اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
دزفول - ایرنا - در آیینی با حضور مسوولان محلی و استانی حجت الاسلام 'صادق ابوهلال' به عنوان رییس جدید دادگستری و ' احمد قهرمانی ' به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول معرفی شدند.

به گزارش ایرنا مدیر کل دادگستری استان خوزستان روز شنبه در این آیین در سالن شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد دزفول با اشاره به جایگاه قضات در جامعه و نقش آنها در برقراری عدالت اظهار داشت :عقلانیت،پاسخگویی به انتظارات مردم ،پیگیری بدون وقفه ومستمر در حوزه وظایف را از جمله ویژگی های قضات دانست وگفت:قاضی و دادستان باید همیشه در دسترس باشند.

'محمدباقر الفت' افزود:مردم از قضات انتظار دارند در تصمیمات قضایی بی طرف باشند و خود را آلوده به سیاست زدگی و حزب گرایی نکنند و به هیچ حزب ودسته ای نگاهی متفاوت نداشته باشند.

مدیر کل دادگستری خوزستان افزود:قاضی نباید به دسته و یا گروه خاصی عناد ورزد بلکه باید با رعایت حقوق همه اقشار جامعه حکم الهی را اجرا کند.

الفت به قضات توصیه کرد شجاع باشند و با اقتدار به مولا علی (ع) با صلابت اقدام کنند و در تصمیمات قضایی ملاحظه هیچ کس را نکنند.

مدیر کل دادگستری خوزستان ضمن تقدیر از زحمات 'عباس حسینی پویا' رییس پیشین دادگستری دزفول افزود: 'احمد قهرمانی' دادستان عمومی وانقلاب دزفول نیز فردی عادل است که آماده به رزم با مجرمان می باشد.

امام جمعه دزفول نیز در این نشست گفت:جریان عدالت باید در قوه قضاییه جاری باشد و قوه قضاییه پناهگاه مردم ستمدیده و مظلوم باشد.

حجت الاسلام 'سید محمد علی قاضی دزفولی' با اشاره به یکسان بودن همه مردم در برابر قانون گفت:فرصت ها باید عادلانه توزیع شود و احکام دین در جامعه اجرا شوند.

وی اظهار داشت:اینکه حدود الهی را به خاطر خوشنودی دشمن و استکبار جهانی تعطیل کنیم تا بلکه راضی باشند کاری اشتباه است زیرا دشمن گستاخ تر شده و هر چه ما عقب نشینی کنیم دشمن بیشتر ما را به نقض حقوق بشر متهم خواهد کرد.

وی همچنین از مسوولان قوه قضاییه خوزستان خواست دادگاه تجدید نظر در این شهرستان راه اندازی شود.

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست دزفول را شهر پاک دینان و پناهگاه موحدان دانست که حق بزرگی گردن انقلاب و نظام دارد و با داشتن امنیت نسبی قطب بازرگانی منطقه به شمار می رود.

'حبیب اله آصفی' به نقش دزفول در ملی شدن نفت و مبارزات انقلابی گفت:دزفول با ظرفیت های فراوان کشاورزی بیش از پنج درصد تولیدات زراعی را تولید می کند .

رییس پیشین دادگستری دزفول نیز تجهیز دادگستری دزفول به سیستم کامپیوتری ،تکمیل و ساخت چندین شورای حل اختلاف در صفی آباد و شهرک عدالت را از جمله فعالیت های خود برشمرد و گفت:شورای حل اختلاف شهر امام و شمس آباد نیز آماده راه اندازی است.

'عباس حسینی پویا' اظهار داشت:به دلیل گردش مالی زیاد در دزفول پرونده های زیادی در دادگستری دزفول تشکیل شده که برخی شرکت ها پول مردم را دریافت و ورشکسته شدند که این امر اعتراض مردم را در پی داشت.

رییس پیشین دادگستری دزفول افزود:ورشکستگی صندوق امام حسن مجتبی(ع) ، ورشکستگی شرکت پارس مهنا با 127 پرونده یکی از فجایع چند سال اخیر بود که با مدیریت به موقع بسیاری از پرونده ها حل شد.

حسینی پویا با اشاره به تلاش دادگستری و همکاری شورای حل اختلاف در صلح و سازی برخی پرونده ها گفت:آدم ربایی دانش آموز دزفولی و قتل وی تلخ ترین پرونده در سالهای اخیر بود که با سرعت عمل بی سابقه حکم قاتل در کمتر از سه ماه اجرا شد.

حجت الاسلام صادق ابوهلال رییس جدید دادگستری دزفول نیز گفت:دزفول با داشتن حدود 500 هزار نفر جمعیت حوزه جغرافیایی گسترده ای دارد که اگر قتلی در یکی از روستاهای دزفول رخ دهد بیش از 12 ساعت طول می کشد تا به محل وقوع جرم رسید و این کار نیروهای دادگستری را سخت می کند.

وی افزود:در سال گذشته 29 هزار پرونده و در شش ماهه نخست امسال حدود 15 هزار پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب دزفول وارد شده که این آمار اهمیت پیشگیری قبل از وقوع جرم را نشان می دهد.

حجت الاسلام ابوهلال با اشاره به برخورد دادگستری با شرکتهای مالی گفت:در پرونده های اخیر 10 میلیارد ریال از سرمایه مردم از یکی از شرکت ها ،10 میلیارد ریال از یک صندوق و چند ده میلیارد ریال از یک فروشگاه باز پس گرفته و به مردم پس داده شد.

وی در خصوص مبارزه با مواد مخدر نیز گفت:با توجه به اینکه مواد مخدر ارتباط زیادی با دیگر جرائم بویژه سرقت دارد مبارزه به مواد مخدر در دستور کار قرار گرفت و دزفول برای توزیع کنندگان مواد مخدر ناامن شد.

رییس جدید دادگستری دزفول افزود:در زندان دزفول بیش از دو هزار زندانی هستند دارد که به دلیل تنبیه مجرمان با جرم های سنگین از جمله آدم ربایی و سرقت ، امتیازاتی چون اشتغال و مرخصی از آنها گرفته شده تا این مجرمان نتوانند امنیت شهر را به خطر اندازند.

'احمد قهرمانی ' دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول نیز وظیفه دادستانی را طاقت فرسا و سخت دانست که باید شجاعانه و قاطعانه انجام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار