شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷

اختتاميه اولين دوره طرح فرهنگي - آموزشي «آيين جوانمردي» دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد.

مراسم اختتاميه اولين دوره طرح فرهنگي-آموزشي «آيين جوانمردي» كه به همت كانون شهداء معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه شهيد چمران برگزار شد، شنبه 30 ارديبهشت‌ماه ساعت 11:30 در سالن كنفرانس رياست دانشگاه با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، مدر امور فرهنگي، اساتيد دوره و اعضاي اين طرح برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم دكتر مخبردزفولي معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه با اشاره به نقش شهدا اظهار داشت: اگر اكنون كشورمان جولانگاه دشمنان اسلام نيست و احساس امنيت و آرامش داريم و هرچه كه در تاريخ اين كشور باقي‌مانده، همه را مديون شهداييم.

وي افزود: امام خميني(ره) مي‌فرمودند «ملتي كه شهادت دارد اسارت ندارد» و از اين جمله استنباط مي‌شود كه ملتي كه روحيه شهادت‌طلبي دارد و حاضر است پاي باورهايش جان دهد، تهديد و ارعاب بر او اثري نخواهد كرد.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ادامه داد: اگر طي 33 سال گذشته به لطف خدا و وجود رهبري هوشمند و زمان‌شناس، كشور ما مصون مانده مرهون و مديون همين روحيه شهادت‌طلبي و ايثار است كه چنانچه بخواهيم مصونيت نظام ما استمرار يابد، بايد اين روحيه مقدس را خصوصا در ميان جوانان ترويج كنيم.

رييس شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان در ادامه اظهار داشت: امسال 5 طرح ابتكاري و نوين را در سطح دانشگاه در حال اجرا داريم كه مبتكر همه اين طرح‌ها دانشگاه شهيد چمران اهواز است و افتخار آن به نام دانشگاه ما ثبت شده است؛ اين طرح ها عبارتند از طرح فرهنگ و انديشه اسلامي، طرح مسير مطهر (سير مطالعاتي كتب شهيد مطهري كه در تمام طول سال ادامه دارد)، طرح وصال (درخصوص مباحث مهدويت) طرح آيين جوانمردي (با هدف معرفي الگويي از شهدا و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت) و طرح نهضت قرآني كه هفته گذشته افتتاح شد.

دكتر مخبردزفولي گفت: در اين 5 طرح تمام اضلاع فرهنگي ديده شده و همين طرح‌ها هستند كه مي‌توانند به آموزش‌هاي ما عمق ببخشند و براي نظام اسلامي ما مدافع توليد كنند و براي مجموعه فرهنگي دانشگاه كادر نخبه پرورش دهند.

رييس شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان تاكيد كرد: از همه شما دانشجويان شركت‌كننده در طرح آيين جوانمردي مي‌خواهم كه در كلاس‌هاي درس، اردوها، خوابگاه‌ها و حتي اجتماعات خانوادگي اين آموزه ها را ترويج دهيد و با اين كار زكات دانش خود را بپردازيد و بدانيد كه از اين پس هر‌يك از شما سخني در جهت تضعيف نظام اسلامي بشنود و سكوت كند مديون شهداست.

دكتر مخبردزفولي ادامه داد: به شركت‌كننده در طرح آموزشي فرهنگي آيين جوانمردي توصيه مي‌كنم با راه‌اندازي وبلاگ، آموخته‌هاي خود را ترويج دهيد؛ ما نيز به شما وعده مي‌دهيم كه سال آينده پس از بررسي وبلاگ‌هاي ايجادشده، صاحبان وبلاگ‌هاي برتر را به زيارت مشهد مقدس اعزام خواهيم كرد.

وي در پايان گفت: از يكايك دست‌اندركاران اين طرح، دانشجويان شركت‌كننده، اساتيد و از همه مهمتر خانواده معزز شهدا كه ما را در اين دوره ياري دادند صميمانه قدرداني مي‌كنم و محشور شدن با روح شهداي عزيز را برايتان آرزو دارم.

در ادامه اين مراسم آقاي غافل‌پور يكي از اساتيد اين دوره در سخنان كوتاهي گفت: دانشجوياني كه در طرح شركت كردند با قلب خود وارد اين دوره و مناطق عملياتي شدند و حقيقتا نيز قلب خود را در همان مناطق عملياتي جا گذاشتند و بازگشتند.

وي به همه شركت‌كنندگان در طرح آيين جوانمردي توصيه كرد: شما اكنون به جايي رسيده ايد كه به شهدا نزديكتر شده ايد، سعي كنيد كه اين خلوص و قرب را هميشه در خود حفظ كنيد.

شايان ذكر است كه در اين مراسم كليپي از فعاليت هاي اعضاي طرح آيين جوانمردي در طول برپايي اين دوره پخش شد. لازم به ذكر است كه اولين دوره از طرح آيين جوانمردي با برگزاري 18 جلسه آموزشي، اردوي سفر به مناطق عملياتي (شلمچه، فاو، دهلاويه، طلائيه و...) و معراج شهدا برپا شد و اساتيد اين دوره نيز سرداران دفاع مقدس، اساتيد دانشگاه، همرزمان شهدا و بعضي مادران معظم شهدا بودند.

گفتني است؛ حال و هواي دانشجويان شركت كننده در اين طرح به قدري معنوي و پيوسته با ارواح مطهر شهدا بود كه دلنوشته‌هاي آنها خطاب به شهدا، هر خواننده‌اي را به ياد دلنوشته‌هاي بسيجيان مخلص خدا در سال‌هاي دفاع مقدس مي‌انداخت. در پايان اين مراسم معنوي، از اساتيد محترم اين دوره و خانواده معظم شهدا با اهداي لوح تقدير به عمل آمد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار