اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
 معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در کشور 10 میلیون نفر بی سواد وجود دارد که برای نظام آموزش و پرورش قابل قبول نیست.

'علی باقر زاده 'در نشست هم اندیشی دستگاه های مشارکت کننده در سواد آموزی که عصر سه شنبه در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد گفت: این تعداد بی سواد برای کل کشور بسیار زیاد است و دستگاه های متولی امر باید همکاری های بیشتری برای از بین بردن بی سوادی داشته باشند.

وی بااشاره به پیام اما م خمینی (ره) در خصوص تشکیل نهضت سواد آموزی گفت: سی و پنج سال از تاریخ دستور بنیان گذار انقلاب اسلامی برای تشکیل نهضت سواد آموزی گذشته، اما با تمام اقدامات انجام شده در این راستا هنوز نتایج دلخواه حاصل نشده است .

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در پیام امام خیمنی (ره)نکات مفیدی وجود داشت که تعلیم و تعلم عبادتی است که خداوند ما را به آن دعوت کرده است .

باقر زاده بیان کرد: بنیانگذار انقلاب معتقد بودند ؛مسئله آموزش و پرورش از مسئله بهداشت و مسکن مهمتر است و باید تمامی ظرفیت ها را برای رسیدن به شرایط مطلوب در این بخش بسیج کرد تا مردم در کوتاه مدت نوشتن و خواندن اولیه را بلد باشند.

وی با اشاره به اینکه سواد آموزی زمینه استقلال و خود کفایی را فراهم می کند گفت: جمله معروف ایران را سراسر مدرسه کنیم از امام خمینی (ره)، یعنی هر ایرانی باید ،یا در حال یاد دادن و یا یاد گرفتن باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: همواره تاکید شده که وظیفه سواد آموزی با آموزش و پرورش است ،در حالی که بی سوادی مسئله ای چند وجهی است که 5 تا 7 درصد علت بازماندن از تحصیل مربوط به مدرسه است .

باقر زاده تاکید کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده میزان حقوق افراد بی سواد و کم سوا در جامعه نسبت به افراد تحصیل کرده 30 درصد کمتر است و میزان جرم و جنایت نیز در مناطق کم سواد بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه در خوزستان 650 هزار نفر بی سواد وجود دارد گفت: از این تعداد 290 هزار نفر بالای 50 سال هستند و باید برای حل مشکل بی سوادی استان ،برنامه ریزی هایی مطابق با شرایط جامعه ،اقلیم و نوع زندگی مردم استان انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: بیش از سه هزار نفر از افراد با مدرک لیسانس و فوق لیسانس ،آموزش را از نهضت های سواد آموزی شروع کرده اند.

باقرزاده با اشاره به اینکه جامعه هدف نهضت سواد آموزی افراد 10 تا 49 سال هستند گفت: عموماً به دلیل افزایش سن نمی توان برای افراد بالای 50 سال کار خاصی را در بخش سواد آموزی انجام داد، در حالی که افراد بی سواد کشور عموما بالای 50 سال سن دارند.

در ادامه نیز مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز با اشاره به اینکه بی سوادی مشکلی است که باید با کمک سایر دستگاه های حل شود گفت: وجود 650 هزار بی سواد در استانی با قدمت و تاریخ خوزستان زیبنده این استان نیست.

محمد تقی زاده افزود: ذهن مسوولان و جامعه باید معطوف به مسئله بی سوادی باشد تا بتوان شاخص های آموزشی را افزایش دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار