اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
در بیستمین گردهمایی شهرداران کلانشهرها و مراکز استانها در خرمشهر عنوان شد:
به دعوت دکتر حویزاوی شهردار خرمشهر بیستمین گردهمایی شهرداران کلانشهرها و مراکز استان ها با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر قالیباف شهردار کلانشهر تهران و تعدادی از شهرداران کلانشهرها از قبیل شهرداربندرعباس، سمنان،ایلام،سنندج،بیرجند،همدان،اهواز و... برگزار گردید.
به دعوت دکتر حویزاوی شهردار خرمشهر بیستمین گردهمایی شهرداران کلانشهرها و مراکز استان ها با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر قالیباف شهردار کلانشهر تهران و تعدادی از  شهرداران کلانشهرها از قبیل شهرداربندرعباس، سمنان،ایلام،سنندج،بیرجند،همدان،اهواز و... برگزار گردید.

دراین گردهمایی پس از اجرای موسیقی حماسی خرمشهر و نمایش جذاب و احساسی با موضوعیت مشکلات جنگ تحمیلی و حوادث پس از آن، دکتر حویزاوی شهردار خرمشهر ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و تشکر از آقای دکتر قالیباف شهردارو شورای اسلامی شهر تهران به منظور تخصیص اعتبار 50000000000 ریالی، از سایر شهرداری های کلانشهر ها و مراکز استان ها در راستای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار باتوجه به وجود پتانسیل های بالقوه در شهر خرمشهر همانند رودخانه کارون که زمینه را برای رشد و توسعه پایدار شهری فراهم خواهد نمود دعوت کرد.
همچنین در ادامه امام جمعه خرمشهر نیز هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: خون 50 هزار شهید از سراسر کشور برای دفاع از میهن اسلامی در جای جای شهرستان خرمشهر ریخته شده است لذا مسوولان و مردم ایران باید با تلاشی مضاعف در صدد رفع مشکلات این شهرستان برآیند.

حجت الاسلام 'سیدنبی موسوی' خواستار ارائه راهکارهای شهرداری های موفق کشور برای حل مشکلات خرمشهر شد و افزود: پیشنهاد می شود شهرداری های کلان شهرها هر کدام عمران و آبادانی بخشی از شهر خرمشهر را بر عهده گیرند.
عبداله سامری' نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی اظهار کرد: اگر داشته ها و درآمدهای خرمشهر شامل سه درصد عوارض گمرکی، منطقه آزاد اروند، حق آلایندگی و ارزش افزوده در این شهرستان هزینه شود قطعا شاهد آبادانی خرمشهر خواهیم بود.

سپس دکتر حویزاوی شهردار خرمشهر به دکتر قالیباف شهردار تهران تندیس گردهمایی را اهداء و برای وی آرزوی موفقیت کرد
شهردار تهران گفت: باتوجه به عقب افتادگی شهر خرمشهر بخاطر جنگ تحمیلی یک گروه کارشناس از تهران برای ساماندهی به این شهر اعزام می شود.
محمد باقر قالیباف' روز پنجشنبه در بیستمین گردهمایی شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در خرمشهر افزود: این گروه متشکل از کارشناسان کلان شهرها و استانها می باشند که در راستای همفکری، ساماندهی و رفع مشکلات عمران شهری در خرمشهر مستقر می شوند.

وی اظهار کرد: این گروه کارشناس ضمن همفکری با فرماندار، اعضای شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی خرمشهر کارها را اولویت بندی می کنند. شهردار تهران از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای عمران شهری خرمشهر خبر داد و افزود: شهرداری ها فقط در صورت مصوبه شورا و دولت امکان صرف اعتبارات خود را در خارج از حوزه جغرافیایی خود دارند که خوشبختانه اعتبار یادشده مورد قبول اعضای شورای اسلامی تهران قرار گرفته است.
وی گفت: اطلاع رسانی به مردم تهران برای خدمت رسانی به شهر مقاوم خرمشهر در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.
قالیباف دوران دفاع مقدس را دورانی فراموش نشدنی برای مردم ایران اسلامی دانست و افزود: وجود بیش از 50 هزار شهید در خرمشهر توفیقی بزرگ و درسی برای همه مردم ایران است.
وی خرمشهر را سرزمین شهدا خواند و اظهار کرد: بسیاری از کارهای دشوار با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس آسان می شوند.

در این نشست شهرداران همدان و ارومیه با بیان مشکلات مختلف شهرداری ها افزودند : شفاف سازی امور مالیاتی و ارزش افزوده، سهم شهرداری ها از جرائم رانندگی و عوارض نفتی، تداوم اختلاف با وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت کشور، بدهی دستگاههای اجرایی و رفع موانع استفاده از منابع صندوق توسعه ارزی مواردی است که باید هر چه سریعتر برطرف شود.
تهیه لوایح لازم و ارایه به مجلس شورای اسلامی، تعیین ساختار شهرداری ها از حیث ماهیت دولتی یا غیر دولتی، یکسان سازی نظام پرداخت، وتعیین اتحادیه برای حمایت از حقوق شهرداری ها از خواسته های شهرداران در این نشست بود. 

شهرداری ها همچنین از دخالت مستقیم و غیر مستقیم 25 دستگاه نظارتی در امور اجراییشان و فاصله سی درصدی حقوق و مزایایشان با سایر کارکنان دولت ابراز نارضایتی کردند.

این نشست در نوبت بعد از ظهر با حضور وزیر کشور به صورت تخصصی ادامه یافت و پس از ایراد سخنان تنی چند از شهرداران کلانشهرها آقای دکتر مقتدایی استاندار خوزستان نیز برتسریع رسیدگی به  مشکلات شهر خرمشهر با همکاری ومشارکت سایر شهرداری های کلانشهرها و مراکز استان ها تاکید کردند.  وزیر کشور نیز در سخنان خود افزود: نفس کار از این گردهمایی این است که ما بتوانیم به خرمشهر کمک کنیم کار خوبیست قرار شد هرکدام از شهرداری ها به تناسب یک حوزه را انتخاب و وزارت کشور هم کمک خواهد نمود انشاالله این مسیر حرکت خیری برای مردم خرمشهر باشد. نهایتاً دکتر قالیباف و سایر شهرداران حاضر در گردهمایی مبادرت به بازدید از مناطق محروم نیز نمودند. انشاالله با خرد جمعی و عزم ملی و مدیریت جهادی شهر خرمشهر و آنچه شایسته آن است خواهد رسید.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
خرمشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
comment
0
1
comment کار خوزستان با این همه ثروت خدادادی به جایی رسیده است که برای ساخت یکی از شهرهامون باید از تهرانی ها کمک بگیریم..
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار