیر در مشرق زمین، نماد تجربه و خرد است و مردم از صحبت او بهره های روحانی می برند. آنان همواره، روشنی بخش خانواده و سرشار از دوستی و ستایشند. همه کس در همه جا، دست محبّت و احترام بر سر آنان نهاده و در مجالس و محافل بالاتر از دیگران نشانده می شوند. هرچه بر سن و سال شان افزوده می شود، روحانیت شان را بیشتر می ستاییم.

آنها را گنجینه فناناپذیر خاطرات و شگفتی ها می دانیم،به خواستگاری فرزندان مان می فرستیم و در نزاع های خانوادگی آنان را میانجی می کنیم و در برابرشان زانوی ادب بر زمین می زنیم. در جامعه ما، پیر شدن موهبت است و هر کس را که به دعا یاد می کنند جمله «پیر شوی» را بدرقه راه وی می سازند.

اما پیر شدن برای عده ای از انسان ها جز غم و رنج فراموش شدن را بدنبال ندارد. نمونه آنها را در همجواری خودمان در خانه سالمندان می توانیم پیدا کنیم. آری چه خوب بود اگر حرمت آنان را متواضعانه پاس می داشتیم و چونان فرزندانی مهرورز، سبدسبد بر دامن شان گل می افشاندیم تا گل لبخند مهمان همیشگی لب های مهربان شان باشد. چه شایسته اما زوجی هنرمند بر خلاف سنت این روزها بجای برگزار کردن مراسم پیوند خود در یکی از سالن های مجلل در یک اقدام هنرمندانه و البته خداپسندانه تصمیم گرفتند شادی خود را با سالمندانی که همجوار ما در خانه ای موسوم به سالمندان به زندگی نه چندان زیبای خود ادامه می دهند و  تشنه محبت و احترام هستند تقسیم کنند. سخن از کار ارزشمند امید زمانی عزیز و همسرش است در روزگاری که محبت و دوستی به حراج گذاشته شده و صداقت و درستی در جامعه رنگ باخته است.

این زوج هنرمند در یک اقدام عملی و نه شعارگونه و نظری، مراسم آغاز زندگی مشترک خود را در یکی از خانه های سالمندان اهواز با شور و شعفی خاصی برگزار کردند. در بین آنانی که شایدآرزوی بودن در مراسم عروسی فرزندان و نوه های خود را به انتظار نشسته بودند. در این مراسم کم نظیر جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه هدایای نقدی خود را  به خانه سالمندان تقدیم کردند. شاید این اقدام خداپسندانه تنلگری باشد به ما که شاید تاریخ آخرین دیدار با پدر و مادارن مان را به یاد نیاوریم! باشدکه این اقدام امید و همسرش ما را لحظه ای به فکر وادارد که بیش از پیش محبت و مهربانی را نثار پدر و مادران مان کنیم.

گرچه اگر تمام زندگی خود را نیز به پای آنان بریزیم پاسخ درخوری برای زحمات و مشقت های آنان نخواهد بود. اگر خداوند به ما تمکن مالی داده است رسیدگی به سالمندان را نیز فراموش نکنیم. چرا که می دانیم که زمان خواهد گذشت و ما نیز روزی، سفیدی موها را تجربه می کنیم و دست هایمان چروک و سوی چشمانت به ضعف می گراید. پشت همگی ما  نیز روزی خمیده می شود. دست هایمان می لرزد و زیبایی چشم گیرمان زیر موج چروک های صورت مان جمع خواهد شد. ما هم روزی مادربزرگ و پدربزرگ می شویم. چشم به در می دوزیم که شاید کسی بیاید و تمام لحظات تنهایی مان را پر کند.

بیایید نگذاریم پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، اشک تنهایی بریزند. تا یادمان نرفته بگوییم سیدشکرخدا موسوی منتخب مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ، نصراله دهقانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس بسی خاسته ، محمدکاظم حاج سردار دبیر تحریریه نور خوزستان، امیدحلالی مدیرعامل خانه مطبوعات ایران و مدیرمسئول روزنامه فرهنگ جنوب، سید رسول موسوی مدیرمسئول عصرکارون، سید رامین میربابایی، فرزاد آهک پور پیشکسوت فوتبال خوزستان، بهزاد خیرالهی از هنرمندان خوزستانی، اکبر لیموچی سردبیر روزنامه توسعه جنوب و ... در این مراسم ضمن حضور به امید و همسرش آغاز زندگی مشترک شان را شادباش گفتند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار