اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۲۷۸
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
هیات دولت : تردد خودروها ممنوع است / استاندار : شایعه است/ مصوبه دولت را قبول کنیم یا سخنان استاندار خوزستان ؟
البته خوزستانی ها نظری متقاوت دارند و برخلاف آنکه دکتر مقتدایی گفته است نگران نباشید، نگرانند چرا که معتقدند مصوبات هیات دولت بر سخنان هر مسئولی ارجحیت دارد و استاندار نیز به عنوان نماینده دولت ، تنها یک مجری تمام عیار مصوبات محسوب می شود و نمی تواند مصوبه ای را خودسرانه لغو کند یا تغییر دهد. پس خوزستانی ها حق دارند نگران باشند...
هادی خوش سیما در ستون ذره بین فرهنگ نوشت :

25 شهریور ماه، سایت رسمی دولت مصوبه ای جدید در رابطه با خودروهای منطقه آزاد منتشر کرد که بی کم و کاست در ذیل می آید : تردد خودروهای با پلاک مناطق آزاد صرفا در محدود این مناطق مجاز است و ورود آنها به قلمرو گمرکی با رعایت قوانین و مقررات مربوط امکان پذیر است. همچنین خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی و مشمول مقررات متروکه قابل عرضه به بازار نبوده وصرفا امکان مرجوع نمودن به خارج از کشور را دارند.



مصوبه ای که متن آن در بالا آمده ، چندی پیش از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. حال خوزستانی هایی که چند ماه قبل خبر خوش آزاد شدن تردد خودروهای منطقه آزاد اروند در سراسر استان را شنیدند با یک دو گانی و گاهی هم چند گانه ای مواجه اند. اگر مصوبه هیات دولت معیار تصمیم گیری مسئولین محلی در تمام استان ها باشد (که حتما اینگونه است) با این اوصاف ، باید مهر باطلی بر خبر خوش " آزادسازی تردد" زد و اگر اینگونه نیست باید هیات دولت رسما "مصوبه ممنوعیت"خود را تبصره بزند و خوزستان را مستثنی از آن نماید. ناگفته نماند که مسئولین استانداری خوزستان نیز واکنش های بعضا متفاوتی درخصوص" آزادسازی تردد خودروهای منطقه آزاد اروند در سراسر استان " اتخاد کرده اند. 

چندی پیش جمال درویش مدیر روابط عمومی استانداری از فشار مدیران پایتخت نشین سخن به میان آورد و گفت که عده ای مخالف تصمیم استانداری خوزستان در خصوص تردد ماشین های پلاک اروند در خوزستان هستند و دیدگاه های خاص خودشان را دارند ولی استانداری خوزستان نسبت به مردم استان مسئولیت دارد و مدیریت استان اول باید در فکر رفاه و پیشرفت استان باشد آنها که از خارج استان فشار می آورند دلایل خاص خود را دارند. 

دکتر مقتدایی استاندار خوزستان نیز لغو مجوز تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان را شایعه دانست و گفته است که موضوع تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان بین مردم با استقبال خوبی مواجه شده و این موضوع بر قوت خود باقی است و جای نگرانی نیست.

 البته خوزستانی ها نظری متقاوت دارند و برخلاف آنکه دکتر مقتدایی گفته است نگران نباشید، نگرانند چرا که معتقدند مصوبات هیات دولت بر سخنان هر مسئولی ارجحیت دارد و استاندار نیز به عنوان نماینده دولت ، تنها یک مجری تمام عیار مصوبات محسوب می شود و نمی تواند مصوبه ای را خودسرانه لغو کند یا تغییر دهد. پس خوزستانی ها حق دارند نگران باشند...

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۱۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
6
9
comment ممنوع شده
comment
شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
7
12
comment آقای مقتدایی با افکار عمومی بازی نکنید ، قبل از هر تصمیمی کار کارشناسی انجام بدید که مردم ضرر نکنند !!!!!!!!!!
comment
نسترن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
0
7
comment همش ظلم به مردم خوزستان . دو درصد نفت چی شد؟
comment
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
2
6
comment محال است که استاندار خوزستان بدون هماهنگی چنین کاری کرده باشد حتما مرکز اجازه ی آزاد سازی خودروهای اروند را به تمام نقاط خوزستان داده که استاندار به صراحت عنوان کرده
تنها چیزی که میتونه این قضیه رو رد کنه اینکه مرکز بزنه زیرش
یادمه استاندار وقتی که ماشین های اروند هنوز آزاد نشده بود فرمودن در حال پیگیری هستیم که خودروهای اروند را تا شعاع مرکز استان هم بیاوریم صد در صد چراغ سبز از مقامات بالا بوده
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
0
2
comment http://oxinpress.ir/fa/news/18555/%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%84%D8%B7%D9%81%D8%A7-%D8%B4%D9%81%D8%A7%D9%81-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%AC%D9%87-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C
comment
مصرف کننده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
3
4
comment حال چرا این قدر حساس شدهاید چه تردد آزاد باشد و چه نه ما کارمندان و بیشتر مردم که مشکل دارند قادر به خرید این خودرو ها نیستند هم قیمت بالا پس از آزاد سازی تردد و هم نبود تعمیر کاران و اجناس قطعات آنها و هم مقرون به صرف نبودند نگهداری آنها ما دور این ماشین ها را خط بکشیم و اهمیتی ندارند که آزاد شود یا خیر و قشری می مانند که دوست دارند با این خودرو تردد کنند و قیمت اجناس و قطعات رای آنها اهمیتی ندارد و همین حالا هم به این کار مشغول هستند پس بی خیال و این قدر به اخبار بی اهمیت درج نشود
comment
ماهشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
0
7
comment لطفا استاندار محترم تکلیف مردم را روشن کند.
جواب اینهمه خودروی خریداری شده را چه کسی میخواهد بدهد؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
2
2
comment آخرش متوجه نشدیم تردددرکل استان آزادهست یانه
البته اگه درمحدوده 120کلیومتری منطقه اروندباشه هم بدک نیست چون همه تابلوی جدیید
محدوده منطقه اروندتقریبا"15یا20کیلومتری آبادان
نصب شده که بااین وصف این خودروهاتا40کیلومتری
اهوازمیتونن برن وپنجشنبه وجمعه وتعطیلات هم توکل استان
حالااگه مرخصیشون رو45روزکنن وبشه درهرمرتبه به هرمیزان که نیازهست مرخصی استفاده کنیم وتواهوازم برای کارای اداریشون کارگزاری مثل
دفاتربیمه باشه بازمیصرفه بخریم.

نیازهست استفاده بشه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
comment
0
1
comment وبسایت خبری الف نوشت: حکایت خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند و شعاع تردد آن‌ها، مصوبه های متناقض پی در پی درباره تردد آنها و سردرگمی مردم، حکایت مصوبه های متناقضی شده است که دولت احمدی نژاد در زمینه واردات و صادرات صادر می‌کرد. اوایل دولت یازدهم و همزمان با سفر حسن روحانی به خوزستان شعاع تردد این خودروها به ۱۲۰ کیلومتر افزایش یافت.

اسفند ماه سال گذشته عبدالله کعبی قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند در این ارتباط گفت : خودروهای خارجی دارای پلاک اروند در ابتدای راه اندازی این طرح، فقط امکان تردد در آبادان و خرمشهر را داشتند و برای خروج از محدوده این دو شهر ضروری بود اقدام به گرفتن مرخصی کنند ولی از این پس خودروهای شخصی دارای پلاک اروند می‌توانند به سایر شهرهای استان تا شعاع ۱۲۰ کیلومتر تردد کنند. اهواز، ماهشهر و شادگان شامل این شعاع تردد می‌شدند.

چند ماه بعد از اظهار نظر قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند، مقتدایی استاندار خوزستان با خبر خوش برای مردم خوزستان هفته دولت را شروع کرد، خبر خوشی که خوشی‌اش بیست و چند روز بیشتر طول نکشید، استاندار خوزستان در این باره گفت: به مناسبت هفته دولت تردد خودروهای پلاک اروند در کل شهرهای استان خوزستان از سوی دولت آزاد شد.

وی افزود : دولت قصد داشت در این هفته یک هدیه ارزشمند به کل مردم استان خوزستان اهدا کند که در این راستا از امروز تردد خودروهای پلاک اروند در کل شهرهای استان خوزستان آزاد اعلام شد. چند ماه قبل امکان تردد این خودروها تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری از شهرهای آبادان و خرمشهر یا همان منطقه آزاد اروند مهیا شد و شهرهایی مثل اهواز، شادگان و ماهشهر امکان استفاده و توقف نامحدود خودروهای پلاک اروند را به دست آوردند.

به این ترتیب و با ابلاغ استاندار خوزستان همه خوزستانی‌ها توانستند از این امکانات استفاده کنند. این تصمیمات باعث شد که فقط در شش ماهه اول امسال، واردات خودروهای پلاک اروند رشد ۵۴۹ درصدی را نشان دهد و بسیاری از ساکنین سایر شهرهای خوزستان این خودروها را خریداری و از آن‌ها استفاده کنند. .

ابوطالب گرایلو معاون اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳۲۴ دستگاه خودرو به بندر خرمشهر وارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۴۹ درصدی را نشان می‌دهد. وی افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک اروند به کل استان را مهم‌ترین علت افزایش واردات خودرو به بندر خرمشهر دانست.

با انتقاد استاندار خوزستان از نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت زمزمه های اختلاف بین دولت‌مردان بر سر خودروهای پلاک اروند شنیده شد، چند روز از اعلام خبر خوش دولت توسط مقتدایی نگذشته بود که وی در چندین جا از فشارهای عده ای از بالا برای لغو این مصوبه گلایه کرد تا آنجا که گفت من در پدر صنعت بودن آقای نعمت زاده شک کرده‌ام.

بیست و شش شهریور ماه سال جاری، اسحاق جهانگیری آب پاکی را روی دست استاندار و مردم خوزستان ریخت و با صدور مصوبه جدید دولت در مورد واردات خودرو، دو مصوبه های قبلی را رد کرد و مردم خوزستان را در بلاتکلیفی بزرگی گذاشت. مردمی که حال نمی‌دانند این خودروها و ترددشان چه سرنوشتی پیدا کرده است.

بر اساس مصوبه دولت، تردد خودروهای با پلاک مناطق آزاد صرفاً در محدود این مناطق مجاز است. محمدباقر نوبخت نیز با اشاره به اینكه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی به كشور به طور كامل ممنوع شد، افزود: پیش از این امكان واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی برای افراد خاص و ساكنین برخی از جزایر وجود داشت كه با مصوبه دولت این واردات هم ممنوع شد.

نوبخت تأكید كرد: این ممنوعیت برای مناطق آزاد كه قرار است به صورت عبور موقت باشند در ارتباط با مقررات گمركی صورت می‌گیرد و وارد شدن این خودروها از مناطق آزاد به داخل كشور ممنوع شد.

با این بخشنامه خبر خوش دولت تدبیر و امید برای خوزستانی‌ها بیست روز بیشتر طول نکشید، استاندار خوزستان نیز که با آب و تاب فراوانی خبر خوشش را اعلام کرده حال در سکوتی عمیق فرو رفته است. نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهار نظری نکرده‌اند، در این میان تنها کسانی که متضرر شده‌اند مردم خوزستان هستند.

مردمی که اعتقاد دارند شرایط آب و هوایی خاص استان خوزستان ایجاب می‌کند برای تشویق سرمایه گذاری در خوزستان و همچنین جلوگیری از سیل مهاجرت متخصصان از استان تسهیلاتی این‌چنینی برای خوزستان فراگیر و مورد حمایت مسئولان استان و كشور قرار گیرد.

حالا باید دید با ممنوع شدن تردد این خودروها در سایر شهرهای خوزستان و خارج از قلمرو منطقه آزاد اروند تکلیف خبر استاندار خریداران این خودروها چه می‌شود؟ بلاتکلیفی مردم خوزستان، سکوت استاندار و نماینده های این استان تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟ کاش همان‌طور که در اعلام خبر خوش از همدیگر سبقت می‌گرفتند حالا مردم را تنها نمی‌گذاشتند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
comment
0
0
comment چرا پای مردم خوزستان را به میان می کشانید ؟ ببخشین چند درصد نه چند در هزار از مردم خوزستان توانایی خرید خودروهای گران قیمت را دارند...
comment
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
comment
0
0
comment سلام
فرض کنید یه اسباب بازی بدن به یه بچه و زمانی که بچه میخاد باش بازی کنه ازش بگیرنش این شده حکایت ما... خودشون تو تهران بهترین ماشینارو سوار میشن زورشون به مردم خوزستان میاد...
ما دیگه پلاک اروند نیاز نداریم دیگه بیخیال شدیم بذارید واسه خودتون....
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
comment
0
0
comment سلام
با توجه به اینکه عده ی زیادی از مردم خوزستان در این مدت
خودرو های اروندی خریداری کرده اند و اکنون با تغییر منفعت طلبانه تصمیم مسولین ، باید روزانه دوهزار تومن رو بعنوان جریمه پرداخت کنند
از شما درخواست داریم با تهیه گزارشی در این مورد ،صدای مردم خوزستان رو به گوش کر مسولین برسونید تا در حق مردم خوزستان ظلمی نشود
با تشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار